Citat:
Ursprungligen postat av
GregerMedeltid
Har gruppavtal från Telia i BRF för tv/bredband/telefoni.
TV och telefoni använder jag inte, då det är 2026. Bredband är nominellt på 1Gbit/s, i praktiken relativt stabilt runt 850 Mbit/s. Begränsningen ligger på anslutningen/tjänsten, då jag med samma utrustning utan problem hade stabilt 1 Gbit/s i min förra lägenhet (samma stadsnät).
Router från Telia ingår, men den använder jag självklart inte då jag har ett bättre mesh-system sedan tidigare. Det ingår även en så kallad "tv-box" som måste användas för Telias IP-TV. Du måste också använda Telias router om du vill att TV ska fungera, alternativt en switch med VLAN-stöd så att du kan "splitta ut" TV och Telefoni på separata portar.
TV som ingår är någon form av baspaket som går att utöka om man är lagd åt det hållet.
För detta nöje betalar vi runt 200kr/mån.
Det låter som att vi kan få ett bra pris i alla fall

. Jag pratade med sonen och de har ett liknande gruppavtal med Telenor med 1000 Mbit/s samt några tv-kanaler och betalar 239 kronor per månad.
Man undrar vad leverantörerna lever på, men det kanske är tilläggstjänsterna på tv som genererar pengar. Många tittar fortfarande på gammel-tv.