2026-08-02, 18:17
Medlem
Europes avatar
Enligt den länkade artikeln är det delstaten Wisconsin som har dragit in tillståndet. Ur artikeln som länkas i trådstarten:

Citat:
The action follows a June raid in which state officials seized canned beer from Bangstad's company, alleging it had been transported into Wisconsin from Illinois without the required permits and taxes, according to the Milwaukee Journal Sentinel, part of the USA TODAY Network.

Vad har det med Trump att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Världens mest ofria land

Jag tycker nog inte det mer fritt fram att sälja alkohol hur man vill i Sverige jämfört med USA.
Senast redigerad av Europe 2026-08-02 kl. 18:24.
Citera
2026-08-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Nu är det inte Tage Erlanders tid längre. Sverige demografi har ändrats och med den har det blivit en attitydförändring. Så jo, det är nog "svenskt" att fira. Även riktiga svenskar har tagit till sig den attityden.
Ja snart kanske "vi" skriker Allahu Akbar och skjuter med maskingevär i luften ockå när vi firar studenten eller när någon dör.

Då behövs ingen gratis öl från bryggerier längre eftersom öl innehåller alkohol som är haram.
Citera
2026-08-02, 18:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Ett fint amerikanskt bryggeri har utlovat gratis öl åt alla samma dag som pedofilen Donald Trump dör.

Detta har lett till att amerikanska myndigheter nu drar in alkoholtillståndet för bryggeriet, som straff för löftet om att fira äcklets död.

Hur fritt är ett land som USA där företag tvingas slå igen om de så bara uttrycker motvilja mot "den store ledaren"?

Hur kommer du att fira när psykopaten Donald Trump dör?

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2026/07/29/brewery-free-beer-trump-dies-loses-permit/91099766007/
Helt ok. Hoppas Sverige gör likadant om det skulle gälla vår kung, statsminister eller liknande.
Citera
2026-08-02, 18:25
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Läser man artikeln så dras tillståndet in eftersom han "importerat" öl från Illinois (till Wisconsin) utan de tillstånd som krävs för det.

Ja, dom satte dit honom på rent skit. Men det är lite sådär, gå ut och prata illa om presidenten öppen som ett företag på det här sättet att fira hans död så kommer du få ögon på dig. Någon tog en titt på hans företag/liv, hittade skit och stänger ner honom.

Var väl inte det smartaste, men PR-stunt också.
Citera
2026-08-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Vad är detta med att önska livet ur folk?

Seriöst

Det här är inte svenskt att sitta och önska livet ur folk oavsett politisk motståndare eller ej. Och man firar det definitivt inte.

Jag tar mer än gärna avstånd från det här, så långt spm möjligt.
När orden tryter kommer nävarna fram.

Om inte det heller fungerar är det bara dödskamp på liv och död kvar.

Det är precis så det destruktiva woke mind viruset fungerar, här illustreras det när Kirk mördas för något han sagt: https://nypost.com/2025/09/12/us-news/mystery-bearded-man-who-appeared-to-cheer-shooting-of-charlie-kirk-claims-he-chanted-usa-to-create-d istraction/
Citera
2026-08-02, 18:47
Avstängd
Citat:
Ett fint amerikanskt bryggeri har utlovat gratis öl åt alla samma dag som pedofilen Donald Trump dör.

Detta har lett till att amerikanska myndigheter nu drar in alkoholtillståndet för bryggeriet, som straff för löftet om att fira äcklets död.

Hur fritt är ett land som USA där företag tvingas slå igen om de så bara uttrycker motvilja mot "den store ledaren"?

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2026/07/29/brewery-free-beer-trump-dies-loses-permit/91099766007/

Poänglöst att fira.
Gömda handen kontrollerar Trump lika mycket som den kontrollerar Biden samt kommande "demokrater"..
Allt är riggad teater, skådisar spelar sina roller och gömda handen mutar, hotar och manipulerar.

Att "rösta" är vuxenvärldens svar på att skriva brev till Jultomten...
Citera
2026-08-02, 18:51
Medlem
Citat:

Psykopat är att nästan frånta honom lite ansvar. Han är narcissist och pedofil som enbart tänker på sig själv och att berika sig. Sen att han aldrig var älskad av ngn är inte relevant här egentligen. Absolut ingen ursäkt att bete sig som han gör. Lite som musken som enbart vill bli omtyckt men inte för att hans pappa aldrig sa "vad duktig du är". Totalt patetiska människor med för mycket resurser.

Jag tänkte nog inte fira per se men visst kommer man vara glad att ännu ett mänsklighetens bottenskrap går bort så det kanske kan bli bättre i det där landet. USa har så mkt potential om de bara revoltar och får bort oligarkerna.

Det lär dock bli ganska många parader världen över så man kanske går med i ett sådant? Borde vara snart väl?

Apropå det du länkar är det bara en bråkdel av den öppna korruption och maktutnyttjande som förekommer där borta. Det är helt skrattretande löjligt. Looney Tunes cirkus hela skiten.
Citera
2026-08-02, 18:56
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Erkänner: blev tvungen att googla vem det är. OK Fifa. Det intresserar ju bara fotbollstokar. Det är inte vad jag menar med "världsscenen".

Bara Trump och Putin kvar... alla andra är gråa och bleka.
Han intresserar Trump väldigt mycket. Jag vet inte om Trump kan klassas som just ”fotbollstok”. Och intresset är i högsta grad ömsesidigt.
Citera
2026-08-02, 18:59
Medlem
Foliekavajs avatar
Det finns väl inget att fira, det ska bli skönt när alla mongos med TDS håller käften slutligen men skadan är tyvärr redan skedd, man vet hur labila ni är.
Citera
2026-08-02, 19:00
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Han intresserar Trump väldigt mycket. Jag vet inte om Trump kan klassas som just ”fotbollstok”. Och intresset är i högsta grad ömsesidigt.

Jaså? Jag orkar inte ens forska i detta. Om det har stått om det på tidningarnas rosa sidor, så har jag inte sett det för dem läser jag aldrig.
Citera
2026-08-02, 19:08
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jaså? Jag orkar inte ens forska i detta. Om det har stått om det på tidningarnas rosa sidor, så har jag inte sett det för dem läser jag aldrig.
Har du missat att Infantino har hittat på ett fredspris som han gett till Trump eftersom Trump blev sur när han inte fick Nobels fredspris? Det var en världsnyhet när det hände. Eller att Trump fått en avstängning av en amerikansk fotbollsspelare upphävd genom att personligen kontakta Infantino, som tydligen inte bara är ordförande utan också över-överdomare. Detta stod i hög grad även på de vita sidorna.
Citera
2026-08-02, 19:12
Bannlyst
Citat:

Bevis på att Trump är pedofil?

Citat:

Det finns ingenting att fira. Vance kommer att ta över. Same shit different name.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in