2026-07-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Hennes svar sen är ju ännu värre:

"Svar direkt:

I min ledare frågade jag mig hur kommunen samtidigt kan ha en överenskommelse om att inte affischera inför valet, och politiska affischer på kommunal mark. Min upplevelse är att en valaffisch och politisk reklam har snarlik funktion. Ledaren betonar även att denna poäng gäller för samtliga partier.

Andrea, Jacob och Dennis berättar nu att kommunen inte kan rå över annonsytan, utan att den ägs av ett företag. Det verkar alltså inte vara kommunen som gett ett parti försprång, utan snarare att företag kan bevilja annonsering oavsett vad kommunen kommit överens om. Det kanske är det som egentligen är det intressanta.

Ellen Lind, vik. ledarskribent Norrtelje Tidning"

Hon är ju dum på riktigt och inte bara åsikter och tyckande som man kan ifrågasätta.

Hade kommunen fått bestämma över all annonsering av privata bolag så hade ju det varit det intressanta. Hon måste ju förstå att kommunens beslut endast berör vad de ska tillåta på kommunens mark och inte är ett kommunalt övergripande förbud.

Det är ju valtider.. ska inget parti få locka väljare eller få fram sina budskap? Ellen alltså...

Nutexaminerad i Juni, fick ett vikariat som ledarskribent i en landsortstidning. Det är väl tidningen som skall ha det mesta av skulden för att ha satt henne i en position som hon inte kan hantera.
(Men visst saknar man den gamla korren. Han hade aldrig låtit detta ske!)
---
PS! När ni ser hennes namn i framtiden, kom ihåg att hänvisa till denna fadäs! Låt henne skapa sig det omdöme hon förtjänar.
Vad skulle arga Maggan kallat henne, ifall det gällt Maggans parti? Ord som "Facist!" och "Antidemokratisk!" dyker upp i mitt huvud.
Citera
2026-07-27, 16:49
Medlem
Kämpendahls avatar
Problemet är väl att de köpta annonsplatserna är väldigt lika så kallade valaffischer. Ellen Lind hade inte koll på att en privat aktör ägde annonsplatsen och att SD köpt annonsutrymme av dem. Därför faller det utanför de regler som gäller för valaffischering.

Här är en bild över de aktuella affischerna/annonserna.

https://static.bonniernews.se/ba/7bddff7c-44f0-4347-b6cc-b5acf0a9bc31.jpeg?crop=7644%2C4300%2Cx0%2Cy435&wid th=2500&format=pjpg&auto=avif

Länsstyrelsens beslut gäller de valaffischer som politiska partier brukar dunka ner utmed gator och vägar. Beslutet gäller utom detaljplanerat område. Inom detaljplanerat området söker man tillstånd hos kommunen, men jag gissar att det bara gäller i de fall kommunen äger marken.

Länk till Länsstyrelsens beslut

Jävla krystad ledarartikel och det är rimligt att tro att Ellen får gå efter vikariatet. Självklart är det ett demokratiproblem om folk river ner affischer/annonser och dessutom är det olagligt. Det borde varit fokus i ledarartikeln.
Citera
2026-07-28, 12:24
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Nutexaminerad i Juni, fick ett vikariat som ledarskribent i en landsortstidning. Det är väl tidningen som skall ha det mesta av skulden för att ha satt henne i en position som hon inte kan hantera.
(Men visst saknar man den gamla korren. Han hade aldrig låtit detta ske!)
---
PS! När ni ser hennes namn i framtiden, kom ihåg att hänvisa till denna fadäs! Låt henne skapa sig det omdöme hon förtjänar.
Vad skulle arga Maggan kallat henne, ifall det gällt Maggans parti? Ord som "Facist!" och "Antidemokratisk!" dyker upp i mitt huvud.
det jag verkligen ogillar i dagens sverige är att så oerhört få klarar av att säga att det där blev fel, sorry det var korkat av mig, jag missuppfattade eller hade fel bara...det är stört omöjligt för så många idag att erkänna ett misstag. Det är alltid ngn annans fel elr så gör man som Ellen....ändrar vinkel elr argumenterar om argumentationen.

hon är 23 år o man kan tänka fel, men försvaret gör bara att man tkr hon är pantad då hon tror kommunen kan bestämma privat försäljning/marknadsföring.
Citera
2026-08-04, 18:15
Medlem
Här kommer en analys av läget från Carl Eos.

https://alltomnorrtalje.se/opinion/ledare/konservativ/nu-far-norrtelje-tidning-skarpa-sig/

Riktigt bra skrivet, in och gilla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in