Igår, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToppisLuffaren
Slutskörden för bästa flushen på 15 år. Mycket smått som är på gång inför nästa vecka. Vädret i halland ser dessutom fortsatt riktigt lovande ut^^.

Liten rolig check är att när jag plockar toppisar normal år samtidigt plockar mycket trattkantareller, finns det trattisar så finns det toppisar. I år har de inte kommit upp än, istället är det otroligt mycket sopar, framförallt karl johan, samt gott om flugsvamp. Sen fullkomligt svämmar skogen över av narkantareller. Något jag inte upplevt tidigare. Kul parallell att hålla utkik på

https://imgur.com/a/pD8hjP5

Otroligt vackert att skåda!

Är det i en fårhage du lyckats knipa dessa också ?
Ska ta en runda idag och kolla efter potentiella bra platser där svampen kan tänkas trivas .
Citera
Igår, 10:29
Medlem
Jupp, alltid fårhage för mig, skonsammare tryck på ängen och de betar bättre. Denna pärla har får som går hela sommaren, men vilar under hösten. Ruggigt bra kombo
Lycka till
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnotizolam
Otroligt vackert att skåda!

Är det i en fårhage du lyckats knipa dessa också ?
Ska ta en runda idag och kolla efter potentiella bra platser där svampen kan tänkas trivas .
Citera
Igår, 18:44
Medlem
Vakuumankas avatar
Då är säsongen igång i Skåne. Inte många, men de små liven börjar kika fram. Hittade runt 30 stycken idag, i dem välkända hagarna jag brukar besöka. Fick också hälsa på lite hästar och kor, vilket var mysigt. De hade det toppen. Drar ut om ett par veckor igen och hoppas säsongen dragit igång på riktigt. Förra året var knapert, men året dessförinnan gav mig totalt 3000 stycken. 🍄

Lycka till i sökandet allihopa. Och glöm inte: Det är inte du som skall finna svampen, det är den som skall finna dig. 😉
Senast redigerad av Vakuumanka Igår kl. 18:47.
Citera
Idag, 00:18
Medlem
Nu har de första inläggen där pundarbrudar ber om identifiering i Svamp-klapp med bortförklaringar i stil med "Jag har plockat 420 svampar i barnens gräsmatta, är de giftiga?" börjat dyka på så säsongen är igång på riktigt.
Citera
Idag, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToppisLuffaren
Slutskörden för bästa flushen på 15 år. Mycket smått som är på gång inför nästa vecka. Vädret i halland ser dessutom fortsatt riktigt lovande ut^^.

Liten rolig check är att när jag plockar toppisar normal år samtidigt plockar mycket trattkantareller, finns det trattisar så finns det toppisar. I år har de inte kommit upp än, istället är det otroligt mycket sopar, framförallt karl johan, samt gott om flugsvamp. Sen fullkomligt svämmar skogen över av narkantareller. Något jag inte upplevt tidigare. Kul parallell att hålla utkik på

https://imgur.com/a/pD8hjP5

Haha så fet!
Jag noterade nu igår att i de hagar som. Björnbär finns. Finns det toppisr fina o stora samtidigt som björnbären. När jag får mycket björnbär så finns det feta fina toppissr runt omkring . Också i anknytning där.björnbären är många o mogna finns feta toppar precis där då man kan bara smyga runt dessa o bara Muncha bär och svamp skitnice.

Och i de hagar som de knappt är några bär i finns det samtidigt nada toppar i. O de få man hittar är ensamma små o torra

Skitfett så i fortsättningen kollar jag björnbären först o då vet jag om det är lönt o lägga tid i de hagarna.

Mushroomhack
Citera
Idag, 12:30
Medlem
https://imgur.com/a/j46deUc

Kan någon med säkerhet bedöma om denna är korrekt eller en förväxling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in