2026-07-27, 08:18
Medlem
heliotrops avatar
Det de borde oroa sig för är muslimska terrordåd.
Citera
2026-07-27, 08:21
Medlem
Ja? Att oroa sig över SD eller högerextremister verkar ingå i standardutskicken hos vissa skribenter. Tycker dock det blivit bättre än för 10-15 år sedan även om Gardell specifikt skulle kunna få typ Sharia-domstolar eller separata badtider för kvinnor/män som en konsekvens av SDs inträde i svensk politik.
Dessa skribenter vet inte vilket ben de ska stå på längre.
Citera
2026-07-27, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
Efter den muslimska terroristattacken mot ett pride-event i Berlin, väljer såväl Jonas Gardell (Expressen Kultur) som Andreas Gustavsson (ETC) att sätta "högerextremism" i fokus.

Jag är läst flertalet artiklar i tysk media utan att se något som tyder på att den muslimska gärningsmannen har högerextrema sympatier. Har jag missat något?

Diskutera varför media med slagsida åt vänster ständigt undviker att se politisk islam som ett problem?

Det är bara tacka och ta emot för att vi har dessa nyttiga idioter 😆
Citera
2026-07-27, 08:30
Medlem
En muslim dödar ett homo, då blir det syntax error i huvudet på människor som Gardell. Dessa människor vet helt enkelt inte vilken sida dom ska stå på, då är det lättare att dra in lite nazism i soppan och skylla allt på det.
Citera
2026-07-27, 08:30
Medlem
Upplyftens avatar
HBTQ ( och deras självutnämnda talesmän på vänsterflanken) borde vara mer fokuserat på Islam som kränker rättigheter de åtnjuter i liberala demokratier än ett parti som är valda av folket. Där partiledaren Weidel lever med en partner av samma kön.

Afd är mer fokuserat att angripa gender ideologin ( statligt finansierade sådana) könsidentitetslagar m.m.
Senast redigerad av Upplyften 2026-07-27 kl. 08:32.
Citera
2026-07-27, 08:34
Medlem
Ja, nu börjar Stockholm Pride. Lär väl hända något.
Citera
2026-07-27, 08:40
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Lmao de är fan så retarded att det blir komiskt! För att besvara din frågeställning tror jag att det har nåt att göra med att vänstern anser sig stå på de svagas/utsattas/offrens eller minoriteters sida och att de ser muslimer som offer, av vilken anledning de inte kan kritisera islamistiska terrordåd.
Precis de har intersektionalismen som religion där man hela tiden utgår från att alla andra grupper blir utsatta av den vite mannen. Bl a ses muslimer som en minoritet !? Hur nu det är möjligt när de är i klar majoritet numerärt sett till världen.
Citera
2026-07-27, 08:43
Medlem
Duvlorts avatar
Göteborgs-Posten kör en liknande grej, vet inte om det är medvetet eller dålig tajmning?
En kvinna med slöja har blivit utsatt för rasism:
"– Det här är min religion, om de ska förbjuda Islam betyder det att de ska förbjuda alla religioner. Eller varför bara muslimska grupper?"

Scrollar man sen ner lite så hittar man dådet i Tyskland.
När blir islamofobi motiverat tycker media?
Citera
2026-07-27, 08:55
Medlem
Citat:
Efter den muslimska terroristattacken mot ett pride-event i Berlin, väljer såväl Jonas Gardell (Expressen Kultur) som Andreas Gustavsson (ETC) att sätta "högerextremism" i fokus.

Jag är läst flertalet artiklar i tysk media utan att se något som tyder på att den muslimska gärningsmannen har högerextrema sympatier. Har jag missat något?

Diskutera varför media med slagsida åt vänster ständigt undviker att se politisk islam som ett problem?
Det här väl något som är vanligt i Sverige och kallas agendasättande journalistik. Det är när medier väljer ut och driver vissa frågor för att påverka den allmänna debatten och styra vad folk tycker. Det handlar om att vinkla en händelse utifrån ett politiskt perspektiv snarare än att återge nyheter neutralt.

Agendasättande journalistik har alltså inget med riktig journalistik att göra utan är del av politiskt kampanjande.
Citera
2026-07-27, 09:07
Medlem
pestloppans avatar
Citat:

Du fortsätter med att spela(?) korkad...

Det är INTE Expressen som publikation som för fram åsikten i trådrubriken, det är den enskilde skribenten Jonas Gardell som gör det! Han är fristående kolumnist, och har inget med Expressens ledarredaktion att göra.
Citera
2026-07-27, 09:29
Medlem
Symptom på ett mycket sjukt samhälle när tidningar lyfter fram mycket sjuka personer som Gardell.
Citera
2026-07-27, 09:56
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
En muslim attackerade ett pride-event. Rimligen är det muslimen man är rädd för, men Expressen och ETC skriver om sin oro för "högerextremism" trots att den muslimske gärningsmannen inte har kända högerextrema kopplingar. Utveckla gärna vad de är rädda för.

Dom är rädda för att folket ska resa sig och störta diktaturen som maskerar sig som en demokrati och där de är den styrande klassen. Muslimerna fungerar som deras fotsoldater som håller alla som funderar på motstånd i terror och skräck. Om du gör uppror mot skendemokratin ens i dina tankar så kan du sättas i fängelse med islamister där du blir mördad precis som i Storbritannien. Därför försvarar man alltid islamister och försöker lägga skulden för allt som islamister gör på Sverigevänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in