2026-08-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Vilket djävla nonsens. Liberia t.ex. är ett av världens rikaste länder.
Hade japaner, eller svenskar haft tillgång till sådana naturresurser, så hade vi koloniserat resten av vintergatan vid det här laget.

En sak jag undrat över????
Afrikaner fanns väl på jorden långt innan europeer, hur fan kom dom så långt efter?
Dom hade ju inte sett en riktig båt, än mindre ett segel, när europeerna kom dit?

Man behöver inte utvecklas i samma takt när man bor i området med bäst väder och mest resurser. Det finns en anledning att nordbor har utvecklats i en annan takt, för annars överlever man inte. Hårdare klimat.
Citera
2026-08-01, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swer99
När har jag kallat folk som vill ha stram migration för rasister? Jag har kallat FB-are som uppmanar till "hängning, ihjälgasning och massvåldtäkt på alla neg*er", för rasister, och det står jag för.

Ok då ställer jag mig rättad. Om det är där du drar linjen för att börja folk rasist så är det ok.

Dock så bör du ju ifrågasätta din egen moral när du skriver att det "bara" var marockaner som dog. De används ju av sin egen regering i ett fulspel av andra länder här.
Citera
2026-08-01, 19:50
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Ok då ställer jag mig rättad. Om det är där du drar linjen för att börja folk rasist så är det ok.

Dock så bör du ju ifrågasätta din egen moral när du skriver att det "bara" var marockaner som dog. De används ju av sin egen regering i ett fulspel av andra länder här.
Han refererade till Marockanerna som "ungdomar, pojkar och flickor"
Han blev tagen på sängen av mitt inlägg så nu pudlar han.
Citera
2026-08-01, 19:53
Medlem
60 pers har dött och massor av illegala invandrare väller in i Europa. Tack Sossar och miljöpartister för att locka dom I döden och förstöra Europa.
Citera
2026-08-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swer99
Vad gormar du för? 2 000 marockaner har tagit sig till en spansk erövrad utpost i Nordafrika. Än sen? Från Afrika till Afrika. Förstår du? Som om du skulle åka över till Norge. Varför skulle random afrikaner skrika o bli hysteriska över det? Hur rädd får man vara egentligen

De kommer ju miljontals människor till Europa.

Om det kommer 1 person eller miljoner är det dock samma princip.

Det är som cancer, en cancercell är dålig och fler ännu sämre.

Bara att utvisa dem.

Tycker inte att 67 människor (minst) dör helt i onödan är något positivt heller, Sanchez har dessa människors död på sitt samvete (nåja) som så många andra.
Senast redigerad av 1ulvius9 2026-08-01 kl. 20:22.
Citera
2026-08-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Tråden ligger under Politik.

Det verkar riktigt att Marocko använt människor som mänskliga sköldar i ett politisk spel.

Till skillnad från Sanchez-regimen som visste vad som var på gång och lät det hända utan att bry sig det minsta om siska medborgares säkerhet?

Nåväl, Pedro verkar föredra Fatteh framför Vindaloo.
Citera
2026-08-01, 19:56
Avstängd
Unobosss avatar
Alla vet att Israel är onda. Och att USA är värre.
Sen finns det många som stödjer dem.
Men uppenbart är att Spanien hamnat i dålig dager med USA/Israel pga vägran att lyda.
Det kommer bli mer än bränder och flyktingar om dom inte ger med sig.
Citera
2026-08-01, 19:56
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Fick du diarré eller varför var det så hemskt för dig? Nej, jag minns de två unga kvinnorna som blev mördande 2018, hemskt. Sedan dess har totalt 186 kvinnor blivit mördade i Sverige. Du får flytta till månen helt enkelt.

Du relativiserar islamismens ondska. Fint, då vet vi.
Citera
2026-08-01, 19:58
Medlem
Det är såhär maggan och hirvonen vill ha det. Horder av arabiska och afrikanska män som väller in över gränserna där bidrag och bostad hägrar i sossesverige
Citera
2026-08-01, 20:03
Medlem
krass2014s avatar
Det har spridits en video på nätet, en ung kvinna står och hejar på massorna som springer in mot staden och gör high five med en del.
Efter det har hon tydligen varit försvunnen, och det sista (om ryktet stämmer) var att någon hörde att två migranter frågade henne om mat, och hon gick iväg med dem.
Vet man inget mer om vad som hänt henne?
Citera
2026-08-01, 20:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Reaktionerna om schengen om mycket annat när Cuetas inte ens räknas med i Schengen. Frankrike och italien ska stärka sin gräns. Rent bs.

Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Det är ju ofta tal om yttre påverkan såsom hot, sabotage och spioneri från länder som Ryssland, Iran, Kina osv.
När Israel och Usa öppet hotar ett Europeiskt land som motsätter sig ett pågående folkmord, då hörs inte ett knyst.
Israel och Usa får hota, utpressa och påverka Europa utan repressalier.
Europa borde genast kapa banded till dessa skurkstater och ge tillbaka med samma metoder.

Trump och Netanyahu har uttalat flera hot mot Spanien, det är fakta.

Som du (Unoboss) helt riktigt påpekar: Ceuta ingår inte i Schengens fria rörlighet. Det finns redan en stenhård permanent ID- och passkontroll för absolut alla som försöker ta en färja eller ett flyg från Ceuta till det spanska fastlandet eller resten av Europa. Den Europeiska kommissionen har till och med gått ut officiellt och bekräftat att inte en enda migrant har tagit sig vidare från Ceuta till det europeiska fastlandet och ändå står Meloni och gapar om att "säkra Italien" från en "invasion". Det är rent bs och politisk teater och nitt i den här politiska cirkusen ser vi nu hur vår egen statsminister, Ulf Kristersson, kliver in och blandar ihop korten totalt.

Han går ut och kräver EU-krismöten samtidigt som han passar på att rikta skarp kritik mot den spanska regeringen och anklagar dem för den amnesti och masslegalisering av papperslösa som Spanien klubbade igenom tidigare och att blanda ihop en inrikespolitisk reform för migranter som redan har bott i landet i åratal med en akut, militär hybridattack vid gränsen i Ceuta är direkt oseriöst.

Kristersson spelar populisterna rakt i händerna och han ignorerar helt att den spanska regeringen faktiskt redan har skickat tillbaka närmare 50 000 av migranterna till Marocko under de senaste dagarna.

Hela den här krisen är en skolboksdefinition av en modern påverkansoperation och det hela började i sociala medier. Kaoset utlöstes genom att anonyma konton på plattformar som TikTok, Facebook och WhatsApp spred koordinerade fejknyheter om att "gränsen till Ceuta står helt öppen" och att det bara var att gå rakt in [infomigrants] och det var denna digitala desinformation som fick tusentals unga att plötsligt strömma mot gränsen och det är här det större geopolitiska spelet blir så uppenbart när Donald Trump och Benjamin Mileikowsky (Netanyahu) öppet går ut och piskar upp stämningen mot Spanien och nätet fylls av fejkade rykten så är målet just detta: att skapa maximal splittring inom EU. De ville ha de dramatiska bilderna på kaoset för att ge högerledare i Italien, Frankrike och Sverige ett slagträ att dänka i huvudet på Madrid.
Senast redigerad av Bokki89 2026-08-01 kl. 20:12.
Citera
2026-08-01, 20:09
Medlem
Africagonzos avatar
Så då vet vi att EUs lagar, regelverk och avtal om asyl och mänskliga rättigheter inte gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in