2026-07-31, 19:58
Medlem
Steinarrs avatar
Fan vad bra av Meloni!!!

Den där slynan har dock MYCKET att bevisa innan hon hamnar på plus hos mig igen.
Citera
2026-07-31, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Så hälften av all vände på klacken och gled hem igen?

De fastnade på gränsen i något icke-land ala Backrooms aka Liminal Space och ba "Wtf is this crap country really Spain?" och så vände de hemåt igen istället!

Så fail

Vet inte om man kan lita så mycket på det där... spanien kanske vill dölja det.
Citera
2026-07-31, 20:00
Medlem
RomernasKungs avatar
Ett kryphål för att förstöra ett land. Om man hjälper en fientlig militär med ockupation brukar man anklagas och ibland dömas för landsförräderi. Släpper man in horder av afro och marockaner händer absolut ingenting trots att dessa troligen kommer orsaka mer skada än en militär ockupation.
Citera
2026-07-31, 20:01
Medlem
ludexSums avatar
Sanchez:

"”Det är inte dags att splittras. Det är dags att fortsätta bygga ett starkt och enat EU”, skriver han vidare."

Om idioten tror att EU byggs starkt och enat genom att släppa in en massa utomeuropéer så behöver han går vidare till den andra dimensionen efter detta livet, och han får gärna ta med sig sina liktänkande.
Citera
2026-07-31, 20:02
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men det är inte kompatibelt med islam. Om du säger nej till islam så har de rätt att döda dig om du inte är praktiserande jude eller kristen. Vilket alltså är fallet med ca 98% av den svenska befolkningen.

Stämmer inte
Citera
2026-07-31, 20:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Stämmer inte

Jo. Icke praktiserande judar och kristna anses inte vara dhimmis.
Citera
2026-07-31, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Israelerna firar invasionen av muslimer med syrlig sarkasm.

Israels säkerhetsminister Ben-Gvir på X (översatt):
Mina lyckönskningar till Spaniens regeringschef, Pedro Sánchez, för hans djupa engagemang för att ta emot invandring och "mänsklig mångfald". Som någon som visar stor oro för Hamas och Gazas invånare uppmanar jag honom att omsätta orden i handlingar: öppna Spaniens dörrar och bevilja asyl åt Gazas invånare som söker emigration. Detta är ett utmärkt tillfälle att bidra lite mer till Spaniens "mänskliga mångfald". 🇪🇸&🇵🇸

Ja de är inte helt glada på Spanien, minst sagt. Sett flera israeliska politiker nu som föreslår tvåstatslösning, uppmanar till deeskalering och annat. Men de skriver ju egentligen bara sånt som de själva får höra när deras gränser hotas, av bl a Spanien.
Citera
2026-07-31, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Ursäkta, är du fullständigt efterbliven?

Denna regering:
https://www.tv4.se/artikel/5Lr8CRDo5KlZGAH8x9ogPd/asylansoekningar-minskar-ministern-vaeldigt-viktigt

Det är den första regeringen sedan luciabeslutet som aktivt försökt göra Sverige oattraktivt för asylsökande. Det som saknas är rejäl åtsnörpning av anhöriginvandring - vilket övht inte borde existera.

Representanter från samtliga Tidöpartier har uttalat sig tydligt kritiskt mot Spaniens migrationsamnesti. Vilka representanter från migrationsvurmande S, V, MP och C kan du hitta som gjort detsamma?

Men det händer ingenting
Zero action, just i detta fallet
Svenskarna ska åter igen "Öppna sina hjärtan"
Senast redigerad av Max1494 2026-07-31 kl. 20:18.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nähä, då kommer någon vänstermupp och säger att så får man inte anse eller tycka. Skapar drev och kräver att de ska sparkas för de har fel åsikter. Kritiserar jag en folkgrupp kan jag bli åtalad. Likadant om jag förnekar förintelsen eller någon kallar en mamman för mamma.

Det är inte att vara fri. Jag får välja religion men inte mina åsikter. Du får framföra dina, men när vindarna vänder, vilket de kommer att göra, kanske det är dina åsikter som blir paria.

Dina åsikter får vara fria så länge dom inte hotar eller sprider hat mot någon
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Stämmer inte
Har någon erkänd Koran kunnig muslim sagt till dig att så inte är fallet? Eller är du så insatt så att du har läst Koranen själv och förstår innebörden?
Citera
2026-07-31, 20:07
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jo. Icke praktiserande judar och kristna anses inte vara dhimmis.

Dhimmis är en legal status och inte vem dom är tillåten att leva och inte
Citera
2026-07-31, 20:07
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Har någon erkänd Koran kunnig muslim sagt till dig att så inte är fallet? Eller är du så insatt så att du har läst Koranen själv och förstår innebörden?

Har absolut läst koranen. Då alla pratar om islam så ville jag gå till original källan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in