Citat:
Ursprungligen postat av
Ancistrus
Det är en nio år gammal artikel. Det har vad jag förstått inte gått lika bra varje år därefter. Tyvärr.
Jag tycker dock att om de ska betala någon borde de börja i rätt ända, dvs med oss moddar, enklast skulle naturligtvis vara att börja i bokstavsordning.

Jag tror inte att ersättningar till moderatorerna skulle påverka kvalitén nämnvärt. Däremot ett medlemskap, säg att det skulle kosta 199kr per månad att vara medlem och att det skulle vara ett krav för att kunna posta inlägg. Man skulle ju också kunna ha någon form av stödmedlemskap där man betalar lite mindre men där man bara kan se vad som skrivits i de olika forumen.
Som icke betalande medlem har man endast tillgång till ett fåtal utvalda trådar och kanske bara de första 100 inläggen. Jag tror att väldigt många då skulle välja att betala.
Jag tror verkligen att det skulle lyfta forumet. Det är ju också något som nog behövs. Redan i artikeln från 2017 nämns ju att det går sämre för Flashback och jag tror inte att det blivit bättre sedan dess.
Med medlemsavgifterna skulle man sedan kunne erbjuda olika priser till olika skribenter. Eller varför inte en härlig jordenruntresa i pris för det som vinner årets pepparakshus?
Man måste ju hitta några morötter för de som skriver att vilja betala.