2026-07-28, 19:51
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Wooow! Borde inte vi får del av kakan? Vi ÄR ju flashen!

Det är en nio år gammal artikel. Det har vad jag förstått inte gått lika bra varje år därefter. Tyvärr.

Jag tycker dock att om de ska betala någon borde de börja i rätt ända, dvs med oss moddar, enklast skulle naturligtvis vara att börja i bokstavsordning.
Citera
2026-07-28, 19:55
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Det är en nio år gammal artikel. Det har vad jag förstått inte gått lika bra varje år därefter. Tyvärr.

Jag tycker dock att om de ska betala någon borde de börja i rätt ända, dvs med oss moddar, enklast skulle naturligtvis vara att börja i bokstavsordning.
Ja, det är lite galet att ni slösar er tid helt gratis. Klart att ni ska få betalt en vacker dag, klumpsumma!
Citera
2026-07-28, 20:00
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Ja, det är lite galet att ni slösar er tid helt gratis. Klart att ni ska få betalt en vacker dag, klumpsumma!

Tusen tack!
Citera
2026-07-28, 20:18
Medlem
Mechilas avatar
Citat:

Jag tror inte att ersättningar till moderatorerna skulle påverka kvalitén nämnvärt. Däremot ett medlemskap, säg att det skulle kosta 199kr per månad att vara medlem och att det skulle vara ett krav för att kunna posta inlägg. Man skulle ju också kunna ha någon form av stödmedlemskap där man betalar lite mindre men där man bara kan se vad som skrivits i de olika forumen.

Som icke betalande medlem har man endast tillgång till ett fåtal utvalda trådar och kanske bara de första 100 inläggen. Jag tror att väldigt många då skulle välja att betala.

Jag tror verkligen att det skulle lyfta forumet. Det är ju också något som nog behövs. Redan i artikeln från 2017 nämns ju att det går sämre för Flashback och jag tror inte att det blivit bättre sedan dess.

Med medlemsavgifterna skulle man sedan kunne erbjuda olika priser till olika skribenter. Eller varför inte en härlig jordenruntresa i pris för det som vinner årets pepparakshus?

Man måste ju hitta några morötter för de som skriver att vilja betala.
Citera
2026-07-28, 20:40
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:

Jag är inte sämre än att jag kan gå med på… lön efter prestation
Citera
2026-07-28, 20:59
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
150k för mig, under två år. Tror nog jag skulle gå över till Familjeliv då.

Runt 60 för mig. Så kul är det inte här, en all inclusive till ett varmare land för att supa bort tankarna skulle nog vara trevligare då.
Citera
2026-07-28, 21:01
Medlem
Förstår tanken om att ge forumet högre omsättning. Problemet är att då skulle forumet dö ut, och de som skriver här välja andra alternativ som inte kostar.
Citera
2026-07-28, 22:01
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jag är inte sämre än att jag kan gå med på… lön efter prestation

Oj, tusen tack!

Jag kommer bli miljonär då

(Jo, jag förstod naturligtvis att det var ironiskt skrivet av dig.)

Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Jag tror inte att ersättningar till moderatorerna skulle påverka kvalitén nämnvärt. Däremot ett medlemskap, säg att det skulle kosta 199kr per månad att vara medlem och att det skulle vara ett krav för att kunna posta inlägg. Man skulle ju också kunna ha någon form av stödmedlemskap där man betalar lite mindre men där man bara kan se vad som skrivits i de olika forumen.

Som icke betalande medlem har man endast tillgång till ett fåtal utvalda trådar och kanske bara de första 100 inläggen. Jag tror att väldigt många då skulle välja att betala.

Jag tror verkligen att det skulle lyfta forumet. Det är ju också något som nog behövs. Redan i artikeln från 2017 nämns ju att det går sämre för Flashback och jag tror inte att det blivit bättre sedan dess.

Med medlemsavgifterna skulle man sedan kunne erbjuda olika priser till olika skribenter. Eller varför inte en härlig jordenruntresa i pris för det som vinner årets pepparakshus?

Man måste ju hitta några morötter för de som skriver att vilja betala.

Jag tror de flesta hade lämnat och gått över till något annat forum istället. Och med färre medlemmar hade reklamintäkterna också sjunkit.

Man ska nog även komma ihåg att den stora massan inte utgörs av användare som postar massor av inlägg dagligdags utan av människor som postar något enstaka inlägg ibland vid sällsynta tillfällen. Och de hade nog försvunnit direkt.

Så det hade nog bara varit en del av de som är extremt aktiva här som blivit kvar om de var tvungna att betala, ifall de nu har råd, för jag tror tyvärr många av dem saknar jobb och pengar.
Citera
2026-07-28, 22:05
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Jag tror de flesta hade lämnat och gått över till något annat forum istället. Och med färre medlemmar hade reklamintäkterna också sjunkit.

Man ska nog även komma ihåg att den stora massan inte utgörs av användare som postar massor av inlägg dagligdags utan av människor som postar något enstaka inlägg ibland vid sällsynta tillfällen. Och de hade nog försvunnit direkt.

Så det hade nog bara varit en del av de som är extremt aktiva här som blivit kvar om de var tvungna att betala, ifall de nu har råd, för jag tror tyvärr många av dem saknar jobb och pengar.

Jag tror ta mig sjutton, vid närmare eftertanke, att det kan ligga något i det du skriver.
Citera
2026-07-31, 00:40
Medlem
Tranquility Bass avatar
Håller med, men jag rekommenderar dig att läsa på vad yttrandefrihet innebär och för din egen skull så gå utanför din egen bubbla.
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Eftersom du inte ser vad det har med saken att göra så är det ingen idé att vi fortsätter diskutera ämnet. Vi säger så.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in