Citat:
Ursprungligen postat av
SmyghukareN
Enligt min och väldigt många andras erfarenhet, så finner jag det något otroligt att du har en borrelia infektion i kroppen.
Man kan naturligtvis aldrig vara 100% säker, men tar man 50 mg disulfiram av god kvalitet, ger detta nästan alltid utan undantag en massdöd av borreliaspiroketer, med medföljande Herxheimer reaktion.
Upplevde detta återigen själv nu för några dagar sedan.
Att du blir något piggare kan vara DSF själv, en lätt uppiggande substans.
Absolut ofarligt i dom små mänger detta är fråga om, lätt enket att prova.
Hjälper dig att förstå vad du drabbats av, tar bort ett "x" ur problemekvationen.
Jag är ganska påläst också om Disulfiram mot borrelia och jag hade bestämt mig för att köra på det i slutet av förra året. Kontakt med en kunnig men försiktig läkare och eftersom jag även har anaplasma och bartonella så valde jag att gå på antibiotikabehandling. Nu har jag väntat på dessa sedan december men returneras till avsändaren gång på gång. Din tråd fick mig att börja tänka på Disulfiram igen. Tack för det!
Jag kan aldrig veta exakt vad jag lider av. Likt malaria och tuberkulos så är det inte alla som får symptom. Bakterierna kan finnas hos "friska" individer. Jag tror de flesta har borrelia men ett fåtal har någon form av immunbrist, stress, virus eller dylikt som medför att bakterierna växer till sig. Jag är positiv för borrelia, anaplasma och bartonella - huruvida de är orsaken till mina symptom vet jag ej.
Såhär ser det ut hittills:
Dag1 30-50mg
Dag2 50-60mg
Dag3 100mg
Dag4 0mg (huvudvärk, illamående, mindre skakningar och smärta vid revbenen)
Dag5/idag 100mg (symptomfri och mått riktigt bra. 100mg intaget för några timmar sedan)
Majoriteten får som du säger herxheimer-reaktion redan från ca 50mg. Däremot talar det inte för alla. Vad jag har förstått så kan vissa ta upp mot 125mg utan svår herx.
Fortsätter försiktigt fram och försöker tolka varför jag haft en så bra dag idag. Skulle nästan våga kalla det den bästa dagen sedan väldigt, väldigt länge.
Effekten av disulfiram ska ju inte vara trevlig på något sätt. Som du nämnde så kan vissa bli piggare men annars ska det ju bara vara otrevliga saker alltså som bieffekter av läkemedlet eller herx. Råkar jag bara ha en bra dag eller har det hänt något? Morgondagen blir spännande