2026-08-05, 14:55
Medlem
Mogens Glistrup ville att danska Försvaret skulle bestå av endast ett föremål: en telefon med automatiskt svar "Detta är Danmark - vi ger oss".

Om Sverige skulle anamma samma sak? Vad pengar svenska skattebetalare då skulle få för politikers satsningar för godare värden

Naturligtvis kommer inte Putin till Sverige. Ryssland får istället satsa på att återuppbygga landet på fredlig väg för folkets bästa.

Svenska ÖB vill bara ha ner pengar av Pål Jonsson innan moderaternas svanesång ljuder i höst,
Om ÖB hört från CIA att Kina kommer över transsibiriska järnvägen för att hjälpa Ryssland är det bluff av USA för att lura byfånen Sverige att köpa mer vapen i USA,
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2026-08-05 kl. 15:01.
Citera
2026-08-05, 14:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
ÖB är helt efterbliven. Det enda han vill få ut av den töntiga lögnen är mer pengar till försvaret.
Att fårskocken i Sverige ens tror på sånt skitsnack😂
Den som är efterbliven är du som uppenbart inte ens vad ISR är som de gör nästan dagligen.
Citera
2026-08-05, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
ÖB är helt efterbliven. Det enda han vill få ut av den töntiga lögnen är mer pengar till försvaret.
Att fårskocken i Sverige ens tror på sånt skitsnack😂

Jag kan direkt säga i ämnet!
Ett land som Sverige där 99% av befolkningen är totalt hjärntvättade av vansinniga klimatfanatiker, detta är helt ointressant för ryssen, där alla priser på energi är extremt låga.
Citera
2026-08-05, 15:01
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Wallenberg och BAE gör stora pengar på skräckpropagandan "Ryssen kommer" medan skattebetalarna blir fattigare.
Precis som i förebilden USA där krigsindustrin får obegränsat med pengar.
Vasallstaten Swedistan gör allt som storebror begär.

Man hotar med nåt farligt och sen säljer man lösningen.

Bombsäkert upplägg 😂
Citera
2026-08-05, 15:07
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attack-titan
Precis som någon annan sa, krighetsarna är igång igen... De har kommit med liknande uttalanden i 10 år nu...

Samma envisa idisslande om att kriget kommer..ungefär samma trams som att den tre-tåiga hackspetten visst finns i en skog där ingen någonsin ens ha sett en liten fjäder från den…

Suck..
Citera
2026-08-05, 15:08
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Citera helheten av mitt inlägg, kom inte här med klipp och klister.
Din Quisling.

Här förtydligat vad jag menar.

"SÄPO är ju quislingar som tjänar främmande makt och undergräver den svenska nationen.
Överbefälhavaren och andra Quislingar som tjänar främmande makt vill inte skydda den svenska Nationen, svenskar kommer bli en minoritet i Sverige inom kort.

Jag citerar det som jag kommenterar på. Helt otroligt att du blir kränkt innan du ens lyckas skriva ett svar.

Visst är du med på grundläggande idéer som att något inte blir en sanning bara för att du påstår det?

Så, belägg dina påståenden om SÄPO och ÖB, eller stäng rövmunnen.
Citera
2026-08-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Stor rysk militär seger? De förlorar 30 000 soldater i månaden, och måste nu tvångsrekrytera. Tråden om Rysslands invasion i Ukraina bevisar deras stora misslyckande.
Ryssarna förlorar alltså ca 1000 soldater om dagen. Jag kan inte tänka mig att det stämmer, då hade vi sett betydligt mer rapporter som stödjer detta.
Citera
2026-08-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Tänka sig att gå från ett land som inte haft krig på evigheter till att göra sig till ett utsatt land, allt för korrupta Ukrainas skull.

Vem ställer du upp för din krake?
Citera
2026-08-05, 16:08
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Vi har varit mentalt förberedda några år nu-men attacken kommer ju inte. Kanske behöver vi istället hjälpa Ukraina mer aktivt med eldunderstöd. Det onda måste med våld fördrivas gäller ju tyvärr när man talar om ryssarna.
Citera
2026-08-05, 16:14
Medlem
Ska bli intressant vad alla tjattrande apor säger när det väl blir skarpt läge. Lär bli tyst som i graven. Vore det någon rättvisa skulle de skickas fram som mänskliga sköldar i första frontlinjen, men de drar väl utomlands istället.

Att ha ett starkt försvar har om inte annat en avskräckande funktion. Om vi gått vidare på Reinfeldts och Borgs vansinneslinje och monterat ner allting hade Putin bara kunnat ta för sig utan större problem. Europa måste bli starkare militärt eftersom vi inte kan lita på USA längre. Bara att gilla läget. Det handlar om geopolitiska realiteter, deglobalisering och nya intressesfärer. Försök hänga med lite i utvecklingen och var proaktiva istället för reaktiva.
Senast redigerad av Tillfkonto12 2026-08-05 kl. 16:16.
Citera
2026-08-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Mycket bra sagt och håller med om varenda ord. Hade det inte varit för väst hade detta krig varit över för längesen men väst vill se så många ryssar och ukrainare döda som de war pigs de är.
Hur får du ihop den ordsalladen?

Det är Ryssland som krigar om du inte märkt det. Du kanske är ett lättlurat får som tror på den otroligt genomskinliga och efterblivna ryska propagandan att de är offret?
Citera
2026-08-05, 16:29
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Men frågan både ÖB och jag ställer mig är denna!
Är det så jävla säkert att NATO kommer att bestå i framtiden, eller det kanske blir ett urholkat tandlöst NATO?
Svar, mycket osäkert!
Det ingår ju också i ÖB:s jobb att hålla hotbilden levande och pengakrävande. Det är Svensk Soldat som ska vara mentalt förberedd i praktiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in