2026-08-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jag får väl hoppas in i det sista på att C kliver fram efter ett starkt valresultat (hellre de än V, om det nu blir förlust för Tidö)

V fick 5,9 procent, 5,6 procent respektive 5,7 procent i valen 2006, 2010 och 2014. Partiet behöver verkligen återvända till nivåer under 6 procent.
Citera
2026-08-04, 02:34
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Man kan ju fundera på vilket ramaskri det blivit om en riksdagsledmot för SD hyllat Breivik på samma sätt.

”Ditt mod och din uthållighet i kampen för frihet och värdighet berör och inspirerar långt utanför Norge”. Hon försäkrar honom att han inte är bortglömd, att Sverigedemokraterna kommer att fortsätta att ”föra er röst vidare i vårt politiska arbete” och avslutar: ”Din kamp är också vår kamp. Med respekt och solidaritet.”

Jämförelsen haltar, Israel Palestina är i krig sedan 1948. Båda sidor gör rättsövergrepp.
Citera
2026-08-04, 06:09
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jag får väl hoppas in i det sista på att C kliver fram efter ett starkt valresultat (hellre de än V, om det nu blir förlust för Tidö)

Det som är än mer bisarrt är att Ilona själv har judisk bakgrund och förlorat anhöriga i Förintelsen:

Vem får styra över minnet av Förintelsen? (betalvägg)

(Fast det är klart, finns ju judar som Norman Finkelstein som är av liknande åsikt) Hon är även medlem i riksdagens minnesnätverk för Förintelsen (enligt en låst DN-artikel

Ilona Szatmàri Waldau-Wikipedia

Nu säger hon och partiet att de hade fått namnet från någon organisation som jobbade för att fria palestina och orkade väl inte ens googla namnet på personen de skickade brevet till.
Skitsnack säger jag och hoppas verkligen på en rejäl rensning i deras parti då de säkerligen inte var den enda massmördaren de skickat brev till.
Säkert fler idioter där på V som skickat sina fina ord till andra massmördare.
Citera
2026-08-04, 08:14
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jämförelsen haltar, Israel Palestina är i krig sedan 1948. Båda sidor gör rättsövergrepp.

Inte alls. Terrorist som terrorist. Breivik är snäppet mer aptitlig eftersom han iaf hade kulorna att göra det själv.
Citera
2026-08-04, 10:37
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
V tar som vanligt inget ansvar och kärringen siter kvar.
Det blev ”fel i faktagranskningen”, kommenterar nu partiet.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/v-ledamot-hyllade-terrordomd-vansterpartiets-svar/

Jag måste ta Ilona Szatmári Waldau i försvar. Jag skickade själv öppna brev med stöd till både Hitler och Stalin utan att göra en faktagranskningar. Oj, så fel det kan bli. 🤦‍♀️
Citera
2026-08-04, 11:35
Moderator
Sun Rulers avatar
Brister i faktagranskningen?

Ren slump att V:
- Har tvingats utesluta antisemiter efter Expressens granskningar.
- Går i demonstrationståg tillsammans med terroristgruppers flaggor.
- Har finansierat terrorgrupp som dödat judar.
- Nu hyllar de dessutom terrorist som gjort sig skyldig till terror.

V är inte ett parti som andra.
Citera
2026-08-04, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
V är inte ett parti som andra.

V använder sig heller inte av samma "faktagranskare" som andra partier eftersom de inte ser på fakta på samma sätt som tänkande människor gör.
Citera
2026-08-04, 11:54
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Jag måste ta Ilona Szatmári Waldau i försvar. Jag skickade själv öppna brev med stöd till både Hitler och Stalin utan att göra en faktagranskningar. Oj, så fel det kan bli. 🤦‍♀️

När jag var barn och med i Unga Örnar så skickade vi grattiskort till Yassir Arafat.
Citera
2026-08-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
När jag var barn och med i Unga Örnar så skickade vi grattiskort till Yassir Arafat.

Vänsterpartiets föregångare (Sveriges kommunistiska parti, SKP) hyllade och gratulerade Josef Stalin vid flera tillfällen, bland annat med stora uppvaktningar och hyllande artiklar i partipressen i samband med hans födelsedagar, samt en uppmärksammad nekrolog när han avled 1953.

Slutsatsen är att kommunister, då som nu alltid betett sig som barn.
Citera
2026-08-04, 12:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
V använder sig heller inte av samma "faktagranskare" som andra partier eftersom de inte ser på fakta på samma sätt som tänkande människor gör.
V är smarta, att inte använda faktagranskare är så smart, SD använder inte dessa och det har gett dem massor av röster, så kanske blir V det andra partiet i riksdagen.

Har ni glömt, det var inte många år sedan!? Hur många blev uteslutna?
Citera
2026-08-04, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
V är smarta, att inte använda faktagranskare är så smart, SD använder inte dessa och det har gett dem massor av röster, så kanske blir V det andra partiet i riksdagen.

Har ni glömt, det var inte många år sedan!? Hur många blev uteslutna?

Du tror inte att det finns en risk att V-företrädare upplevs som kappvändare när de direkt ändrar åsikt när de utsätts för lite press?
Citera
2026-08-04, 12:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Du tror inte att det finns en risk att V-företrädare upplevs som kappvändare när de direkt ändrar åsikt när de utsätts för lite press?
Okej, det kan vara så, men det är bättre i längden att göra så än att låssas som inget ting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in