Citat:
Ursprungligen postat av
hennevilljagknulla
Så då kan jag koppla ett cigguttag till kabeln som går till andra stugan utan batterierna i sig?
Låter som en okej lösning men problemet då blir väl att personerna i stugan utan batterierna i sig inte har nån kontroll över hur mycket ström folket i andra stugan gör av med.
Eller kan jag ha 2 batterier i första stugan och bara koppla in ena batteriet till den stugan och sen på andra batteriet sätter jag kabeln som går till andra stugan?
På så sätt kan folket i första stugan bara använda ett av batterierna.
Det går säkert att dela på batterierna med nåt slags batteriskyddsrelä, men varför krångla till det så in i bomben? Det är mycket bättre för batteriernas hälsa att vara parallellkopplade, laddas och laddas ur lika mycket. Om det bara är några LED och några mobilladdare som ska drivas räcker batterikapaciteten långt.
Dra en kabel till gäststugan, parallellkoppla en lampa och några cigarettändaruttag på den kabeln, möjligen även någon sån här panel med bara USB-uttag på också, det är snyggt och smidigt.
Har gästerna med sig en kylbox kan det väl börja bli problem, för en sån förbrukar typ 50 W. Då får ni väl prata med varandra.