2026-08-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Jag har nu sett filmen på twitter.
Det är så sjukligt vidrigt så man spyr.

Tränaren V.H med hästskötare går ut ur hästtransporten, öppnar den, sen slår hon med grimma över nosen vid minst 2 tillfällen.
V.H slår med arm & knytnäve mot hästens ansikte och hals minst 7-8 ggr och spöar den sen med grimman över kroppen.

Det här filmades från en bensinmack i lördags när han hade häst till start.

Människor som misshandlar djur har givetvis något i skallen som inte är som det ska, dom ska inte vara bland djur, det är de sista som ska vara bland djur.
Dom ska utsättas för minst likadan behandling.

Det problematiska med det här är att det förekommer inom travet, så jag hoppas att alla hästskötare en gång för alla ser till att hjälpa hästarna nu och dokumentera vad alla jävla grisar inom travsporten håller på med.

Något som är ännu sjukare är att det finns kuskar som väljer att köra åt den här tränaren idag på Mantorp.

Alla kuskar som väljer att köra hästar åt honom hädanefter är medskyldiga.

Om inte svensk travsport stänger av vederbörande på livstid så kan travsporten dra åt helvete och alla styrande med den!

Vart finns videon att se?
Jävla AVART till djurplågare 🤬 borde få djurförbud och fängelse.
Citera
2026-08-05, 22:25
Medlem
Citat:
Jag har nu sett filmen på twitter.
Det är så sjukligt vidrigt så man spyr.

Tränaren V.H med hästskötare går ut ur hästtransporten, öppnar den, sen slår hon med grimma över nosen vid minst 2 tillfällen.
V.H slår med arm & knytnäve mot hästens ansikte och hals minst 7-8 ggr och spöar den sen med grimman över kroppen.

Det här filmades från en bensinmack i lördags när han hade häst till start.

Människor som misshandlar djur har givetvis något i skallen som inte är som det ska, dom ska inte vara bland djur, det är de sista som ska vara bland djur.
Dom ska utsättas för minst likadan behandling.

Det problematiska med det här är att det förekommer inom travet, så jag hoppas att alla hästskötare en gång för alla ser till att hjälpa hästarna nu och dokumentera vad alla jävla grisar inom travsporten håller på med.

Något som är ännu sjukare är att det finns kuskar som väljer att köra åt den här tränaren idag på Mantorp.

Alla kuskar som väljer att köra hästar åt honom hädanefter är medskyldiga.

Om inte svensk travsport stänger av vederbörande på livstid så kan travsporten dra åt helvete och alla styrande med den!

Var finns filmen?

Ja, håller med om att de kuskar som fortsätter att köra åt honom är medskyldiga - den som tiger samtycker.
Citera
2026-08-05, 22:30
Medlem
Svensk Travsport fattade det omedelbara beslutet att stänga av Veikko Haapakangas måndagen den 5 augusti 2026

Ja, Veikko Haapakangas har stängts av omedelbart.Svensk Travsports säkerhets- och hästvälfärdsavdelning fattade ett så kallat interimistiskt beslut, vilket innebär att hans A-licens drogs in med direkt verkan i samband med att utredningen inleddes [gkJo3k].Detta omedelbara beslut innebär att han:Inte får anmäla eller köra några hästar till lopp [gkJo3k].Inte får verka som tränare på någon travbana [gkJo3k].Tvingades lämna över ansvaret för Stall Dencos runt 50 hästar på träningslistan, vilka akut behövde skrivas över på en ny licensinnehavare för att undvika startförbud [gkJo3k].
Citera
2026-08-05, 22:36
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltigt09-
Vart finns videon att se?
Jävla AVART till djurplågare 🤬 borde få djurförbud och fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Var finns filmen?

Ja, håller med om att de kuskar som fortsätter att köra åt honom är medskyldiga - den som tiger samtycker.

På twitter. Har själv inte twitter, fick den visade för mig.
Han hade för en timme sen en häst till start på Mantorp.

Och hästen som misshandlades startade på Rättvik i lördags.
Citera
2026-08-05, 22:59
Medlem
ThePaleHorses avatar
Den här förövaren behöver "ett erbjudande han inte kan tacka nej till"

Öga för öga,tand för tand...
Citera
2026-08-05, 23:01
Medlem
För er som vill se videon
https://www.youtube.com/watch?v=xnOdx5T_4e0
Citera
2026-08-05, 23:04
Medlem
Travsporten borde ”vända blad” genast.
Ha ”visselblåsare”, gör sporten ren, inget fuffens m doping, inga skatteupplägg som ingen kan kontrollera. Våldsam hästhållning är inget nytt.
MEN VARFÖR upptäcka det alltid efteråt…
Citera
2026-08-05, 23:25
Medlem
TokyoBarns avatar
Vad heter den andra personen som deltar i misshandeln men som är mer ''passiv'' enligt artiklen?

Vad är det för fel i huvudet på henne som inte anmäler honom? verkar vara något fel på var och varannan inom denna ''sport'' antingen är dom pedofiler eller svin allmänt.

mvh
Senast redigerad av TokyoBarn 2026-08-05 kl. 23:33.
Citera
2026-08-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Sorry felpost

Citat:
På twitter. Har själv inte twitter, fick den visade för mig.
Han hade för en timme sen en häst till start på Mantorp.

Och hästen som misshandlades startade på Rättvik i lördags.
Hade bara en häst till start i lördags : Dencos TD tror jag den heter.
Citera
2026-08-05, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElitPerra
För er som vill se videon
https://www.youtube.com/watch?v=xnOdx5T_4e0
På X / Twitter är det mer av eländet. Han använder ett grimskaft eller liknande och drag på rejält🥲🥲
Citera
2026-08-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Vad heter den andra personen som deltar i misshandeln men som är mer ''passiv'' enligt artiklen?

ut med namn på den också. Riktiga fittor.

mvh
Ingen aning men är väl hästens skötare.
Finns ca 5-6 skötare på Stall Dencos hemsida. En av dessa brudar är det säkert
Senast redigerad av Djuse 2026-08-05 kl. 23:42.
Citera
2026-08-06, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag vet. Denco HB för den som vill kolla vidare.
Hur var det med onykterheten, minns jag fel där?

Nejdå se travronden 17 maj 2022.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in