2026-08-07, 08:27
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Intressant att svenskar anser att 300 år i Sverige inte gör dig svensk samtidigt som judar inte har rätt att vara i Israel.
Det kan jag hålla med om. Spännande tider nu.
Ett uppvaknande verkar ske. Att Åkesson/SD går från Sverige först till Israel först har varit en del i detta. Så även att de plötsligt vill få gå med i Pride och bjuder in Barda.

Att judar inte har rätt att vara i Israel har jag inte hört någon svensk yttra.
Citera
2026-08-07, 08:29
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det finns ingen dold agenda. Jean Pierre har varit stark anhängare av Israel i större delen av sitt liv. Han har varit öppen med det i större delen av sitt liv

Då är det du som är ett klappträ.

Frågeställningen om den dolda agendan i det här fallet handlar inte om han stödjer Israel eller inte, utan om hans kritik mot Priderörelsen kommer utifrån hans roll som homosexuell man och därmed en del av rörelsen eller om den kommer utifrån del av den israeliska ingruppen och panik över att fler och fler får upp ögonen för hur dom beter sig.

Jag tror det senare, men det är omöjligt att veta. Därav tråden, och diskussionen.
Citera
2026-08-07, 08:33
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Åkesson och Barda tackar för det, svenska folket undrar dock var demokratin tog vägen.
Sverige är svenskarnas, inte muslimernas eller judarnas eller något annat folks land. Vill judarna "bidra" kan de göra det hemifrån.

Edit: Att sitta på ett svensk forum och kalla svenskar för lågbegåvade känns inte så fräscht. HMF?

Har Jean-Pierre Barda stulit den svenska demokratin?

Svenskarna har röstat för massinvandring i decennium efter decennium, Sverige är som en följd av den svenska demokratin inte svenskarnas längre.

Var det begåvat menar du?
Citera
2026-08-07, 08:36
Medlem
Citat:
Om det nu var så att homosexuella HADE några rättigheter i "Palestina" så hade du haft en poäng här. Men det har de inte. Det faktum att Israel tagit in tusentals homosexuella palestinier och gjort dem israeliska medborgare borde vara någonting som du belyser om det är så att DU SJÄLV är ärlig i diskussionen.

Varför ska jag belysa det? Det belyser han tydligt i intervjun. Det tråden syftar till är att reda upp i det han säger, det han INTE säger och hans troliga intressen.

Det faktum att Israel ger homosexuella rättigheter samt är demokratiskt är något som lyfts överallt alltid av den israeliska ingruppen, och är ett tydligt symptom på problemen jag försöker belysa här.

Demokrati och homosexuellas rättigheter gör på något sätt att Israel har rätt att begå andra sorters, långt värre, övergrepp enligt er logik.

Citat:
Jaha, så en jude kan inte värna om svenskarna och det svenska samhället längre? Men muslimer kan det eller hur?

Alla kan det. Däremot så har jag misstänksamheten påslagen om någon med en ingrupp tydligt frikopplad från Sverige och svenskarna på olika sätt försöker kritisera Sverige utifrån något slags omtanke.

En islamistisk fundamentalist kommer alltid värna om islam före Sverige, en israelisk fundamentalist kommer alltid värna om Israel före Sverige.

Vilken är personens starkaste ingrupp? Där har du agendan. Allt annat är bara skådespel och manipulationstekniker.
Citera
2026-08-07, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Som jag förstår det finns det mycket intern kritik inom Pride för just det han tar upp. Kritiken kommer från flera olika personer.

Från 4 augusti
"Centerpartiets ledare Elisabeth Thand Ringqvist rasar över att Vänsterpartiets Palestinaflaggor fick ”en framträdande roll” i Pridetåget, skriver hon på X.

Hon anser att hbtq-personer i Gaza lever under förtryck under Hamas styre.

”Det är provocerande. Hamas är inte bara en terrororganisation. Den står också för en ideologi som förnekar hbtqi-personers mest grundläggande fri- och rättigheter. Pride ska stå på de förtrycktas sida.”

https://omni.se/c-rasar-efter-v-s-palestinaflaggor-i-pride-provocerande/a/zO9K3K

Har Elisabeth Thand någon koppling till Israel? Jag känner inte till någon. Men även om man har någon koppling måste det ju fortfarande vara ok att kritisera så länge som man är öppen med det, eller?

Jean-Pierre har ju också varit tydlig med denna koppling, så jag har lite svårt att se problemet som du vill lyfta fram.

Irrevelant blaj som vanligt.

Ser du inte problemet som jag förklarar i inledande inlägget är detta inte en tråd för dig. Antingen håller du dig till ämnet, eller så startar du en tråd om Elisabeth Thand Ringqvist.

Hon omfattas inte av samma omständigheter som Barda.
Citera
2026-08-07, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du sätter fingret på precis det som många inte begriper. De flesta i Sverige är nog helt ovetande om fenomenet. Att hoppa in och ur specifika grupper beroende på vem man tilltalar i syfte att gynna sin egna innersta kärngrupp. David Schwarz var ju extremt tydlig på det när man läser boken Hur Sverige blev en mångkultur av Eckehart.

Det är ju fullt möjligt att Barda är en ärlig jude och less på vulgärbögeriet och transvansinnet som riktas till våra barn. Samtidigt har han ju faktiskt varit en del för att inte säga lett den översexualiserade, dekadenta utvecklingen i Sverige. Säkraste lackmustestet på dessa är var de står i "förintelsefrågan" och om västvärldens länder till att få bevara/återställa etnisk homogenitet. Står man för kulturmarxistiska åsikter så tillhör man andra sidan.

Jag tänker att det av just den anledningen är viktigt att lyfta.

Den islamistiskt fundamentalistiska ingruppen har sina agendor, och den israeliskt fundamentalistiska ingruppen har sina.

Den israeliska kommer dock undan, framförallt genom att antisemitism och judehat fortfarande biter rätt bra.

Alice Teodorescu Måwe går till val på just ordvalet judehat, exempelvis. När man gör det, använder den typen av retorik, så är det allas vår skyldighet att skrapa på ytan och se vad som döljer sig bakom. Som i fallet Barda, vilken jag likt Teodorescu misstänker inte alls har Sveriges väl och ve som målbild.
Citera
2026-08-07, 09:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Varför ska jag belysa det? Det belyser han tydligt i intervjun. Det tråden syftar till är att reda upp i det han säger, det han INTE säger och hans troliga intressen.

Det faktum att Israel ger homosexuella rättigheter samt är demokratiskt är något som lyfts överallt alltid av den israeliska ingruppen, och är ett tydligt symptom på problemen jag försöker belysa här.

För att det handlar specifikt om homosexuellas rättigheter.

Citat:
Demokrati och homosexuellas rättigheter gör på något sätt att Israel har rätt att begå andra sorters, långt värre, övergrepp enligt er logik.

Menar du kriget som Israel förde för att hämta tillbaka gisslan som terroristerna kidnappat? Det är långt värre än att ge homosexuella rättigheter?
Citera
2026-08-07, 09:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Att judar inte har rätt att vara i Israel har jag inte hört någon svensk yttra.

Jasså det var anmärkningsvärt. Inte ens här på Flashback i de trådar som du själv postar i?
Citera
2026-08-07, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det fanns en tid i mitt liv då jag ansåg att idén om ZOG kanske inte var så långsökt. Men ju mer såna här vänsterpartister som kommer ut ur antisemitgarderoben, ju dummare tycks världen bli. De försöker ju inte ens längre...

ZOG har knappast något att göra inom ramen för denna diskussion.

Vi har en given situation, en nyhetsoutlet och ett intervjuobjekt, och det talas om ett specifikt ämne.

Min tes är att ämnet i sig, och kritiken som av intervjuobjektet lyfts fram mot Priderörelsen, egentligen syftar till att främja den israeliska ingruppen. Tror du det, eller tror du inte det? Relativt binärt.

Härskarteknik och arrogant manér kanske funkar med gothgänget på bokcaféet, men här är det andra regler som gäller.

Att Barda vill Israels bästa är inget nytt, men varför är det just han som just nu kliver fram och kastar Pride under bussen?
Citera
2026-08-07, 09:36
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Har Jean-Pierre Barda stulit den svenska demokratin?

Svenskarna har röstat för massinvandring i decennium efter decennium, Sverige är som en följd av den svenska demokratin inte svenskarnas längre.

Var det begåvat menar du?
Vi har varken fått rösta om massinvandringen eller Prides roll som politisk påverkans-organisation.
Min personliga åsikt är att demokratin i Sverige varit död länge.
Citera
2026-08-07, 09:41
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Jasså det var anmärkningsvärt. Inte ens här på Flashback i de trådar som du själv postar i?
I de trådar där du och jag har stött på varandra har du hävdat att judarna har blivit utkastade från en massa länder pga. avundsjuka från värdlandets befolkning. Nu hävdar du att ni har bidraget till Sveriges ekonomiska välstånd och att vi ska vara tacksamma för att vi är dumma i huvudet och inte klarar oss utan er. Varför denna arroganta attityd?

Att Barda gästar Riks som är SDs kanal ser jag inte ligga i Sveriges intresse. De har alla tre gjort sitt.
Senast redigerad av Pripps0.0 2026-08-07 kl. 09:45.
Citera
2026-08-07, 09:56
Medlem
Citat:
I de trådar där du och jag har stött på varandra har du hävdat att judarna har blivit utkastade från en massa länder pga. avundsjuka från värdlandets befolkning. Nu hävdar du att ni har bidraget till Sveriges ekonomiska välstånd och att vi ska vara tacksamma för att vi är dumma i huvudet och inte klarar oss utan er. Varför denna arroganta attityd?

För att den israeliskt nationalistiska ingruppen har sin åsiktbas i att israeliska judar är en högre stående ras. Dom snackar ofta om "judar" generellt, men det är bara en rökridå. Judar i allmänhet, som inte köper in på detta biologiska trams om högre intelligens med mera, blir sjukdomsförklarade och brandade som självhatande.

Hasbara och chutzpah är viktiga delar av denna nationalistiska mentalitet. PR för Israel alltid och jämt oavsett vad, samt gärna göra det både skamlöst och oärligt.

Det tillsammans blir, när man skrapar lite på ytan, oerhört arrgogant och kognitivt dissonant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in