Citat:
Ursprungligen postat av
Huzzah
Jag har varit ensamstående sen mina barn var i tioårsåldern och det har tidvis varit tufft trots att jag alltid tjänat bra. Barn kostar en jävla massa pengar, inte minst i matkostnader. Märker stor skillnad på min ekonomi nu när de börjat tjäna egna pengar.
Om det är systemet eller de ensamstående mammornas fel vågar jag dock inte svara på, men givetvis får man en helt annan ekonomi om man är två och mycket i samhället är såpass dyrt att det är mer anpassat för tvåsamhet. Själv tycker jag inte om gemensam ekonomi oavsett om man är i par eller inte så tycker det är ganska dumt att samhället är byggt så.
Tyckte jag läste nånstans att den största gruppen försörjningsstödsmottagare är ensamstående
utan barn, givetvis kan det vara tufft även om man är helt själv! Man får oftast inte hela bilden eller sanningen när man läser om sånt här, men det där att hon hade fått en massa swish av sin mor är ju ganska dumt om man ska försöka få hjälp av socialen. Då hade kontanter varit att föredra, de syns inte på hennes konto.