2026-08-15, 21:52
Medlem
Är ni nöjda nu era äckliga rasister? Ert hat och hot mot en fin man enbart pga hans hudfärg har drivit honom i döden! Ni har blod på era era händer! Ni borde skämmas!
Citera
2026-08-15, 22:32
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Är ni nöjda nu era äckliga rasister? Ert hat och hot mot en fin man enbart pga hans hudfärg har drivit honom i döden! Ni har blod på era era händer! Ni borde skämmas!

Du är inte bra på att trolla.
Citera
2026-08-15, 22:39
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Älskar sån här skit. Senaste åren har femton högprofilerade vita och manliga forskare torskar för plagiering. Och långt gången sådan.

Hmmmm uuuuuuuuundrar varför just den här Snubben är så relevant för er

Att vara nåt annat än vit cis och heteroman är att vara ansvarig för alla andra som vagt liknar dig. Men gud nåde den som hänger ut vita kränkta män då jävlar blir det bögiga krokodiltårar på SDs troll-kansli.

Sluta TS, väx upp, var en man för en gångs skull. Vi vet alla vad du sysslar mes

Du har självklart helt rätt. Varför inkludera hudfärg i rubriken alls? Varför inte hans bilmärke?
Citera
2026-08-15, 22:49
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan

BBC hade idag i sin nyhetssändning återigen ett långt inslag med hyllningar till Jason Arday och fördömanden av kritiken av hans professorsutnämning.

Arday kommer att hyllas framöver i MSM som en martyr som dog i kampen mot rasismen.

De som lyft fram den oändliga mängden av besynnerligheter som var förknippade med honom och hans märkliga professorsutnämning/doktorsavhandling kommer att anklagas för rasism.

Vänsterns kulturkrig har fått en nytändning genom Ardays död. Han blir en slags vänsterns Horst Wessel, hyllad som en stupad hjälte.
Citera
2026-08-15, 22:54
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Om Arday hade varit vit, gul eller brun; hade detta fall i så fall varit mindre allvarligt?

Jag frågar detta eftersom du av okänd anledning har skrivit hans hudfärg i rubriken.
Fast frågan är om man släppte igenom honom bara för hans hudfärg. Det är förstås ett problem som wokeideologin själv skapat. När "Diversity, Equality and Inclusion är viktigare än meritokrati och man försöker kvotera in människor bara för att. När man själva anser att jämn fördelning av kön och etnicitet är viktigare än kunskap utifrån ideologin. Då har man själva lyft fram hudfärg och pekar på den och i det här fallet, troligen inte velat se sanningen utifrån det.

Samma finns i Sverige, där man kräver att kurser ska ha minst en bok skriven av en kvinna, oavsett kvalitén.
Eller varför inte kurser i vithetsstudier, byggt på "marxistiska maktanalyser" som här. Ideologin har trumfat kunskap.

Om man inte var så kåta på att kvotera in just en neger-professor och varit kritiska, hade det här förmodligen aldrig hänt.
Senast redigerad av EnCarte 2026-08-15 kl. 23:01.
Citera
2026-08-15, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hejsan Min brors kusin,

Jag är forskare och disputerad doktor och numera docent men så fort man hör talas om någon Wunder Kind som marscherar upp till högsta universitetspositioner på ingen tid alls, så ringer alla plagitaklockar med högsta ljud. Det är helt enkelt svårt och mödosamt att ta sig till en sådan hög position så snabbt. Det tar hur lång tid som helst (nästan).

Så här brukar tågordning vara:

Forskarutbildning och att doktorera för grundläggande forskarbehörighet tar minst 4-5 år. Han ska ha disputerat 2015 vid 26 år ålder. Detär möjligt om man är motiverad och skicklig, men eftersom han påstås ha autism med mera, så kan det möjligen funka om han läser teoretisk fysik men inte ett så inkännande ämne som sociologi.

Att sedan ta sig från doktorssteget till docent ska innebära lika stor forskningsinsats som doktorerander, dvs 4-5 års arbete. Alltså docent vid tidigast 30-31 års ålder. Kanske möjligt men sannolikt inte.

Att därefter ta sig från docent till professor är motsvarande minst lika långt, alltså 4-5 år + att du ska har gjort avgörande forskningsbidrag, och så ska du ha gått förbi andra meriterade docenter och blivit tilldelad en professur. Nota bene - du kanske då kämpar i en ansökan mot de som redan varit docenter i 20 års tid. Han blev professor 2021, alltså vid 31 års ålder, så här har det gått alltför fort, från doktor till professor på 6 år. Sådan händer bara inte.

Dessutom professor i sociologi och sociologer finns det hur många som helst som sannolikt gjort bättre forskning än han vid 31 års ålder.

Så har ringer fusk-, fejk- och snabbspårs-alarmklockorna på högsta nivå!

Eller så har de någon hitte-på-professorstitel i England så det är mer som som en medalj eller uppmuntran, men inte det vi kallar professor på ett universitet.
Hej jag har en fråga...om Jason Atta Kwei Arday som han faktiskt heter och den avlidna🙏✞🕊️ är född 9 Maj 1995 hur kan han då vara 31 år som du hävdar när han blev Professor 2021?
"Så har ringer fusk-, fejk- och snabbspårs-alarmklockorna på högsta nivå!" här är det på 50db ⏰så inte så högt som ditt Hesa Fredrik alarm.
Citera
2026-08-15, 23:08
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Säkert att han är avliden?
Kanske fejkat alltihop?
Citera
2026-08-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Kanske fejkat alltihop?
Står så i alla uk blaskor och bbcnews sade idag att han hittades livlös i hemmet. inget brott misstänkt just nu.
stroke, hjärtat??
obduktion får utvisa
Citera
2026-08-16, 00:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Kanske fejkat alltihop?

Precis vad jag tänkte när jag såg det, kom väldigt lägligt, otrolig prestigeförlust för Cambridge och Clown World. Nu räddas det upp hyfsat genom sympati för mytomanen. Woke-stollarna kan nu skylla på budbärarna istället ifrågasätta sin egen kult.
Citera
2026-08-16, 00:49
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf
Står så i alla uk blaskor och bbcnews sade idag att han hittades livlös i hemmet. inget brott misstänkt just nu.
stroke, hjärtat??
obduktion får utvisa
Kanske hjärntumören tog honom till slut. Cancer har ju en tendens att komma tillbaks.
Citera
2026-08-16, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Om bara Kunta Kinte skulle ha hållit sig till bomullsplockningen så skulle han levt idag och vi kunde ha fått fina bomullskalsongen till vintern.

Det var oväntat, jag trodde negrer hade bekymmerslöst sinneslag och varje dag sjöng, dansade, spelade musik genom att trumma på tomma oljefat och berusade sig på jäst fruksaft. Självmord associerar jag med melankoliska finnar som sitter och super koskenkorva i 24h mörker norr om polcirkeln.
Citera
2026-08-16, 02:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nu är det snyfthistorier som gäller igen.
Som jag förstod så hade han fuskat och ljugit om en hel del i hans meritlista och på det sättet kommit dit han gjort.
Nu hann verkligheten ikapp och det blev för mycket som kom över honom och ha valde att avsluta livet.

Har jag förstått allt rätt eller var han helt enkelt ett underbarn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in