Citat:
Ursprungligen postat av
ToppisLuffaren
Slutskörden för bästa flushen på 15 år. Mycket smått som är på gång inför nästa vecka. Vädret i halland ser dessutom fortsatt riktigt lovande ut^^.
Liten rolig check är att när jag plockar toppisar normal år samtidigt plockar mycket trattkantareller, finns det trattisar så finns det toppisar. I år har de inte kommit upp än, istället är det otroligt mycket sopar, framförallt karl johan, samt gott om flugsvamp. Sen fullkomligt svämmar skogen över av narkantareller. Något jag inte upplevt tidigare. Kul parallell att hålla utkik på
https://imgur.com/a/pD8hjP5
Haha så fet!
Jag noterade nu igår att i de hagar som. Björnbär finns. Finns det toppisr fina o stora samtidigt som björnbären. När jag får mycket björnbär så finns det feta fina toppissr runt omkring . Också i anknytning där.björnbären är många o mogna finns feta toppar precis där då man kan bara smyga runt dessa o bara Muncha bär och svamp skitnice.
Och i de hagar som de knappt är några bär i finns det samtidigt nada toppar i. O de få man hittar är ensamma små o torra
Skitfett så i fortsättningen kollar jag björnbären först o då vet jag om det är lönt o lägga tid i de hagarna.
Mushroomhack