2026-08-07, 01:39
Medlem
Skattebrotts avatar
Under Stockholm Pride-helgen ökar kollektivtrafikresor med 10% jämfört med en vanlig sommarhelg.

Under andra events, t ex ett fotbollsderby, ökar resorna 70-80%. Eventet har då 30000-50000 besökare.

Källa: Googles vänstervridna AI.

Använder man denna metod hade Pride 50 000 besökare på sin höjd.

Polisen är vänstervriden och räknar i sina siffror in ALLA som av en eller annan anledning rörde sig på någon av de gator där Pride-demonstrationen passerar, alltså även lokal boende som bor så nära att de inte ens behöver åka ett enda tunnelbanestopp för att se paraden.

Att polisen mäter så, är för att Pride ska få mer cred. De är en politisk aktör. En fientlig kombattant.
Citera
2026-08-07, 02:19
Medlem
HipToBeSquares avatar
Skulle en fjärdedel av storstockholms invånare varit samtidigt in stockholms innerstad så hade ni märkt det. Det hade varit tjokt med folk på ett sätt man knappt hade kommit fram. Publikrekord på Wembley stadium då det är koncerter när man även använder spelplanen för åskådare är runt 100000 och då är fullt med folk så långt ögat når.

500000 är så klart fantasisiffror vilket betyder att SVT sprider ren desinformation som är dessutom helt orimlig. Bra tråd av TS för att skildra hur MSM ständigt ljuger. Inte riktigt politiktråd men en bra tråd.
Citera
2026-08-07, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Varför är jag inte förvånad, ser snarare ut som typ 5/m eller 5*4500=22500 pers.
#mediaistheproblem
Ja räkneexemplet med 100 pers/m visar på orimligheten. På filmsnuttar därifrån, så ser det ut att
vara 6-8 st/m.
När det var den där stora demonstrationen i London, så gjorde svt /tv4 allt för förminska antalet personer i demonstrationen.
Senast redigerad av bv202 2026-08-07 kl. 02:33.
Citera
2026-08-07, 06:21
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det allmänna intresset för pride minskar och fler har börjat tänka efter och konstaterat att normalisering av pedofili och könsdysfori inte för nått gott med sig.

Men propagandan ifrån den folkgrupp som ligger bakom pushen för HBTQ och massinvandring består givetvis. Samma folkgrupp som av en ren slump råkar äga över 80% av all europeisk media.
Citera
2026-08-07, 06:29
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Aa, det kan vara en av anledningarna för nog har pride i media gjort en riktig svandykning? Vet du vad denna schism skulle kunna handla om?

Jag har också en känsla av att allt inom den rörelsen inte ”står rätt till”, folk å fä börjar huka sig.. som exempel kan nämnas att statsministern hade sitt årliga pride-mingel i Sagerska palatset som vanligt MEN man hade i år lagt fokus på ”kultur och kreativitet”. Jag får känslan att man sakta men säkert håller på att dra sig undan själva Pride’s andemening?
Schismen har rapporterats i media, bl a finns en starkt kritisk röst bland gay folket om hur transrörelsen kapat Pride. Detta märks tydligast genom den historierevision av Stonewall som nu pushas ut. Men jag tror att människor som känner sig "vagt allierade" utan att vara särskilt investerade tappar intresset när risken för att trampa folk på tårna är för stor.
Citera
2026-08-07, 08:16
Medlem
Jag har gått i paraden i många år. Både i Sthlm och en mindre svensk stad.
Intresset för Pride har ökat. Det är fler människor ute längst med tågen nu än tidigare.

Jag kan inte svara på hur många som deltog men det var omöjligt att ta sig fram längs med paradvägen.

I den mindre svenska staden jag nämner var tåget 2,5 km långt. Alltså första gruppen hade gått 2,5 km när de sista började gå. Helt tjocka med folk.

I Stockholm började sista grupperna en bra stund efter när första var i mål! Och det stod rejält med människor längst med hela sträckan.
Citera
2026-08-07, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tinyssnutt
Intresset för Pride har ökat. Det är fler människor ute längst med tågen nu än tidigare.

Jag kan inte svara på hur många som deltog men det var omöjligt att ta sig fram längs med paradvägen.

I den mindre svenska staden jag nämner var tåget 2,5 km långt. Alltså första gruppen hade gått 2,5 km när de sista började gå. Helt tjocka med folk.

I Stockholm började sista grupperna en bra stund efter när första var i mål! Och det stod rejält med människor längst med hela sträckan.

Menar du att det var 500.000 åskådare vid årets prideparad i Stockholm?
Citera
2026-08-07, 10:37
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Paraden sträckte sig över 4,500 meter vilket gör med en överslagsberäkning > 100 personer per löpmeter - om siffran "en halv miljon åskådare" stämmer. Jag var själv på plats och kan garantera att det var långt från 100 pers per meter
Så underbart o-matematiskt. 100 personer som står bakom varann tar minst 50 meter och en trottoar är 4-8 meter bred.

Kallas även woke-matematik och jag har för mig att KTH har sådana kurser i regnbågens namn.

Möjligen står gays närmare varann tätt tätt...
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-07 kl. 11:16.
Citera
2026-08-07, 10:43
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinyssnutt

"Rejält med människor"? Vi pratar om hela Göteborgs befolkning på en liten yta, som dessutom har tagit sig till sin plats på något magiskt sätt.

En människa som går i ett ganska tajt tåg tar en meters djup och tåg-gå-fart är kanske 1 meter på tre sekunder. Så ett tåg på 2.5 km är ca 2.500 människor x bredden 8 = 20.000 pers. Att gå 5 km tar minst 30 minuter så 20.000 pers är ett oavbrutet tåg i 30 minuter. Allt huvudräknat så kan innehålla tankefel.
Citera
2026-08-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Menar du att det var 500.000 åskådare vid årets prideparad i Stockholm?

Nej, jag skrev att jag omöjligt kunde avgöra antalet men att et var mycket folk och att antalet inte har minskat under åren utan snarare ökat.
Citera
2026-08-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
"Rejält med människor"? Vi pratar om hela Göteborgs befolkning på en liten yta, som dessutom har tagit sig till sin plats på något magiskt sätt.

En människa som går i ett ganska tajt tåg tar en meters djup och tåg-gå-fart är kanske 1 meter på tre sekunder. Så ett tåg på 2.5 km är ca 2.500 människor x bredden 8 = 20.000 pers. Att gå 5 km tar minst 30 minuter så 20.000 pers är ett oavbrutet tåg i 30 minuter. Allt huvudräknat så kan innehålla tankefel.

Jag skrev att jag inte visste antal men att antalet inte minskat.
Flera i tråden har påstått att det var glest med folk och att det minskar. Det är inte sant. Det var inte glesare än tidigare år.
Citera
2026-08-07, 11:31
Medlem
Musikopps avatar
Jag råkade bli åskådare en stund 2025 och stod vid Kungsgatan/Vasagatan, dvs en klart populär punkt. Vädret var varmt och soligt. Det var rejält med folk där jag stod, uppskattningsvis 4-5 personer per löpmeter, gånger två sidor av gatan. Rimligen är det inte lika trångt längs hela sträckan.

Så den som räknat ut att sträckan är ca 4500 meter landar helt rätt i en sammanlagd åskådarsiffra på allra högst 45-50k.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in