2026-08-12, 23:32
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Pål och Riga.

Buy Bye Beauty från 2001: https://www.imdb.com/title/tt0805501/
Citera
2026-08-13, 11:17
Medlem
Jaha. Är faktiskt rätt fascinerad av Pål Hollender. Han har hunnit med ungefär 10 ggr mer än oss vanliga dödliga.

Viss info från wiki och viss info från minnet:

- Robinsson som deltagare

- Buy Bye Beauty, en dokumentär om prostitutionen i Riga där han själv hade sex med de prostituerade som han intervjuade.

- Skapade verket 'De bortbjudna'. De pengar han fått till utställningen placerade han i porr-, vapen- och tobaksindustrin, och fem år senare kunde besökarna ansöka om pengar från de "oetiska aktiernas avkastning".

- Skapade verket verket "Clean". Som bestod av en hög av fyra ton bakpulver och en uppmaning till besökarna att det var fritt fram för alla att gömma sitt knark där.

- År 2002 spelade Hollender in dokumentärfilmen United States of Afghanistan som han gjorde på uppdrag av Lars von Trier. I filmen reser han till Afghanistan tillsammans med Olle Ljungström. De drar i sig heroin och fick splitterskador när en bomb briserade nära deras lägenhet.

- År 2010 spelade Hollender in dokumentärfilmen Finding Ali i Afghanistan. Handlingen baserades kring en pojke Hollender mött vid ett tidigare besök i landet år 2002. En månad in i inspelningen blev Hollender skjuten i överarmen

- Inslagsproducent för Filip och Fredriks reseprogram Grattis världen (som var riktigt kul), Boston Tea Party och Får vi följa med?.

- Förhållande med Jessika Gedin, Sanna Dollan (133 cm hög) och nu sitt nya förhållande.

Sen har han givetvis supit och framför allt knarkat friskt under åren med Olle Ljungström.
Citera
2026-08-13, 17:26
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Jaha. Är faktiskt rätt fascinerad av Pål Hollender. Han har hunnit med ungefär 10 ggr mer än oss vanliga dödliga.

- Buy Bye Beauty, en dokumentär om prostitutionen i Riga där han själv hade sex med de prostituerade som han intervjuade.

- Skapade verket 'De bortbjudna'. De pengar han fått till utställningen placerade han i porr-, vapen- och tobaksindustrin, och fem år senare kunde besökarna ansöka om pengar från de "oetiska aktiernas avkastning".

- Skapade verket verket "Clean". Som bestod av en hög av fyra ton bakpulver och en uppmaning till besökarna att det var fritt fram för alla att gömma sitt knark där.

- År 2002 spelade Hollender in dokumentärfilmen United States of Afghanistan som han gjorde på uppdrag av Lars von Trier. I filmen reser han till Afghanistan tillsammans med Olle Ljungström. De drar i sig heroin och fick splitterskador när en bomb briserade nära deras lägenhet.

- År 2010 spelade Hollender in dokumentärfilmen Finding Ali i Afghanistan. Handlingen baserades kring en pojke Hollender mött vid ett tidigare besök i landet år 2002. En månad in i inspelningen blev Hollender skjuten i överarmen

- Inslagsproducent för Filip och Fredriks reseprogram Grattis världen (som var riktigt kul), Boston Tea Party och Får vi följa med?.

- Förhållande med Jessika Gedin, Sanna Dollan (133 cm hög) och nu sitt nya förhållande.

Sen har han givetvis supit och framför allt knarkat friskt under åren med Olle Ljungström.
Han är rätt kul.
Citera
2026-08-13, 21:35
Medlem
Tror du han kommer bli friad, ord mot ord
Citera
2026-08-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Låter som att Jessica Gedin gjorde rätt som dumpade (?) honom 2024
https://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5l_Hollender#cite_note-:0-8
https://www.expressen.se/noje/pal-hollender-och-jessika-gedin-gor-slut-efter-22-ar/

Som jag förstått det var det Pål som dumpade Jessica. Hon blev helt knäckt.
Citera
2026-08-13, 23:22
Medlem
Och?
Att han har en motorcykel och varit på fyllan betyder ju inte att han har kört på fyllan.
So what!?

Edit:
Citat:
Btw är hon möjligtvis singel?
Senast redigerad av Svettig-Neger 2026-08-13 kl. 23:25.
Citera
2026-08-13, 23:49
Medlem
Stoppa Pressarna:
"Pål Hollender har åtalats vid Södertörns tingsrätt för grovt rattfylleri."

"Händelsen ska enligt åklagaren ha inträffat mitt på dagen den 14 juni i Årsta i södra Stockholm.
I stämningsansökan hävdas att Pål Hollender körde en Harley-Davidson efter att ha druckit alkohol. Ett blodprov som togs senare samma dag visade enligt Rättsmedicinalverkets analys en alkoholkoncentration på 2,38 promille.
Åklagaren anser att brottet ska bedömas som grovt eftersom alkoholkoncentrationen uppgick till minst 1,0 promille i blodet."

"Tv-profilen medger att han var kraftigt berusad, men förnekar bestämt att han körde motorcykeln."
Citera
2026-08-14, 00:17
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:

Han var även med i Sveriges mästerkock nu i våras. TV4
Citera
2026-08-14, 00:35
Medlem
Citat:

Keith Richards läser Pål Hollenders meritförteckning och tänker: ”Ta det lite lugnt, för fan.”
Citera
2026-08-14, 16:47
Moderator
blomvattnares avatar
Namnet tillagt i rubriken.

/Mod
Citera
2026-08-14, 17:44
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Keith Richards läser Pål Hollenders meritförteckning och tänker: ”Ta det lite lugnt, för fan.”
Ha ha ha! Ja ungefär så. Han har väl någon diagnos? Men vad tror vi? Körde han hojen eller skulle han bara ut och hämta sin hjälm för 10,000 kronor, som han påstod? Och kom åt startknappen av misstag...

Jag vet faktiskt inte. Jag är ingen rutinerad hojåkare, och har aldrig ens kört bil påverkad. Men jag har cyklat hem från krogen ett par gånger. Det var ingen rolig upplevelse. Vetefan om jag skulle våga grensla en HD i det tillståndet?
Nu vet ju inte jag exakt hur det hela avlöpte, men vittnet påstår att han såg Pål försöka köra en bit, samtidigt; vem fan skulle känna igen Pål Hollender. Antar att han dessutom hade hjälm om han körde? Eller ringde han polisen och de var där inom fem minuter? Det tror jag inte heller riktigt på. Så, nja, det kan ligga något i att han bara ville flytta på hojen och ta hand om hjälmen.
Citera
2026-08-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Ha ha ha! Ja ungefär så. Han har väl någon diagnos? Men vad tror vi? Körde han hojen eller skulle han bara ut och hämta sin hjälm för 10,000 kronor, som han påstod? Och kom åt startknappen av misstag...

Jag vet faktiskt inte. Jag är ingen rutinerad hojåkare, och har aldrig ens kört bil påverkad. Men jag har cyklat hem från krogen ett par gånger. Det var ingen rolig upplevelse. Vetefan om jag skulle våga grensla en HD i det tillståndet?
Nu vet ju inte jag exakt hur det hela avlöpte, men vittnet påstår att han såg Pål försöka köra en bit, samtidigt; vem fan skulle känna igen Pål Hollender. Antar att han dessutom hade hjälm om han körde? Eller ringde han polisen och de var där inom fem minuter? Det tror jag inte heller riktigt på. Så, nja, det kan ligga något i att han bara ville flytta på hojen och ta hand om hjälmen.

Vete fan, skulle gärna vilja tro att han INTE körde, men med 2,38 promille alkohol i blodet lär han själv inte veta vad han gjorde.

Man får nog gå på vad vittnen säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in