2026-07-27, 07:03
Avstängd
GlassBilsGlasss avatar
https://www.expressen.se/nyheter/vilma-andersson-jag-tjafsar-sa-mycket-jag-vill/
Artikeln beskriver en person som begick ett brott. Personen är HBTQ och identifierar sig som kvinna. Personen är biologiskt född med penis och två pungkulor.

Citat:
Redan i början av häktestiden var han ”onormalt krävande” och lyssnade inte på tillsägelser att följa häktets rutiner, enligt personalen. Han uppges då ha krävt särbehandling.

Citat:
Vid middagsutdelning har klienten dålig attityd mot personalen och när vi ber honom om att ha bättre bemötande säger han 'jag beter mig som jag vill' med en kaxig attityd”, står det i en anteckning från häktet i Huddinge den 5 juli.

Men hallå vänta nu förstår jag absolut ingenting, vad hände med HBTQ och regnbågsflaggorna? Varför beskrivs "klienten" som en cisman och inte kvinna? Expressen och svenska myndigheter viftar ju regnbågsflaggan och kallar den som ogillar detta för outbildade nazistiska högerextrema rasistincels i en mammas källare?

Finns det några svenskar här som kan förklara vad som pågår i regnbågslandet Sverige? Sverige har ju världens första feministiska regering och till och med svenska militären och svenska polisen dansar med dildos i HBTQ-paraden varje år.

Har svensk sjukvårdspersonal och expressen blivit transofober och högerextrema rasistincels i en mammas källare eller rent utsagt NAZISTER?
Citera
2026-07-27, 07:09
Avstängd
GlassBilsGlasss avatar
Eftersom svensk militär och svensk polis skyddar HBTQ-människornas rättigheter med våld och vapen undrar jag om inte den svenska militären och den svenska polisen gör sig skyldiga till brott när de inte ingriper mot expressen alternativt sjukvårdspersonalen?

Varför respekteras inte HBTQ-människans rätt att identifiera sig som kvinna och bli beskriven och tilltalad som kvinna? Svenska polisen och svenska militären lovar ju att försvara deras rättigheter?

Kan expressenhuset bli stormat av svenska polisen eller militären för brott mot HBTQ?

När blev svenska journalister högerextrema nazister som tillåter HBTQ-fientliga uttryck komma till tals på sin tidning och varför stoppar inte svenska regnbågsdildopolisen detta?

Eftersom svenska regnbågsdildopolisen inte ingriper måste vi helt enkelt kalla på svenska regnbågsdildomilitären att komma till HBTQ-människornas räddning.

Varför gör inte svenska polisen eller militären nåt? De har ju lovat att försvara HBTQ och dansar med regnbågsfärgade dildos i HBTQ-paraden varje år och alla svenska myndigheter viftar regnbågsflaggan?

Jag har idag 27/7-26 polisanmält detta till SÄPO för hot mot rikets säkerhet och brott mot författningsskyddet.
Senast redigerad av GlassBilsGlass 2026-07-27 kl. 07:20.
Citera
2026-07-27, 08:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Medier har gjort olika ställningstaganden om med vilket pronomen Vilma Andersson ska benämnas. Här förklarar Expressen hur just de resonerar.
"Hos Skatteverket framgår – trots hård sekretess på grund av skyddad identitet – att Vilma Andersson fortfarande är en man juridiskt. Expressen skriver därför tills vidare att Vilma Andersson är en man, som bytt till ett kvinnligt namn."
https://www.expressen.se/kronikorer/darfor-kallar-vi-vilma-andersson-for-man/
Citera
2026-07-27, 08:26
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Medier har gjort olika ställningstaganden om med vilket pronomen Vilma Andersson ska benämnas. Här förklarar Expressen hur just de resonerar.
"Hos Skatteverket framgår – trots hård sekretess på grund av skyddad identitet – att Vilma Andersson fortfarande är en man juridiskt. Expressen skriver därför tills vidare att Vilma Andersson är en man, som bytt till ett kvinnligt namn."
Precis, det är logiskt. Men den egentliga orsaken är att detta ska falla under kategorin ”mäns våld mot kvinnor”. Det kommer dock ingen att bekräfta.
Citera
2026-07-27, 13:32
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Precis, det är logiskt. Men den egentliga orsaken är att detta ska falla under kategorin ”mäns våld mot kvinnor”. Det kommer dock ingen att bekräfta.
Det sorteras oavsett (förövarens kön) in under ”Mäns våld mot kvinnor”, Jämställdmyndigheten har bestämt att det är så.
Kvartal har skrivit om det (torde vara bakom betalvägg).
Citera
2026-07-27, 14:33
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det sorteras oavsett (förövarens kön) in under ”Mäns våld mot kvinnor”, Jämställdmyndigheten har bestämt att det är så.
Kvartal har skrivit om det (torde vara bakom betalvägg).
Jo, jag vet, men det ska vara så även i vanligt folks sinnen, därav ett plötsligt han som pronomen. Hade det handlat om hans snåriga väg mot kvinna hade han fått heta hon.
Citera
2026-07-27, 17:42
Medlem
Room531s avatar
Störda, vidriga demoniska psyop-terrorideologi... En man kan inte "bli kvinna" bara för någon att en ondskefull hjärntvätt förstört individen, proppat den med skumma mediciner och något kirurg skurit av kuken 🤢 vad är det för psykopatkirurger som jobbar med sånt ens!? Borde vara kriminellt! Sjuka ondskefulla djävlar.

("Inga gränser Ulf regnbåge" och resten av 7klövern hejar på antar jag, alla utom SD. Eller har de också sålt ut sig på det planet med nu? Tvivlar att de någonsin ska gå så långt ifrån sans, vett och login men...finns några saker som de gått över till som får en att undra.)

..Och Ingen livmoder för det! Alltså ingen kvinna. Det är bortom idioti att det ens ska behöva diskuteras. Borde också vara kriminellt att sprida denna viderpropaganda med skattemedel, garanterar påtvingat av utländska intressen som vill inte bara vårat land och folk illa, utan precis som i hela norr och västvärlden eller alla länder som mer eller mindre samtidigt "mystiskt" påtvingats detta absoluta Nonsens. Helt jävla absurt. Maffian som driver på skiten borde terrorklassas.
Senast redigerad av Room531 2026-07-27 kl. 17:46.
Citera
2026-07-27, 18:32
Avstängd
GlassBilsGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tack, intressant. Jag tänkte att detta var väldigt avvikande från den normala HBTQ-doktrinen, men nu vet jag att det var helt i enlighet med regnbågsflaggan hela tiden, Vilma Andersson är juridiskt sett en man fortfarande, då förstår jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in