2026-08-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Notera att det var personalen som anmälde han och inte ledningen. Det tyder på en huding i min bok.

Har för mig att det var ett fall med ofredanden/sexuella övergrep för något år sedan i just Skellefteå. Leningen försökte mörka det hela och gick inte till polisen utan det var tänkt att lösas internt inom förvaltningen. Kanske det är så denna gång att personalen inte litar på ledningen utan gick direkt till polisen i.st?
Citera
2026-08-06, 19:42
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Med tanke på att det är Skellefteå är jag inte lika säker. Skellet syns från rymden för att de har en avvikande kromosomuppsättning där. Eller om det kanske var ett virus, som fick det att lysa grönt eller gult från ovan.
När det just handlar om äldrevård, gå mina tankar osökt till Nikanor Teratologen.

Förstår inte någonting av det du skriver.
Citera
2026-08-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Har för mig att det var ett fall med ofredanden/sexuella övergrep för något år sedan i just Skellefteå. Leningen försökte mörka det hela och gick inte till polisen utan det var tänkt att lösas internt inom förvaltningen. Kanske det är så denna gång att personalen inte litar på ledningen utan gick direkt till polisen i.st?

Tror du är något på spåren där. För ca 1 år sedan anmälde en äldre på ett boende i Skellefteå att hon blivit våldtagen 2 veckor tidigare och att chef på boendet inte anmält trots att personalen informerat chefen om våldtäkten omedelbart.

Chefen sa i media att hon följt ”gällande rutiner”. All bevisning försvann tack vare det och våldtäktsmannen gick fri.
Citera
2026-08-06, 19:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Äldreomsorgen i Övre Kågedalen var en skandalroman när den kom 1992.

Det andra avsåg genmutationen som är speciell för trakten.
Citera
2026-08-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vittran70
Tror du är något på spåren där. För ca 1 år sedan anmälde en äldre på ett boende i Skellefteå att hon blivit våldtagen 2 veckor tidigare och att chef på boendet inte anmält trots att personalen informerat chefen om våldtäkten omedelbart.

Chefen sa i media att hon följt ”gällande rutiner”. All bevisning försvann tack vare det och våldtäktsmannen gick fri.

Vänta nu, det var nog detta fall! I.o.m att det hade gått så lång tid så var bevisen borta och polisen kunde inte komma vidare. Helt sinnesjukt från kommunens sida. De agerar som en privat förundersökningsenhet och beslutar således själva när saker och ting ska polisanmälas. Tala om storhetsvansinne.

Citat:
I september lades alltså förundersökningen ned i brist på bevis. David Nystr*m menar att det kan finnas ett samband mellan den nedlagda utredningen och att polisen inte kunde säkra teknisk bevisning efter två veckor.

– Det är olyckligt att det tog tid att anmäla. Sen vet jag inte vad kommunen har för typ av rutiner. Har de följt sina rutiner till punkt och pricka i det här fallet så kanske de borde ha anledning att se över rutinerna, säger han.

Kommunerna har sedan dess ändrat sina rutiner för när de ska polisanmäla.

”Vid misstanke om brott för vilket är föreskrivet minst sex månaders fängelse ska förutsättningarna för att bryta sekretess utredas i samråd med förvaltningsjurist och polisanmälan övervägas”, går det att läsa.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/misstanktes-ha-valdtagit-kvinna-pa-aldreboende-i-skelleftea-utredningen-nedlagd
Citera
2026-08-06, 20:13
Medlem
Det står att det var på ett boende,, vet ni vilken?
Citera
2026-08-06, 20:25
Medlem
Citat:
Notis från AB då ts länk ligger bakom betalvägg.

10 spänn på att han inte heter Svensson i efternamn.

Jag tror du törs betta hårdare på de oddsen.
Citera
2026-08-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatHuhMom
Hur fan kan smutset hålla på i tre år? Ska vi gissa på att ingen trodde på gamlingarna, de är ju så förvirrade och värdelösa enligt dagens Sverige.
Dags att se till att hemtjänst/äldrevård blir ett attraktivt yrke med högre löner och bra förmåner så kanske de kan sluta anställa samhällets bottenskrap.

Jag tror att personal och i synnerhet chefer medvetet valde att blunda då det är så svårt att få personal. Mörkertalet för övergrepp i hemtjänst och äldreomsorg nog tyvärr alldeles för stort, just pga att cheferna håller tyst. Skamligt! Hoppas aset får sitta länge och om det är en invandrare att svinet åker ut på öronen!

Jag håller helt med om att lönerna måste upp rejält och att arbetsvillkoren måste förbättras så att det blir kvalitet på de som jobbar med äldre och sjuka!
Citera
2026-08-06, 20:41
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkoppar
Jag tror du törs betta hårdare på de oddsen.

Fan missade en nolla.
Citera
2026-08-06, 21:22
Medlem
Oddset att det är en icke skidåkare är lågt.

Våra äldre våldtas, de spränger portar, mördar, våldtar våra tjejer, förnedringsrånar våra ungdomar, bögvåldtäkterna ökar på anstalterna, en somalier tvingar en ung kille att suga av honom, skrikandes ” svennejävel”. De skräpar ner och glider runt och drygar sig i sina fina bilar. Deras områden ser ut som skit. Men det är vi etniska svenskar som kallas för rasister om vi påpekar det här. Sinnessjukt.

Sen är det någon jävla sossekärring som grinar och säger att de behövs inom vården. Där de inte kan skilja på lim och ögondroppar.

Skellefteå kommun är sossefierat och en jävla ankdamm. De har ju en del chefer som knappt kan läsa och skriva, och har problem att öppna en laptop. Klart att de anställer avskräde till personal.
Citera
2026-08-06, 21:41
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:

Det är lite lokalt. I Skellefteå har folk hår under fötterna.
Citera
2026-08-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Det är lite lokalt. I Skellefteå har folk hår under fötterna.

I Burträsk har folk hår under fötterna, inte Skellefteå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in