2026-07-31, 12:30
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Så du tycker det är häftigt att människor svalt och att ca 1,4 miljoner emigrerade från Sverige till Nordamerika från mitten av 1800-talet till tidigt 1920-tal!

När skrev jag att det var ”häftigt”?
Citera
2026-07-31, 12:31
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Feminismen och jämställdhetshetsen har haft effekt: mäns testosteronnivåer störtdyker.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mans-nivaer-dyker-svts-reporter-testar-sitt-testosteron

Hur känner ni av era sjunkande testo-nivåer?

Jag har opererat bort ena testikeln och har ändå normala nivåer. Fortsatt sexuell, vacker, härlig, aggressiv osv. Kanske var det feminismen som tog den, tack för nya tankebanor.
Citera
2026-07-31, 12:40
Medlem
Låga testosteronnivåer beror nog snarare på mindre fysisk aktivitet och fetma
Lägger man till alkohol, droger och anabola steroider så blir det ännu värre
Man har jämfört olika resultat vid mönstring i Sverige
Jämställdhet påverkar nog väldigt lite
Senast redigerad av Max1494 2026-07-31 kl. 12:42.
Citera
2026-07-31, 12:42
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
När skrev jag att det var ”häftigt”?

Tycker du det är här bättre att beskriva hur dåligt människor hade det och därför emigrerade till Amerika? Då är du fan i mig riktigt korkad!

"Jadu, säg det. Det var kanske mer kravlöst glada. Att få kvällsmat i magen efter en hård dagsslit, att få ligga i sin kvinnas ljuva famn.., att skörden inte slog fel och att han har tre friska söner som klarat det första levnadsåret, att han har tak över huvudet till sig och sin familj.

När blir folk fyllda av glädje nu? När är nog, nog? När blir folk nöjda nu?"
Citera
2026-07-31, 12:45
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Tycker du det är här bättre att beskriva hur dåligt människor hade det och därför emigrerade till Amerika? Då är du fan i mig riktigt korkad!

"Jadu, säg det. Det var kanske mer kravlöst glada. Att få kvällsmat i magen efter en hård dagsslit, att få ligga i sin kvinnas ljuva famn.., att skörden inte slog fel och att han har tre friska söner som klarat det första levnadsåret, att han har tak över huvudet till sig och sin familj.

När blir folk fyllda av glädje nu? När är nog, nog? När blir folk nöjda nu?"

Vad fan yrar du om??? Jag har inte skrivet ett ord om Amerika!!
Citera
2026-07-31, 12:47
Medlem
Jämför de män i samma ålderskategorier eller tar de bara testosnittet på den hela manliga befolkningen?
Citera
2026-07-31, 12:55
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Man märker det överallt. Dagens män är feminina. Man kan se det på dem. Smala, bögiga kläder, bögiga ansiktsuttryck. 0 aggresivitet. Är ju inte jättekonstigt att kvinnorna inte vill ha dem. Frågan är vilken anledningen är. Är det en planerad och överlagd förgiftning? Har feministera gjort detta för att ta över makten?
Gå in på valfri H&M och du kommer se en massa anställda NancyBoys och GirlBosses, där finns ett nmol testo, men däremot målade naglar och gälla flickröster!
Citera
2026-07-31, 12:59
Medlem
Det har varit på tapeten länge. Man ser tydligt bland dagens ungdomar hur små dom ser ut i jämförelse med när man själv var i samma ålder.
Citera
2026-07-31, 13:06
Medlem
Berit85s avatar
Ni tror inte det kan ha något med östrogen i grundvattnet att göra? Vi kvinnor fullkomligt vräker i oss östrogen, både i form av p-piller och klimakteriemediciner.

Att proppa i sig östrogen under klimakteriet - som inte är en sjukdom, och som drabbar 100% av alla kvinnor - tycks numera vara en mänsklig rättighet.

Personligen tror jag att östrogenet i naturen - i både mark och grundvatten - på sikt innebär en smärre katastrof för alla djur; inte minst för människan.

Även om det är sant att män inte behöver vara lika "manliga" längre pga stora samhällsförändringar, så bekymrar detta mig ändå - just för att östrogenoreparat inte är en del av vår naturliga miljö.

Vad tror ni andra?
Senast redigerad av Berit85 2026-07-31 kl. 13:48.
Citera
2026-07-31, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Feminismen och jämställdhetshetsen har haft effekt: mäns testosteronnivåer störtdyker.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mans-nivaer-dyker-svts-reporter-testar-sitt-testosteron

Hur känner ni av era sjunkande testo-nivåer?

Xenoöstrogen, microplaster och andra endokrinstörande ämnen i kombination med livsstil och samhället generellt.
Citera
2026-07-31, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Bra. Då borde ju våldsbrotten minska radikalt.

Testosteron har inget samband med våldsbrott eller aggressionen. Det är en märklig urban legend, en "sanning" som inte är sann men muppar upprepar det tillräckligt mycket så det blir en "sanning".
Citera
2026-07-31, 13:19
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Testosteron har inget samband med våldsbrott eller aggressionen. Det är en märklig urban legend, en "sanning" som inte är sann men muppar upprepar det tillräckligt mycket så det blir en "sanning".

Sant.
Testosteronhalt vs våldsamhet har ingen evidens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in