2026-07-30, 14:21
Medlem
Det fanns en lista som cirkulerade på nätet strax efter millennieskiftet där det påstods att en massa hemliga militära frekvenser mm fanns med. Men det visade sig ganska snart att den bara var fejk, nån hade utgått från en av de allmänt spridda listorna och lagt till en massa påhittade poster i den.

För övrigt, även om man trots allt skulle hitta en sådan lista som var korrekt då den skapades, så är den nog inte mycket att ha idag. Det har hänt rätt mycket inom myndigheternas kommunikationer på senare år och det är inte mycket som fortfarande ligger kvar på samma frekvenser eller trafiksätt som för 10 eller 20 år sedan. Knappt ens hemvärnet har kvar någon gammal teknik med öppen analog kommunikation idag, undantaget kanske något skyttekompani ute i obygden där dom kör med privata jaktradio för att man struntar i signalskydd och tycker det är smidigare än den teknik som egentligen borde användas.
Citera
2026-07-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Menar du frekvenserna som du påstår att militären och Säpo kontrollerar din hjärna med?

Haha. Jag missade vem som gjort tråden. Hade jag tänkt på det så hade jag inte skrivit.
Citera
2026-07-30, 23:52
Medlem
Pinoputchins avatar
Krypterad trafik?
Citera
2026-07-30, 23:59
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PVitamin
Tack men jag snackar inte bara om radio utan jag snackar om frekvenser som för militär teknologi och typ satelliter och grejer som man kan se på en spektrumanalysator.
Ah, de hemliga frekvenserna. Som inte syns. Wow.
Citera
2026-07-31, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels

Det fanns en gammal lista från typ 2005 eller något.
Citera
2026-07-31, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels

Man kan ju fortfarande se frekvensen och signalstyrkan.
Citera
2026-07-31, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PVitamin
Tack men jag snackar inte bara om radio utan jag snackar om frekvenser som för militär teknologi och typ satelliter och grejer som man kan se på en spektrumanalysator.

Hört talas om krypto? Du kommer inte höra ett dugg av det du är intresserad av med hjälp av en spektumanalysator.
Citera
2026-07-31, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuSynsAlltid
Hört talas om krypto? Du kommer inte höra ett dugg av det du är intresserad av med hjälp av en spektumanalysator.

Jag är inte intresserad av att höra nånting vart har du fått det ifrån
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in