Citat:
Ursprungligen postat av
pexta
Än hur det va tidigare än säg 90talet. Jag är 50+
Det började förändras någonstans 80/90 talet. Samtidigt som den nya vågen av feminism började växa fram där det va skamligt för kvinnor att tex va hemmafru eller satsa mer på hushållet då mannen satsade på jobb och underhåll av hus och eller bil. Etc. Vad man gör ser ju olika ut i olika familjer men själva skammen i att göra saker för sin man började dyka upp för allt måste mätas med linjal för att se om det va jämställt och det va bara traditionellt kvinnligt hushållsarbete som hade något värde.
Hade det varit en diskussion för att förhindra skiten vi har hamnat i så hade jag nog kämpat hårdare för det men nu är det förstört och det går inte att laga. Attraktionen mellan könen är mycket biologiskt driven och vi har ändrat beteende på generationer av kvinnor så det kommer inte bli bättre. Bara sämre.
Man ser många YouTube kanaler som intervjuer unga kvinnor i USA om vad som söker hos män och då är längd och inkomst tex viktiga saker. När frågan då kommer "what do you bring to the table" så vet dom inte riktigt för dom har inte tänkt så långt. Dom tycker att bara existera är priset.
Det va bara ett exempel och vi har levt med sociala medier i över 20 år snart så mycket sprider sig globalt.
Så pengar kommer inte lösa det. Fler o fler män kommer känna att dom kan leva ett bra liv utan kvinnor och barn. Det har inte samma värde som förut. När allt män får höra är hur dåliga män är . Moderaterna tex basunerar ut "mäns våld mot kvinnor" när det är en väldigt liten klick som är våldsamma men alla män ska känna skam.
Den feminina kvinnan som män biologiskt sätt är mest attraherad av är bara en skugga av sig själv och konsekvenserna blir färre långvariga relationer och dom som bildas känner männen lägre vilja att skaffa barn eller va kvar.
Som sagt mina egna tankar och det finns säkert statistik på vissa aspekter men orkar inte kolla upp för det spelar ingen roll längre. Det är kört. Framtida generationer får hitta andra lösningar för att få fram barn men tills dess kommer det vara minska mer o mer. Är helt övertygad om att kvinnor kommer drabbas hårdast och det är feminismens fel.
Men du. Du skriver att kvinnor vid dejting inte längre är feminia. Och när jag frågar "på vilket sätt" så drar du upp att hon "inte gör saker för sin man". Vid dejting är han
inte hennes man. Hon är inte hans hemmafru. De dejtar ju bara!
Så det verkar ju vara i förhållanden du ser kvinnor som mindre feminina. För då är ju mannen hennes man!
Och ändå avfärdade du mitt inlägg om hur kvinnor kan bli mer feminina i
förhållanden.
Det blir de om de får sköta barnen och endast förvärvsarbeta 75%, maken förvärvsarbetar 100% och sköter hushållsarbetet.
Då kommer kvinnan som är fysiskt svagare än män, mer stresskänslig och riskerar kropp, liv och hälsa vid graviditet och förlossning. Bli mer feminin! Hon kommer ha ork till det och känna sig omhändertagen av sin man! Det kommer väcka feminina sidor hos henne! Och hon kommer vilja ha fler barn med sin starka man som underlättar livet för henne!
Har hon en jättebebis till make som låter henne förvärvsarbeta 100% och
Samtidigt begär att hon ska agera hemmafru.. Så kommer hon se honom som just det: en oattraktiv jättebebis och hon kommer
inte bli feminin av det!
Inte vilja alstra fler barn med honom!