2026-07-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Har aldrig blivit kallad toxisk. Vet att det finns ett begrepp som kallas toxisk maskulinitet men det handlar ju om vissa specifika beteendemönster och inte om män generellt och definitivt inte om ras/etnicitet och sånt jox.

Säkert att du inte ska gå i Pride då, iom att du är en liten gnällbög?
Däremot skulle jag kunna säga att det finns toxisk kvinnlighet.
Citera
2026-07-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Däremot skulle jag kunna säga att det finns toxisk kvinnlighet.

"Amendurå buuhuuu " - du
Citera
2026-07-30, 17:12
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Tror inte man behöver bara vara bög för att gå med i Pridetåget?

Vad är det du tycker är så fint och vad gillar du med blottning?

Klart man inte behöver vara det, är väl för alla som gillar parader. Vilken blottning?
Citera
2026-07-30, 17:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Klart man inte behöver vara det, är väl för alla som gillar parader. Vilken blottning?

Den blottningen som sker i Pride paraden som gör dig så otroligt jävla defensiv och lite nyfiken.

Vilket är ditt bästa Pride moment?
Citera
2026-07-30, 17:22
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Den blottningen som sker i Pride paraden som gör dig så otroligt jävla defensiv och lite nyfiken.

Vilket är ditt bästa Pride moment?

Jag var uppe i Stockholm för några år sedan just när pridparaden gick genom staden och undrade vad det var, fullt med människor kantade gatorna och kollade på en massa människor i en parad men någon blottning såg jag inte.
Citera
2026-07-30, 17:25
Avstängd
Citat:
Jag var uppe i Stockholm för några år sedan just när pridparaden gick genom staden och undrade vad det var, fullt med människor kantade gatorna och kollade på en massa människor i en parad men någon blottning såg jag inte.

Ah, du var inte lång nog och bara missade. Men nu idag då när du har växt till dig och har blivit lite längre? Nu hade du gärna gått och sett lite närmare på blottningen i Pride paraden?
Citera
2026-07-30, 17:27
Medlem
Imnshos avatar
Bra idé!

Tycker gott att vi straighta män ska få en egen parad och en egen fest, kanske en hel vecka? Än så länge har vi ju bara steak'n'blowjob day.

Orättvist!
Citera
2026-07-30, 17:30
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ah, du var inte lång nog och bara missade. Men nu idag då när du har växt till dig och har blivit lite längre? Nu hade du gärna gått och sett lite närmare på blottningen i Pride paraden?

Jag är vuxen och inte särskilt kort men inte är det som karnevalen i Brasilien, där kan man prata om lättklädda människor.
Citera
2026-07-30, 17:46
Avstängd
Citat:
Jag är vuxen och inte särskilt kort men inte är det som karnevalen i Brasilien, där kan man prata om lättklädda människor.

Jaha, trodde du inte visste att Pride också kunde innehålla lättklädda människor eftersom du inte hade sett det tidigare?
Men då blir ju frågan istället varför du drar in Karnevaler i Brasilien med sånt som Pride???

Båda kan innehålla lättklädda människor så mycket vet vi ju att du vet nu... Men det som sker i Brasilien handlar ju mest om Samban, Musiken, Folkfesten, Gemenskapen, och Kreavitet i utklädnad...

Pride har däremot en helt annan bakgrund och handlar främst om rättighetsfrågor, protest, politisk påverkan, synlighet och acceptans... Att båda har parader och färgstarka uttryck betyder inte att de ens är ute efter samma sak.

Men nu när vi vet att du har sett Pride och vet vad jag syftar på: de avklädda och sexuellt provocerande inslagen som förekommer i vissa Pride-parader. Vad tycker du är syftet eller värdet med just de inslagen? Vilket är ditt allra bästa minne när det kommer just till det?
Senast redigerad av Kanonen56 2026-07-30 kl. 17:54.
Citera
2026-07-30, 17:53
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Jaha, trodde du inte visste att Pride också kunde innehålla lättklädda människor eftersom du inte hade sett det tidigare?
Men då blir ju frågan istället varför du drar in Karnevaler i Brasilien med sånt som Pride???

Båda kan innehålla lättklädda människor så mycket vet vi ju att du vet nu... Men det som sker i Brasilien handlar ju mest om Samban, Musiken, Folkfesten, Gemenskapen, och Kreavitet i utklädnad...

Pride har däremot en helt annan bakgrund och handlar främst om rättighetsfrågor, protest, politisk påverkan, synlighet och acceptans... Att båda har parader och färgstarka uttryck betyder inte att de ens är ute efter samma sak.

Den i Brasilien handlar om samma saker fast den håller på i tre dagar den i Stockholm i några timmar så jag ser inget problem med att folk har det trevligt.
Citera
2026-07-30, 18:00
Avstängd
Citat:
Den i Brasilien handlar om samma saker fast den håller på i tre dagar den i Stockholm i några timmar så jag ser inget problem med att folk har det trevligt.

Fast där håller faktan om evenemangen inte riktigt med... Båda kan vara parader där människor har roligt.. Men de har helt olika bakrund eller syften. Brasiliansk karneval är framför allt en kultur och folkfest där det handlar mest om samba, musik, dans och traditioner...
Pride har sin grund i en rättighetsrörelse kring synlighet, accepstans, diskriminering och lika rättigheter.

Att båda innehåller lättklädda människor betyder inte att Pride automatiskt bara är ute efter samma sak som dem...

Så vad är det mest du gillar när du tittar på en Pride fags blottning? Är det ungarna som blir tvingade att stå och titta på spektaklet deras efterblivna mor har tagit med dem till? När det är uppenbart att ungen tycker fanskapet är nasty?

Vad är det för er själv som är så "givande"?
Citera
2026-07-30, 18:05
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Fast där håller faktan om evenemangen inte riktigt med... Båda kan vara parader där människor har roligt.. Men de har helt olika bakrund eller syften. Brasiliansk karneval är framför allt en kultur och folkfest där det handlar mest om samba, musik, dans och traditioner...
Pride har sin grund i en rättighetsrörelse kring synlighet, accepstans, diskriminering och lika rättigheter.

Att båda innehåller lättklädda människor betyder inte att Pride automatiskt bara är ute efter samma sak som dem...

Så vad är det mest du gillar när du tittar på en Pride fags blottning? Är det ungarna som blir tvingade att stå och titta på spektaklet deras efterblivna mor har tagit med dem till? När det är uppenbart att ungen tycker fanskapet är nasty?

Vad är det för er själv som är så "givande"?

Helt ärligt brydde jag mig inte så mycket för jag skulle ut och äta och dricka något gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in