Citat:
Ursprungligen postat av
Pinoputchin
Min uppfattning är att jag har fåt berätta för läkaren på vårdcentralen vad hen skall göra efter att jag själv tagit reda på fakta på nätet. Så var det exempelvis då jag fick hjärtarytmier, det krävs ingen enorm IQ för att dra vissa slutsatser kopplade till vissa symtom. Läkarna är usla ibland alltså..

Jag har en rolig historia om en läkare på en vårdcentral, tidigare bataljonsläkare, som jag träffade på grund av en hälsporre som kan vara besvärligt. Jag frågade också om en knöl på hälen som jag sett kallas Haglunds häl, d.v.s. någon slags utväxt på hälbenet, typ. Doktorn som helst pratade om sitt och hur hemskt det var med alla svartingar på tunnelbanan m.m. kände inte till åkomman och började söka på nätet och utbrat efter ett tag -ja titta Haglunds häl står det här om!
Han återrapporterade f.ö. inget om utfallet på röntgenundersökningen av hälsporren så jag uppsökte vårdcentralen för att få besked och efter ett tag hittade de doktorn som tog igen sig i personalrummet och berättade att mina plåtar fanns på nätet. Man tycker att en f.d. militärläkare borde vara en fena på fötter med allt marscherande i armén.