2026-08-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Är det Ukraina som ska hedras kan man väl göra som de gör hemmavid?
Dvs hylla nationalhjälten Stepan Bandera.

Döp om torget till "Stepan Banderas torg"

Men moderaterna saknar väl stake som vanligt.

Hur man säger att man är rysk betald vatnik utan att säga att man är att man jobbar på påverkansbrigad.

Ingen svensk kan namnet på Bandera. Vi skulle inte skriva Stepan, utan dom flesta skulle skriva Stefan, eller Stephan, för det är så vi gör i vårat land din satans ryssjävel.

Precis som Moretex och några andra i rysstråden svamlar om datorbrickor.
Inte heller ett ord en svensk någonsin tagit i sin mun.
Utan ni har ju ert program som översätter från ryska till engelska och sedan till svenska och det blir jättedåligt. Ungefär som ert luftförsvar.

Что скажет НКВД — что вы провалили свою операцию по проникновению из-за некомпетентности?

Веревка или винтовка?

Jag kan också. NAFO kallar sig några... inte jag. Bara duktig.

но я учу русский язык.
Senast redigerad av Mordbrennarn 2026-08-07 kl. 18:44.
Citera
2026-08-07, 19:32
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Självklart vill vi ha Ryska saker i Sverige IDIOT
Åk hem till Ryssland istället Vatnik.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2026-08-07 kl. 19:38.
Citera
2026-08-07, 19:43
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Självklart vill vi ha Ryska saker i Sverige IDIOT
Nej varken ryssjävlar eller ryska varor i Sverige.
Citera
2026-08-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Russian standard. Vodka, den är bra.

Man klarar sig bra på svensk, finsk och polsk vodka. Bara för att nämna några.
Citera
2026-08-08, 09:54
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Åk hem till Ryssland istället Vatnik.

Eller så kan du suga lite Ukrainsk kuk, verkar vara sånt du går igång på
Citera
2026-08-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokkashugi
Den här eran kommer att gå till historien som nåt jävla Woke-styre där man anpassade och avvecklade historiska minnesmärken för att inte trigga generation z(?) eller vänsterfeminister. Kulturskymning.
Fast jag skulle inte lägga allt på Gen Z eller vänsterfeminister. Det här är bredare än så. Minst lika många möpar och gapiga krigshetsande medelålders män verkar vilja rensa bort allt ryskt, som om ett platsnamn, en bok eller ett musikstycke vore en strategisk tillgång för Putin.

Och när lumpen aldrig blev av - eller när man gjorde den som F-soldat, låghalt KSP-skytt eller fullbumpa-bärare - då får man väl på ålderns höst väcka liv i gamla unkna vikingastämningar i stället.

Oavsett politisk färg är mekanismen densamma: dagens känsloläge får företräde framför historia.
Citera
2026-08-10, 08:00
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Fast jag skulle inte lägga allt på Gen Z eller vänsterfeminister. Det här är bredare än så. Minst lika många möpar och gapiga krigshetsande medelålders män verkar vilja rensa bort allt ryskt, som om ett platsnamn, en bok eller ett musikstycke vore en strategisk tillgång för Putin.

Och när lumpen aldrig blev av - eller när man gjorde den som F-soldat, låghalt KSP-skytt eller fullbumpa-bärare - då får man väl på ålderns höst väcka liv i gamla unkna vikingastämningar i stället.

Oavsett politisk färg är mekanismen densamma: dagens känsloläge får företräde framför historia.

För min del handlar det inte om att det är "ryskt", Ryssland är ett skitland. Det handlar om att vi inte skall revidera historien för att anpassa oss efter lätt-triggade nollor. Det är i paritet med nazisterna bokbränning.
Citera
2026-08-21, 00:09
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordbrennarn
Hur man säger att man är rysk betald vatnik utan att säga att man är att man jobbar på påverkansbrigad.

Ingen svensk kan namnet på Bandera. Vi skulle inte skriva Stepan, utan dom flesta skulle skriva Stefan, eller Stephan, för det är så vi gör i vårat land din satans ryssjävel.

Precis som Moretex och några andra i rysstråden svamlar om datorbrickor.
Inte heller ett ord en svensk någonsin tagit i sin mun.
Utan ni har ju ert program som översätter från ryska till engelska och sedan till svenska och det blir jättedåligt. Ungefär som ert luftförsvar.

Что скажет НКВД — что вы провалили свою операцию по проникновению из-за некомпетентности?

Веревка или винтовка?

Jag kan också. NAFO kallar sig några... inte jag. Bara duktig.

но я учу русский язык.

Du menar att ingen i ukrainatrådarna kan något om historia före 2022? Då har du rätt. Fakta ignoreras, personangrepp regerar, forumet degenererar.

Det är du, inte jag, som skriver med kyrilliska bokstäver. Regelbrott på detta forum.

Stepan Bandera Avenue är en paradgata i Kiev. Det finns flera hundra gator i västra Ukraina döpt efter Bandera. Bortåt 50 stayer på olika torg. Varför inte ett enda litet torg i Sverige nu för att glädja ukrainarna när vi satsar +100 miljarder på att säkra Banderas roll som nationalhjälte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in