Du har ju inte fått några vettiga svar så jag får väl förbarma mig...
Kolla in sajten
https://dashcamtalk.com/
Dom är seriösa och det finns ett forum där diverse olika typer diskuteras. Där finns en massa nördar som testar och lägger upp exempelvideor och har sig.
Jag skaffade en Viofo med 4K fram och 1080 bak utan skärm men med wifi så man vid behov kan ansluta mobilen för att rikta in kamerorna, ladda ner filmer och ändra inställningarna. Tror det är 4 år sen och den funkar fortfarande perfekt.
Obs att du behöver så hög upplösning som möjligt (typ 4K) för att kunna läsa av andras regskyltar. Även hög känslighet på natten är ett plus.
Wifi-anslutning till mobilen är bättre än inbyggd skärm eftersom enheten blir mindre iögonfallande med tanke på inbrott. Wifi-anslutningen sätter du bara igång när du ska göra något med kameran, normalt har man den avstängd. Kameran har förstås GPS men det brukar gå att stänga av i inställningarna
Det är mycket bättre på alla sätt att koppla kameran permanent till bilen via säkringsdosan. Du behöver [jord] + [permanent +12V] + [+12V vid tändning på].
När jag beställde min direkt från Kina så fanns det tillbehörskit för detta inkl. kablage med "grenkontakter" så man enkelt kan montera själv direkt i säkringsdosan.
Tänk på att alldeles oavsett behöver du kränga in kabeln till bakre kameran typ under listen vid vindrutan. Då är det bara att trycka in strömkabeln också i samma veva.
Kan du inget om bil-el och/eller är allmänt obegåvad så rekommenderas att du hittar någon firma som vill göra jobbet. Det kan vara ganska knixigt att få till en snygg kabeldragning till bakre kameran.
Jag testade att googla "Dashcam" och fick upp en massa träffar. Det borde du också göra!