2026-08-16, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag tänkte på tex Kiruna kommun,hur fan kan 40% fortsätta att rösta på S trots att deras kommunalråd Taaveniku har slösar pengar i miljard på badhuset som nu är öppet efter alla dessa år?

Samma.med kommunalrådet i S i Skellefteå,hur fan tyckte man att Northvolt var en bra ide att slösa pengar på?

Många säger att det spelar ingen roll vem man röstar på då det är personval men samtidigt bär man en politiskt färg. Blir svårt att bli SDare och resten skall man rösta ja på vindkraft.

Nog om det ,varför gör norrländska kommuner sådana här misstag?

Är badhusetet det enda man röstar om? Varför sätter du dig inte in i frågan.
Citera
2026-08-16, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Är badhusetet det enda man röstar om? Varför sätter du dig inte in i frågan.

Badhuset skulle ha kostat cirka 450 miljoner men blev i princip 1 miljard dyrare.

Det är just se pass kommunen "hade råd" att skapa en skateboardhall och den i sig blev en dokumentärfilm på Svt. De hade kunnat bygga utöver badhus en multisportsarena och ateljeer för konstutställning samt stora coworking miljöer.
Citera
2026-08-16, 11:01
Medlem
Citat:
Badhuset skulle ha kostat cirka 450 miljoner men blev i princip 1 miljard dyrare.

Det är just se pass kommunen "hade råd" att skapa en skateboardhall och den i sig blev en dokumentärfilm på Svt. De hade kunnat bygga utöver badhus en multisportsarena och ateljeer för konstutställning samt stora coworking miljöer.

Ja det vet jag. Men det finns ju säkert över hundra tusen andra beslut över en 4 års period så det är kanske inte är just badhuset som människor tänker på när de röstar.
Citera
2026-08-16, 11:22
Medlem
Citat:
Bästa vore om alla Sveriges kommuner domineras av C+SD+M+KD hade blivit en tryggare arbetsmiljö.
Är rätt många där det totalhavererat mellan M och SD.
Så svaret är nej det brror helt på vilka människor som väljer att aktivera sig.
Citera
2026-08-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Är rätt många där det totalhavererat mellan M och SD.
Så svaret är nej det brror helt på vilka människor som väljer att aktivera sig.

Jag köper inte det fullt ut.
Citera
2026-08-19, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Ja det vet jag. Men det finns ju säkert över hundra tusen andra beslut över en 4 års period så det är kanske inte är just badhuset som människor tänker på när de röstar.

Höja lönerna på äldreomsorgen är ju något enbart facket gör.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in