Citat:
Ursprungligen postat av
sweintoo
Ja, för du själv verkar ju superintelligent enligt dina tidigare inlägg..

Vad var otryggt och osäkert, de är väl medelsvenskar? Vanliga människor. Superintelligenta människor startar väl någon app som säljs till silicon valley, blir astrofysiker eller unabombare.. följ lite vanliga kommunpolitiker, partiledarna är ju supersmarta i jämförelse.. trodde faktiskt en blattevurmande röding som du skulle gilla dadgostar mer, där ser man.
Ja… om du tycker att dessa människor som visats i rutan är ”vanliga människor” och du tycker att du känner igen dig i dom, då säger det väl förmodligen mer om dig, än om mig? Eller? Tycker du att Nooshi framstod som en skärpt och empatisk människa? Inte jag. Men som sagt, tyckte du att hon var som ”vilken människa som helst” så funderar jag lite över ditt umgänge.
Vidare tror du ”smarta människor” gör appar som de säljer till Silicon valley, och inte är politiker. Det säger ytterligare lite om dig och ditt umgänge.
Eftersom det helt uppenbart var en mycket öm tå, som jag visst trampade på när jag tyckte att politiker är ointelligenta, så är min inte helt vilda gissning att du själv är fritidspolitiker i någon liten håla. Du blev lite ledsen i ögat av att höra att ingen kommer se upp till dig, trots att du försöker dig på en ”karriär” där ute på landsbygden? Ingen skugga över landsbygden, men politiker är alltjämt sällan de skarpaste knivarna i lådan.
Vill du vidga dina vyer? Nej, såklart inte…Annars hade jag kommit med ett tips att lyfta blicken, läsa en bok, träffa lite intelligenta människor (som inte är hobbypolitiker eller apputvecklare), slita dig från Flashback, kanske skaffa dig ett (nytt) jobb, en ny tant, lär dig laga en ny maträtt (mer än grillad entrecote)… Så kanske du kan se lite tydligare och inte ha så otroligt konstiga fördomar om andra.
Men vill du veta lite mer ”fakta” och få bekräftelse på saker du skrivit så: du har rätt i att jag inte är akademiker, jag jobbar med byggentreprenad och ska strax gå i pension, dock läser jag mycket och stammis på lokala bibblan, följer nyheterna och kan ta mig tid att läsa rapporter från forskare.
Jag är gift sedan 30 år, har två vuxna barn och en sladdis som fortfarande går i skolan, jag bor på en mindre ort och gillar glesbygden. Jag har inga invandrar-vänner mer än bekanta som kom från Balkan på 90-talet. Jag är inte religös och inte medlem i svenska kyrkan. Jag har aldrig röstat vänster.
Så jag vet inte. Vissa saker hade du rätt i, om man nu är att betrakta som ointelligent om man är ickeakademiker.
Men att jag är ”blatte-vurmare” hänger jag inte med på? Jag känner inte ens någon invandrare och där jag bor finns det möjlighet en och annan finne, men annars tror jag de flesta är svenskar.
Intressant det där med fördomar ändå