2026-08-09, 22:35
Medlem
puterealbas avatar
Sug negerkuk.

Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Trams
Citera
2026-08-09, 22:59
Medlem
Så du är alltså judisk och här för att göra narr av kristna. Bra att du avslöjade dig själv iaf.
Citera
2026-08-10, 00:11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Jag tror på Gud, dvs. Skaparen, dvs. Intelligent design. Åtminstone anser jag tanken på det vara rimligare än motsatsen. Men nu handlade ju frågan mer specifikt om att vara kristen eller ej.

Tror du då också på att en superskapare har satt denne "gud" till världen, eller tror du att Gud skapade sig själv eller "bara finns"?
Citera
2026-08-10, 00:24
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jag fascineras av kristendomen och har läst Bibeln från pärm till pärm en gång, läst i den återkommande av och till under åren och även läst böcker av olika kristna författare samt ett antal böcker som varit kritiskt inställda mot läran.

Men varför ska jag bli kristen? Är det bara för att få evigt liv för mig själv?
Du ska bli kristen för att det är sant och för att det är det goda och bevisen stödjer det. Också evigt liv. Det är så jag ser på saken.
Citera
2026-08-10, 06:44
Medlem
Citat:
Alltså kan jag aldrig bli kristen, om så helvetet mig väntar.

Helvetet existerar inte, det blir bara en evig icke existens, evig död:

"De levande vet att de skall dö, men de döda vet ingenting... Allt vad du kan göra skall du göra med kraft, ty i dödsriket, dit du går, finns varken handling eller mening, vetande eller vishet." (Prediaker 9:5,10 Bibel2000)
Citera
2026-08-10, 08:03
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Sug negerkuk.
Du är uppenbarligen inte seriös och därför borde den här tråden skickas till papperskorgen.
Citera
2026-08-10, 10:18
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Visst, men vad innebär detta nu i praktiken? Förrädare har släppt muslimer in i Sverige, och dessa våldtar i detta nu våra döttrar och mödrar. Skall jag vända andra kinden till?

”Ta inte del i mörkrets ofruktbara gärningar. Mer än så, avslöja dem” Efesierbrevet 5:11

”Er kärlek skall vara uppriktig. Avsky det onda, håll fast vid det goda.” Romarbrevet 12:9
Citera
2026-08-10, 12:01
Medlem
puterealbas avatar
Vi blir nog båda lite förvirrade här, vad pratar vi egentligen om? När jag säger att jag tror på Gud så syftar jag egentligen på en Skapare - eller snarare: jag är en anhängare av intelligent design, som det heter. Och egentligen borde jag kanske inte nödvändigtvis blanda in begreppet Gud i det hela. Men den andliga sökaren inom mig är även öppen för Guds eventualitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Tror du då också på att en superskapare har satt denne "gud" till världen, eller tror du att Gud skapade sig själv eller "bara finns"?
Citera
2026-08-10, 13:44
Medlem
puterealbas avatar
Har ingenting emot det.

Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Helvetet existerar inte, det blir bara en evig icke existens, evig död:

"De levande vet att de skall dö, men de döda vet ingenting... Allt vad du kan göra skall du göra med kraft, ty i dödsriket, dit du går, finns varken handling eller mening, vetande eller vishet." (Prediaker 9:5,10 Bibel2000)
Citera
2026-08-10, 13:44
Medlem
puterealbas avatar
Jag svarade oseriöst på ett oseriöst inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Du är uppenbarligen inte seriös och därför borde den här tråden skickas till papperskorgen.
Citera
2026-08-10, 13:45
Medlem
puterealbas avatar
Jag bör alltså bli något av en granskande journalist?

Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
”Ta inte del i mörkrets ofruktbara gärningar. Mer än så, avslöja dem” Efesierbrevet 5:11

”Er kärlek skall vara uppriktig. Avsky det onda, håll fast vid det goda.” Romarbrevet 12:9
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in