2026-08-10, 19:57
Medlem
olasvenssons avatar
Han är en tönt med underbett.
Citera
2026-08-10, 20:21
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Hur kan det vara så? Måste ju varit så för många att det tar några år att komma in som riksdagsledamot? Har de varit lokalpolitker eller jobbat med lön i partiet? Eller vad har de levt av innan de blev proffspolitiker på hyffsad nivå?

oftast börjar de ju i ungdomsrörelser o klättrar upp via kommun osv.

dom vet alltså inget hur vanliga människor lever.

ministrarna sitter i riksdan o röstar själva om "vill ni ha lönföehöjning? ja/nej
Citera
2026-08-10, 20:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Min fråga är, kommer Helldén att bli en bra vice statsminister?
Ja, självklart. Och det är viktigt att väljarnas vilja kommer fram. En röst på Socialdemokraterna är en röst på Miljöpartiet. Miljön och klimatet är vinnare när Helldén blir vice statsminister. Då är det slut med populistiska sänkningar av bensinpriset.
Citera
2026-08-10, 21:39
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
När det börjar bli dags att bilda regering för Magdalena Andersson till hösten är det inte helt otänkbart att det blir Daniel Helldén som blir vice statsminister. Det är en eftergift som S gjort förr och då ofta mot Mp. Åsa Romson, Isabella Lövin och Per Bolund har alla haft titeln vid något tillfälle senaste tio-femton åren. Därför är det rimligt att se Daniel Helldén som nästa person för uppgiften.

Min fråga är, kommer Helldén att bli en bra vice statsminister? Kommer han att få igenom mer av sin politik med denna viktiga fjäder i hatten? Hur kommer överenskommelserna att se ut mellan S och Mp eftersom man ändå bör se vice statsministerrollen som en slags eftergift för S mot Mp för att försäkra sig om stöd till ett regeringsunderlag?

Ordet är fritt.

Jag bara väntar på att han ska dyka upp på Dumpen.se.

Givetvis kommer han inte bli en bra vice statsminister när han är en fullkomligt oduglig politiker.
Citera
2026-08-11, 06:03
Medlem
Studsbolls avatar
Jag tror det är uppenbart att "bra" inte är något som kan sägas om honom i någon position. Möjligtvis som fyllnadsmassa i en vägbula; han är trots allt mästare på att förhindra alla typer av transporter.
Citera
2026-08-11, 08:14
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, självklart. Och det är viktigt att väljarnas vilja kommer fram. En röst på Socialdemokraterna är en röst på Miljöpartiet. Miljön och klimatet är vinnare när Helldén blir vice statsminister. Då är det slut med populistiska sänkningar av bensinpriset.
Ja, bensinprispopulismen kommer att ta slut men det kommer den att göra direkt när Tidölaget tappar makten.

Det ska bli intressant att se vilken ytterligare roll Helldén får i den kommande regeringen? Transportminister eller infrastrukturminister hade ju varit passande med tanke på hans tidigare erfarenheter och politisk vinkel.
Citera
2026-08-11, 08:25
Medlem
Har Daniel H glömt bort att det finns folk som är beroende av bilen? Jag menar då folk som bor på landsbygd, med 3-4 mil till arbete, där ingen buss går på helger eller efter klockan 19 på vardagar och där man har 1 mil till närmaste affär eller kiosk. Ska alla dem byta till elbil? För vilka pengar då?
Citera
2026-08-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Har Daniel H glömt bort att det finns folk som är beroende av bilen? Jag menar då folk som bor på landsbygd, med 3-4 mil till arbete, där ingen buss går på helger eller efter klockan 19 på vardagar och där man har 1 mil till närmaste affär eller kiosk. Ska alla dem byta till elbil? För vilka pengar då?
Nej han har nog inte glömt han bara skiter i dem. Alla som inte bor i centrala Stockholm är helt oviktiga för honom. Vart man sedan ska göra av alla de bensin och dieselbilar vet jag inte heller hur han tänkt. Om alla ska köpa elbil så ska du inte bara ta kostnaden för att köpa en ny elbil, du ska även ta värdetappet på din befintliga bil som ska gå till skroten, för det tycker ju Daniel verkar vara rätt väg. Hur miljövänligt det är kan man ju fundera över.
Citera
2026-08-11, 09:55
Medlem
MP hade viceposten unde S regeringen och vid nåt tillfälle var (tror jag) Löven var sjuk men då klev Ynkeman in istället!
Citera
2026-08-11, 10:24
Medlem
Citat:
När det börjar bli dags att bilda regering för Magdalena Andersson till hösten är det inte helt otänkbart att det blir Daniel Helldén som blir vice statsminister. Det är en eftergift som S gjort förr och då ofta mot Mp. Åsa Romson, Isabella Lövin och Per Bolund har alla haft titeln vid något tillfälle senaste tio-femton åren. Därför är det rimligt att se Daniel Helldén som nästa person för uppgiften.

Min fråga är, kommer Helldén att bli en bra vice statsminister? Kommer han att få igenom mer av sin politik med denna viktiga fjäder i hatten? Hur kommer överenskommelserna att se ut mellan S och Mp eftersom man ändå bör se vice statsministerrollen som en slags eftergift för S mot Mp för att försäkra sig om stöd till ett regeringsunderlag?

Ordet är fritt.

Nej,
De kommer inte ske.
Det som kommer hända är att Ebba kommer bli vice.
Citera
2026-08-11, 10:33
Medlem
Jazkers avatar
Han är en jävla mupp som förstört mycket mer för stockholmare än vad Stella Fare gjorde på sin tid. Glad att jag lämnat Stockholm, men bedrövad över det talas om honom på denna typ av post. Han bör inte ens sitta i Riksdagen.
Citera
2026-08-11, 11:15
Medlem
Citat:

Ordet är fritt.
Han är inte och har aldrig varit bra på något så hur kan du tro att han skulle bli bra som minister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in