Citat:
Ursprungligen postat av
Kleiner
Men Samsung väljer inte för dig. Du kan välja och vraka, och anpassa inställningar efter din egen smak.
Jag har lite svårt att förstå hur färgintensitet skulle få en till att ladda ner fler appar :/ ? Nu låter du faktiskt lite paranoid.
Det är inte jag som påstår det (även om jag hade räknat ut det på förhand). Det är Google Gemini. Läs TS
Det handlar om merförsäljning. Telecomföretagen tjänar inte bara pengar på att sälja själva telefonen till oss, utan mycket handlar om merförsäljning och - som du säkert känner till - om att sälja den information vi puttar in i telefonen, så kallad metadata, men det är en annan diskussion.
Det säger sig själv att spelföretagen - som jobbar tätt ihop med aktörer som Tre (varför skulle annars Tre rekommendera att jag laddar ner Candy Crush...? Den reklamen får Tre givetvis betalt för) - vill att färgintensiteten i telefonerna är på max, annars upplevs ju inte spelen som lika "coola" och spännande och då finns risken att vi blir mindre beroende av spelen - och andra appar. Precis som står i TS förväxlas ofta max färgintensitet med bra bildkvalitet.
Nej, jag kan INTE välja och vraka och anpassa inställningar efter min egen smak - då hade jag ju inte startat den här tråden......!?! Källhänvisa gärna. Om du påstår att jag kan "välja och vraka" i min splitter nya Samsung - berätta då vilken inställning du pratar om. För välja färgintensitet, det kan jag definitivt inte. Däremot kan jag handikappa telefonen för synskadade /färgblinda, men det är ju en helt annan sak.
Tråden handlar ju just om att jag INTE kan välja färgintensitet själv - och vad jag vet har inga telefoner en inställning som heter just "färgintensitet", vilket alla gamla TV-apparater hade och fortfarande har.
Syftet med den här tråden är endast att informera om
varför man inte kan välja färgintensitet själv, och varför det är förinställt på max. Gemini har svaret (även om jag också hade räknat ut det på förhand så är det ju en konspirationsteori fram tills att det kommer från en säkrare källa). Varsågod, nu vet du!