2026-08-03, 17:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Vet inte Kaj Linna fick ju en bra slant.
Vad är en "bra slant"?
Citera
2026-08-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Vad är en "bra slant"?

Kommer inte ihåg men 18 millar eller något liknande? Han satt ju förvisso "oskyldigt"(fast jag tror nog han är skyldig trots allt) dömd i 10-15 år så visst inte så mycket per år antar jag men mer än 60.000.
Citera
2026-08-03, 17:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
2 miljoner är ingenting för att utsättas för en sån sak. Räcker inte på långa vägar.

Det sa jag inte men det är vad jag tror han skulle fått för att sitta oskyldig i 18 månader.
En miljon för utebliven lön och en miljon för sveda och värk.
Citera
2026-08-03, 17:49
Avstängd
Citat:
Kommer inte ihåg men 18 millar eller något liknande? Han satt ju förvisso "oskyldigt"(fast jag tror nog han är skyldig trots allt) dömd i 10-15 år så visst inte så mycket per år antar jag men mer än 60.000.
Blir inte så mycket för den långa tiden.
Citera
2026-08-03, 17:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det sa jag inte men det är vad jag tror han skulle fått för att sitta oskyldig i 18 månader.
En miljon för utebliven lön och en miljon för sveda och värk.
hade det varit jag så hade jag aldrig nöjt mig med det. Inte på långa vägar.
Citera
Medlem
Citat:
Blir inte så mycket för den långa tiden.

Nej men mer än 60.000 och förmodligen mer än han tjänat utanför fängelset.
Citera
Avstängd
Citat:
Nej men mer än 60.000 och förmodligen mer än han tjänat utanför fängelset.
Måste fortfarande vara tillräckligt som kompensation för vad man utsatts för, inte bara vad man eventuellt kunde ha tjänat på den tiden.
Citera
2026-08-03, 17:52
Medlem
Citat:
Måste fortfarande vara tillräckligt som kompensation för vad man utsatts för, inte bara vad man eventuellt kunde ha tjänat på den tiden.

Ja men du överdriver, med över femton-tjugo gångers marginal, hur lite en person skulle få i Sverige.

Hur som helst väldigt utanför ämnet nu så lämnar här. Och det finns inga "måsten", staten hade inte behövt ge honom någonting(vem ska tvinga dem?).
Citera
2026-08-03, 18:00
Avstängd
Citat:
Ja men du överdriver, med över femton-tjugo gångers marginal, hur lite en person skulle få i Sverige.

Hur som helst väldigt utanför ämnet nu så lämnar här. Och det finns inga "måsten", staten hade inte behövt ge honom någonting(vem ska tvinga dem?).
Nej. Jag har själv ett jävla problem med en myndighet som förstör mitt liv, där det inte ens är säkert att man får något, trots att det är helt uppenbart att de gjort fel. Advokaten uppgav att lagstiftarna sett till att regering och myndigheter sitter skyddade. Det är inte usa. Man har ju också sett genom åren hur illa folk blivit vbehandlade av myndigheter och fått ett skämt som ersättning.
Citera
2026-08-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jobbig tid men han kommer garanterat att få bra betalt för tiden i fängelset och för allt skit det åsamkat honom.
Jag tror inte 50 miljoner kronor kommer räcka i skadestånd utan det kommer bli mer.

Hoppas att de nu satt fast rätt person nu också.
Pengar lär han få, men han lär aldrig få sitt liv tillbaka. Fulmedia lär ha hängt ut honom som pedofil med namn och bild när han bara var misstänkt och kommer inte att lägga nån energi på att rätta till felet, han kan ha hamnat i ett specifikt register de har över pedofiler och sexförbrytare, dessutom kommer det alltid finnas dokumentation på att han suttit inne, och då blir det väldigt svårt att få arbete.
Citera
2026-08-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ännu en detalj att ta hänsyn till är att när man hux flux åker in på häkte så finns ingen möjlighet att betala sina räkningar, så majoriteten blir hemlösa och skuldsatta, har man husdjur hemma så svälter de ihjäl, barn i vissa fall också om man inte lyckas ringa nån som kan ta hand om dem.

Ett rejält ruttet system när man tänker på det, då yrkeskriminella lär ha en plan för den dagen de åker fast och nån som är redo att ta över deras liv på utsidan. En oskyldig lär dock inte ha verken en plan eller ett nätverk av folk de litar på som ställer upp den dagen man åker fast. Som hederlig, med hederliga vänner kan det ju till och med bli så att de säger upp kontakten för att de är övertygade om att du är skyldig, trots att du bara är misstänkt.
Citera
2026-08-03, 18:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Pengar lär han få, men han lär aldrig få sitt liv tillbaka. Fulmedia lär ha hängt ut honom som pedofil med namn och bild när han bara var misstänkt och kommer inte att lägga nån energi på att rätta till felet, han kan ha hamnat i ett specifikt register de har över pedofiler och sexförbrytare, dessutom kommer det alltid finnas dokumentation på att han suttit inne, och då blir det väldigt svårt att få arbete.

Fulmedia? I sverige hade det väl varit vi på Flashback som hade hängt ut honom och hans släkt innan ”fulmedia” ens hunnit publicera domen… kasta första stenen och allt det där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in