Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Om det nu var så att homosexuella HADE några rättigheter i "Palestina" så hade du haft en poäng här. Men det har de inte. Det faktum att Israel tagit in tusentals homosexuella palestinier och gjort dem israeliska medborgare borde vara någonting som du belyser om det är så att DU SJÄLV är ärlig i diskussionen.
Varför ska jag belysa det? Det belyser han tydligt i intervjun. Det tråden syftar till är att reda upp i det han säger, det han INTE säger och hans troliga intressen.
Det faktum att Israel ger homosexuella rättigheter samt är demokratiskt är något som lyfts överallt alltid av den israeliska ingruppen, och är ett tydligt symptom på problemen jag försöker belysa här.
Demokrati och homosexuellas rättigheter gör på något sätt att Israel har rätt att begå andra sorters, långt värre, övergrepp enligt er logik.
Citat:
Jaha, så en jude kan inte värna om svenskarna och det svenska samhället längre? Men muslimer kan det eller hur?
Alla kan det. Däremot så har jag misstänksamheten påslagen om någon med en ingrupp tydligt frikopplad från Sverige och svenskarna på olika sätt försöker kritisera Sverige utifrån något slags omtanke.
En islamistisk fundamentalist kommer alltid värna om islam före Sverige, en israelisk fundamentalist kommer alltid värna om Israel före Sverige.
Vilken är personens starkaste ingrupp? Där har du agendan. Allt annat är bara skådespel och manipulationstekniker.