Igår, 20:04
Medlem
katws avatar
Går det inte lite inflation i uttrycket "vinner en medalj"? Förr sa man ofta att en utövare "knep en bronsmedalj", exempelvis. Det finns bara en vinnare i en tävling (såvida man inte delar ett guld)
Citera
Igår, 20:04
Medlem
Har man inga extrakameror i kväll?
Citera
Igår, 20:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Får medge att jag hoppades få slippa Ola ett par månader till
Citera
Igår, 20:08
Moderator
Dr Kings avatar
Melvin Lycke Holm framstår ju tyvärr som en pajas jämfört med sin farsa. Otur för honom att han alltid kommer att jämföras med farsan och därmed framstå som usel. Man undrar ju om man kan ”leva” på att vara en friidrottare på hans nivå eller om det krävs lite extrajobb då och då för den gode Melvin för att kunna ställa mat på bordet.
Citera
Igår, 20:09
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Vad har hänt med ditt tangentbord? Skiljetecken kaos här.
Ja, det är viktigt i denne sammenheng. Heter "tankestrek på norsk" ett andrum för eftertanke. Kan ge dig et edit också:

Om man nu skulle använda samma argumentation vad gäller Sverige, och tänka sig att Duplantis och Ståhl hade varit skadade,
för att sedan studera poängvinsten från den stora 'bredden'-, då skulle man få fram en poängskörd i de två mästerskapen som jag nog
tror att ingen svensk vill se i tryck.
Senast redigerad av Ski-entusiasten Igår kl. 20:12.
Citera
Igår, 20:10
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Går det inte lite inflation i uttrycket "vinner en medalj"? Förr sa man ofta att en utövare "knep en bronsmedalj", exempelvis. Det finns bara en vinnare i en tävling (såvida man inte delar ett guld)

Snart blir det vinner en topp-8 och efter det vinner en topp-25.

Håller med annars.
-----

Hyllningar till Jeng, så behaglig stämma, lagom insatt, tar sin plats med pondus.
Fast Brännholm.
Citera
Igår, 20:13
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Helt ok röv på Roth.
Citera
Igår, 20:15
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Över 80 meter brukar ofta räcka till en medalj i slägga säger Alhadji Jeng, en klok man...
Citera
Igår, 20:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Är väl inte så förtjust i att hålla på med sådana här konfrontationsgrejer, men i och med att det börjar spåra ur lite väl mycket med
cherrypicking, måste jag i alla fall lägga lite fakta på bordet. I senaste VM hade vi Rooth och Warholm som slet med skada, Jakob var
febersjuk, och vi fick en olyckligt diskning på Sander.

När det påstås att Norge bara är beroende av sina stjärnor för att ta poäng, eftersom vi har så dålig bredd, så rimmar det väl inte
så bra med att vi fick många fler poäng än Sverige ändå. Samma sak i friidrottsdelen i OS i Paris vad gäller poängförsprång,
mitt i allt med Warholms hamstringsskada och andra olyckor (tiokampen t.ex)

Edit:Om man nu skulle använda samma argumentation vad gäller Sverige, och tänka sig att Duplantis och Ståhl hade varit skadade,
för att sedan studera poängvinsten från den stora 'bredden'-, då skulle man få fram en poängskörd i de två mästerskapen som jag nog
tror att ingen svensk vill se i tryck.

Fattar nada av vad du skriver men kommenterar det efter kvällens tävlingspass.
Citera
Igår, 20:22
Medlem
krackelerars avatar
Är Marie Lehmann på fyllan?

Henrik Larsson värmer upp inför sin 100 Metersfinal
påstår tanten

Dags att pensionera henne, ta gärna Jacob Hård med dig i pensioneringen.
Citera
Igår, 20:24
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Förste och andra förlorare kallas silver och brons för annars, i USA t.ex.
Citera
Igår, 20:25
Medlem
patajavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Får medge att jag hoppades få slippa Ola ett par månader till

Kanske inte det bästa att han ska tjattra sönder friidrotten. Han är katastrof i långsamma sporter, det här är ju fan värre.

Får bli utan ljud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in