2026-07-31, 09:56
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Arga kvinnor skulle också varit "obehagliga" och "skrämmande" om naturen hade gjort dem större och mer muskelösa. Som det är nu så finns det inte så mycket en kvinna kan göra mot en man när hon blir arg.
Du underskattar kraftigt den mängd djävulskap en förorättad kvinna kan bestämma sig för att ställa till med. Behöver överhuvudtaget inte ha med fysiskt våld att göra. Falsk ryktesspridning kan ruinera en mans karriär och i värsta fall hela livet.
Citera
2026-07-31, 09:59
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja skillnaden mellan män och kvinnor är att män slipper vara rädda för sitt liv när han går hem med en okänd kvinna eller avvisar en kvinna.
Falskanmäla någon för våldtäkt? Eller den nya samtyckeslagen?
Citera
2026-07-31, 10:30
Medlem
Gripen 2026-05-26, Anhållen 2026-05-26, Frigiven 2026-05-29.- Gripen 2026-06-01, Häktad 2026-06-02.

Jobbigt, men vad håller de på med?
Citera
2026-07-31, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Du är ju inte lite blind. 6-7 aug är det
Erik Lindblom heter våran GM

Det var ett trevligt svar från en säkert, i alla fall annars, väldigt trevlig person Idiot, håll lite ton är du snäll.

Målnummer stämmer, men förhandlingen är 6-7 augusti, inte 7 augusti.
Citera
2026-07-31, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Falskanmäla någon för våldtäkt? Eller den nya samtyckeslagen?
De få fallen har nog svårt att mäta sig mot alla de våldtäkter som folk kommer undan med i "brist på bevis" och "ord mot ord". Jag skulle aldrig grina över samtyckeslagen och eftersom jag är i ett förhållande sen ett bra tag har jag aldrig hamnat i en situation där jag behövt fundera på att praktisera den s a s. Men jag får verkligen vibben av att alla snubbar som klagar på den är potentiella våldtäktsmän och de vet om det men anser inte det "är så farligt" eftersom de inte sett sin tjatsex, för berusad kvinna-sex eller sover när jag stopper in den-sex för vad det egentligen är. Våldtäkt är inte enbart överfall utomhus, de flesta begås mellan bekanta, på hemmafester eller liknande och de är också de som mest sällan anmäls pga att det kommer bli jobbigt socialt.
Citera
2026-07-31, 12:08
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Lite mer exotisk kultur? Det är ju vanligt i skitländerna att kasta syra i ansiktet på kvinnor när de säger nej. Såg en video häromdagen där en kille och hans kompis brandbombade en tjejs bostad som hade sagt till nej till dejt.
Tror på europé eller asiat med tanke på självmordsbiten
Citera
2026-07-31, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Tror på europé eller asiat med tanke på självmordsbiten

Ja, jag korrigerade mig i inlägg #6 i tråden. Låter faktiskt mer som någon viting med bokstavskombination.
Citera
2026-07-31, 12:15
Medlem
Ett namn har kastats ut på föregående sida i tråden. Svensk, om det stämmer.
Citera
2026-07-31, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Är ganska orutinerad, men misstänkt från Väsby —> blir väl troligen Attunda tingsrätt?

Finns en förhandling om förberedelse till mord inplanerad i Attunda fredag den 7/8. Målnummer B 7485-26.

Skulle kunna stämma med detta mål, eller är det för tight tidsmässigt?

Bra grävt! hade missat Väsby, Attunda verkar rimligt
Citera
2026-07-31, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Ja, jag korrigerade mig i inlägg #6 i tråden. Låter faktiskt mer som någon viting med bokstavskombination.

👍
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Ett namn har kastats ut på föregående sida i tråden. Svensk, om det stämmer.

👍

https://gofile.io/d/8z5mc1
B 7485-26
Citera
2026-07-31, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
👍

👍

https://gofile.io/d/8z5mc1
B 7485-26

Grymt, tack för den!
Citera
2026-07-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Bra grävt! hade missat Väsby, Attunda verkar rimligt

Edit tidigare inlägg, verkar höra hemma i Åkersberga, medan BO är bosatt i Upplands Väsby. Sorry👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in