2026-08-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Bäckolja. Fantastiskt effektivt mot mygg, och naturligt. Visserligen concerogent och därför förbjudet, men naturligt.

Tack, det låter tillräckligt onyttigt för att man ska kunna tro att det funkar. Hittat det på diverse sidor.
Beställer och provar
Citera
2026-08-03, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Blanda kanelextrakt med kokosfett och smörj in dig.

okej,tack, kan vara värt ett försök. Kanske med några droppar av den beckolja som andra föreslår
Citera
2026-08-03, 13:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
okej,tack, kan vara värt ett försök. Kanske med några droppar av den beckolja som andra föreslår

Var bara försiktig, kanelextrakt är väldigt starkt och kan irritera känsliga områden på huden. Två droppar lägger jag för att smörja mer eller mindre hela kroppen. Var extra försiktig i ansiktet.
Citera
2026-08-03, 13:46
Medlem
Funkar det verkligen att käka (mycket) vitlök? Jag har nämligen ökat mitt intag betydligt i år och har inte fått ett enda myggbett. Men det är ju ett bra myggår också så jag vet inte vad jag ska tro.
Citera
2026-08-03, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Var bara försiktig, kanelextrakt är väldigt starkt och kan irritera känsliga områden på huden. Två droppar lägger jag för att smörja mer eller mindre hela kroppen. Var extra försiktig i ansiktet.

Ok, tack!
Citera
2026-08-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hantverkshasch
Funkar det verkligen att käka (mycket) vitlök? Jag har nämligen ökat mitt intag betydligt i år och har inte fått ett enda myggbett. Men det är ju ett bra myggår också så jag vet inte vad jag ska tro.

Ännu en indikation på att det faktiskt ger effekt.
Är det "riktig" vitlök du har i matlagning eller är det tillskott du tar vid sidan?
Citera
2026-08-03, 17:07
Medlem
TELAVIV91s avatar
Unikt myggfritt i år, trots olika väder med regn och varmare perioder. Men Us622 är min metod om de skulle dyka upp.
Citera
2026-08-03, 17:07
Avstängd
Wajis avatar
Har inte så mycket mygg ute på sommarstället. Men på uteplatserna har vi såna här myggjagare som fångar upp.

Men bästa tipset är att ha ett gäng fläktar tycker jag. De tar sig inte igenom dom och då slipper man dom.
Citera
2026-08-03, 18:21
Medlem
https://www.clasohlson.com/se/Myggnat-sanghimmel/p/31-6249
Citera
2026-08-03, 18:46
Medlem
pickalulus avatar
Har fan knappt sett en enda mygga hittills i sommar. Klagar inte.
Citera
2026-08-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Unikt myggfritt i år, trots olika väder med regn och varmare perioder. Men Us622 är min metod om de skulle dyka upp.

ok tack fär testa
Citera
2026-08-03, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trygt
https://www.gardena.com/se/c/utforska/tradgardsliv/tradgardstips/elva-vaxter-som-haller-myggorna-borta

I förra lägenheten funkade rätt bra när jag ställde en kruka vid varje fönster och hade några olika på balkongen, myggnät är ju en självklarhet också.

Eller flytta till våning 10+ om du kan.. jag har bott på våning 8 i 3 år och har inte sett ett enda mygg, inga insekter heller för den delen.

https://www.jula.se/catalog/tradgard/tradgardsmiljo/skadedjursbekampning/myggskydd-och-flugfangare/myggfangare-014694/

Denna kanske kan vara något om du vill bedriva storskaligt krig på dem, vette fan om de är så bra att ha den på balkongen dock, men grannarna skulle nog uppskatta det.

Faktiskt intressant fokusera på växter , när det gäller bostaden, bra idé!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in