Citat:
Ursprungligen postat av
Undermedvetenh3t
Hej Flashback,
Jag skriver för det mesta i trådar som rör politik på Flashback. Jag har som en grundregel att jag försöker ta reda på relevant forskning, artiklar, lagstiftning och så vidare när jag skriver. Detta är förövrigt ett otroligt bra sätt att lära sig om samhället, så det har jag verkligen alla Flashbackare att tacka för! Rekommenderar starkt för den nyfikne!
Det gör dig till en sällsynt varelse, tyvärr.
Citat:
I en diskussion så börjar man ju gärna lite långsamt för att sedan gå in i en mer seriös och nyanserad diskussion. Jag har full respekt för att man inte orkar lägga tid på att läsa på för varje inlägg man skriver men jag har börjat märka att det är vanligt att man "ger sig" när argumenten är tillräckligt väl underbyggda av relevanta källor.
Vet du vad ... jag är lite förbryllad av detta påstående. Det är kryptiskt, mångbottnat och diffust.
Det är så människor fungerar. Det är så jag fungerar. När jag blir överbevisad, vilket händer, så gör jag en av två saker: drar mig tillbaka för att slicka såren, eller erkänner mig besegrad.
Citat:
Vi har olika synsätt och jag är inte speciellt svår att övertala om man kommer med grundade argument heller. För att göra Flashback stimulerande hade jag helst sett att man fortsätter diskussionen och kommer med nya perspektiv oavsett.
Du uppmuntrar alltså människor som borde veta bättre att sluta lyssna på sans och reson. Hellre då, som du säger:
Citat:
.. fortsätter diskussionen och kommer med nya perspektiv oavsett ..
Okej. Så du argumenterar alltså för att vara oresonlig. Min motfråga till dig blir då:
Vad är värdet i det? Jag vill alltså att du ska argumentera för värdet av oresonlighet.