2026-08-03, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Det är nog inte bra för klimatet och miljön att välja flaskvatten före kranvatten.

Den endokrina påverkan från plaster (flaskor) är ju en sidoeffekt också...

Bästa är nog att filtrera, sedan UV treatment på vattnet för att döda alla kemikalier och sedan återmineralisera själv
Citera
2026-08-03, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Varför skulle det var dåligt för miljön, plastflaskorna återvinns ju? Om man vill prioritera sin hälsa ska man nog välja att dricka helt rent vatten fritt från kemikalier ( och bakterier och virus ).

Ja miljömässigt är det ju inte jätteproblem i fungerande länder, istället så blir det ju problemet med vad du får i dig från flaskorna.

Sen vad gäller återvinning så ser det ju otroligt olika ut från land till land, vissa länder ser du folk kasta ut skräp och flaskor rakt i naturen, och då behöver du inte åka särskilt långt.
Citera
2026-08-03, 11:27
Medlem
Citat:
Varför skulle det var dåligt för miljön, plastflaskorna återvinns ju? Om man vill prioritera sin hälsa ska man nog välja att dricka rent vatten fritt från kemikalier ( och bakterier och virus ).

I ett land som Sverige är kranvattnet bättre än flaskvattnet.
Citera
2026-08-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtrettionio
Ja miljömässigt är det ju inte jätteproblem i fungerande länder, istället så blir det ju problemet med vad du får i dig från flaskorna.

Sen vad gäller återvinning så ser det ju otroligt olika ut från land till land, vissa länder ser du folk kasta ut skräp och flaskor rakt i naturen, och då behöver du inte åka särskilt långt.

Glöm inte transporten av flaskvattnet.
Citera
2026-08-03, 11:39
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
I ett land som Sverige är kranvattnet bättre än flaskvattnet.
Jag och flera med mig upplever att man blir konstig i magen efter att ha druckit litervis med kranvatten, man mår inte bra helt enkelt. Jag kokar alllt vatten som jag dricker utom det jag använder till kaffet
Senast redigerad av enfindam 2026-08-03 kl. 12:39.
Citera
2026-08-03, 12:23
Medlem
Mailmanss avatar
Vi vet ju redan svaret på detta.
P-piller i vattnet som inte tas bort.

Om ni inte tror mig, googla
Citera
2026-08-03, 12:30
Medlem
santos_devilles avatar
Västvärlden har blivit fetare. Fetma i män leder till mindre testosteron. Fetma hos män leder till att kvinnor inte vill ha feta män och därför inte skaffa barn med dessa. Men kvinnorna vill inte heller skaffa barn med testoknarkande män som runkar till sin egna spegelbild.

Hade bara feta män börjat gå ner i vikt men fortsätta vara som de är idag på ett mellan testo värde så hade fler barn föds.

= färre barn föds i västvärlden
Citera
2026-08-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borraolmmos
Det är ju alla östrogen förgiftade kvitton och skräpmat så klart! Snart har alla män högklackat, bra klädstil, ko ögon och runda hakor.

Ända sättet att stoppa detta är att rösta på nazist partiet… eller vara våldsammare och göra vit revolution på en gång ba’.
Nä, högt värde kan ju också bero på att man har lite mindre känsliga androgen-receptorer också. Som kroppen balanserar med lite mer testo. Precis som att många med lite lägre nivåer kan vara känsligare för testo. Det är ganska komplext ...
Citera
2026-08-03, 15:00
Medlem
Citat:
Jag och flera med mig upplever att man blir konstig i magen efter att ha druckit litervis med kranvatten, man mår inte bra helt enkelt. Jag kokar alllt vatten som jag dricker utom det jag använder till kaffet
Litervis med vatten är inte bra alls. Oavsett vattnet
Citera
2026-08-03, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
Det är väl tvärsom, att testosteron gör män trygga och ansvarstagande? Eller det kanske har att göra med stress.
Precis. Testosteronbrist gör män gnälliga o griniga istf lugna o trygga. Vilken av dessa två kategorier skriver mest på flashback ... ?
Citera
2026-08-03, 15:25
Medlem
Unga män får inte det kraftiga adamsäpplet som förr i tiden längre heller.
Citera
2026-08-03, 15:31
Medlem
Det är nog bara bra om vi män blir lite femininare till sättet, vågar prata känslor och gråta med andra män etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in