Citat:
Ursprungligen postat av
Unoboss
Det finns möjligheter i det och även viss logik.
Men covid härvan med dess urspung och utforming vaccinen priset för världens länder svart stryktes men varenda krona togs från stats kassan som fylls av skatt från sina medborgare.
Man gjorde reklam riktat mot gravida vilket är helt unikt att ett otestat vaccin ska ges till friska gravida. Tal på att ge det till små barn till mågra unga fick hjärtstillestånd. Ändå skulle det hållas på.
Som lök på laxen denna egna reaktion på nyheten om Ukrainas låga vaccin antal förbatt det sedan skulle glömmas när något nytt var på tapeten. Hatet mot Ryssland.
Ett par rejäla brakfel där.
Vaccinet var inte otestat. I själva verket finns det INGET vaccin som testats i samma omfattning.
Ukraina har fjort nästan 40 miljoner vaccinationer. Jag förstår inte varför du envisas med att sprida någon påhittad lögn att Ukraina inte skulle vaccinerat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Unoboss
Tack och lov höll jag ut och tog inget vaccin.
Ett tag var det nära men som sagt höll jag ut pga magkänslan.
Det är väl ok. Bra att du gjorde som du ville. Precis som jag sagt hela tiden att man skall få bestämma själv.
Men för att återvända till Fauci (som du verkar ha beslutat dig för att inte göra).
Nedan en kommentar belyser på ett närmast PERFEKT sätt hur kritiken mot Fauci egentligen handlar om att han inte hade en kristallkula. Fauci's TEAM, dvs myndigheten som han representerade, kom fram till den bästa åtgärden givet den information man hade vid den tidpunkten, men nu får han alltså kritik för att någon kommit fram till att rekommmendationen var fel. Om den nu var det.
Citat:
And Fauci got a massive number of things wrong. He recommended lockdowns, mask mandates, school closures, social distancing, and forced isolation. In blue states, Fauci's word was as good as law, and government officials militantly obeyed his guidance. Many red states, on the other hand, eventually told him to take a hike and reopened their economies. This provided a natural experiment, and one we now have the answer to: In the time period before the vaccine rollout, there was little difference in overall mortality between red states and blue states. In other words, vaccines made a difference—in that they made it much less likely that elderly, obese, and health-compromised Americans would suffer severe disease and death from COVID-19. There's not much evidence that the other mitigation efforts—mask mandates, lockdowns, social distancing—had a discernible impact on deaths.
That should be Fauci's legacy. He pushed the nation's leaders to implement heavy-handed social controls aimed at reducing the death toll of COVID-19, and these vexing, perplexing restrictions on personal freedom accomplished very little.
https://reason.com/2026/07/30/what-anthony-faucis-defenders-and-critics-get-wrong/