Citat:
Personer som har utomeuropeiskt påbrå kommer att vara i majoritet inom 30 år, men då kommer inte barnen till Hanif Bali och Romina Pourmokhtari att säga "ey nu har svennarna hamnat i minoritet, nu ska vi hämnas på svennarna", för de kommer själva att identifiera sig som svennar.
[- - -]
men jag tycker inte att svenskfientlighet är det stora problemet.
Personer som har utomeuropeiskt påbrå kommer att vara i majoritet inom 30 år, men då kommer inte barnen till Hanif Bali och Romina Pourmokhtari att säga "ey nu har svennarna hamnat i minoritet, nu ska vi hämnas på svennarna", för de kommer själva att identifiera sig som svennar.
[- - -]
men jag tycker inte att svenskfientlighet är det stora problemet.
Om nu de som kontrollerar politikerna bestämmer sig att hetsa den nya majoritetsbefolkningen mot den svenska ursprungsbefolkningen så kommer varken du, jag, SD eller någon annan att kunna bestämma hur den svenska ursprungsbefolkningen, svennarna, eller vilken beteckning man nu kommer att välja, kommer att definieras eller utses som fiende-grupp.
En variant skulle t ex kunna vara att de som idag inte har något utomeuropeiskt påbrå får samma skuld- eller skurk-status som i Critical Race Theory (eller kritiska vithetsstudier som det verkar kallas på svenska) medan t ex ättlingar till personer som Hanif Bali och Romina Pourmokhtari beviljas något slags undantag från diskriminering vid antagning till utbildningar, vid tjänstetillsättningar och i rättssystemet. Då får man en neutral grupp som varken får fördelar eller nackdelar i det system som växer fram (detta skulle väl påminna om systemet i Sydafrika där färgade och indier får en relativt neutral behandling medan vita diskrimineras hårt vid antagning till utbildningar och på arbetsmarknaden).
Om man vill klämma åt de som jag idag kallar den svenska ursprungsbefolkningen så kommer man antagligen att hitta ett upplägg som funkar, detta oavsett om man kommer att inkludera ättlingar till personer som Hanif Bali och Romina Pourmokhtari (som är resultatet av blandningar med ljusa människor i stället för bruna människor) i fiende-gruppen som skall bekämpas.
Kom också ihåg att det går att skapa en fiende-grupp på grundval av rätt subtila skillnader, om man vill. Bland vanliga ukrainare torde det ha varit rätt ovanligt att se ryssar i Donbass som någon slags rasfiender p g a att de har en aningen högre inblandning av asiatiskt blod. Ukrainska nazister (eller motsvarande) tyckte i och för sig så. Men det gick med litet med uppmuntran och pengar till Azov-bataljonen att skala upp det här. Och det här skedde med Västs goda minne även om USA:s kongress under ett uppehåll på typ 1,5 år vägrade bevilja pengar till Azov-bataljonen (inte p g a rasismen mot ryssar utan p g a den historiska kopplingen till antisemitiska grupper under 2:a världskriget som tydligen ukrainsk-judiska oligarker som Igor Kolomoisky och judiska presidenter i form av Zelensky och Poroshenko inte brydde sig om). Sverige ger idag i princip pengar till Azov-bataljonen. Här hemma tycker de dock att nazism det värsta som finns. Tidigare gav Sverige pengar till ANC:s väpnade gren i stället för att uppmuntra en delning av Sydafrika i 2 eller flera delar, typ den tänkta 2-statslösningen för Israel/Palestina.
Mot bakgrund av ovanstående undrar jag vad som skulle hålla tillbaka svenska bruna politiker vid makten, uppmuntrade av västvärldens string-pullers, om de vill diskriminera Sveriges krympande framtida ursprungsbefolkning.
Jag tror också att SD:s anti-muslimska politik riskerar att öka risken för problem av den typ jag beskrivit ovan. Man ökar på det här viset risken för att invandrarättlingarna plötsligt skall säga att "nu är det payback-time". Även icke-muslimer kan uppfatta jamandet om muslimer som en provokation eftersom ordet muslim i relativt hög grad är ett kodord för "svartskalle".
Tidshorisonten för de här problemen är väl dock längre än den tidshorisont trådstartaren infidel hade. Han tittade väl huvudsakligen på problem som kan komma mer i närtid. Men gemensamt för båda typerna i hotscenarios är ju att problemen bottnar i att de som styr bakom kulisserna i princip vill bekämpa oss. Om det hade varit "bra" för oss att hamna i minoritet genom import av en massa araber och muslimer så hade det väl också varit bra för judarna i Israel att hamna i minoritet genom att importera en massa araber och muslimer (eller låta de som fördrevs 1947-48 samt deras barn och barnbarn komma tillbaka).
Man bör fråga sig vem är det som styr och vad har de för underliggande motiv. Vill de oss väl eller vill de i princip bekämpa oss? Och vad är det lilla vi eventuellt kan göra åt det här för att få det att gå litet saktare och dämpa smällen?
Jag är inte så säker på att den stora smällen kommer lika snabbt som infidel verkar tro. Men jag ser ändå helt klart risker.
Och uppmärksammar man den här typen av risker och vill minimera dem en smula så är man samhällets fiende. Då hamnar man Säpos rullor. Det behövs heller inte speciellt hög grad av oppositionell verksamhet för att bli av med bankkontot, se t ex på exemplet Nya Dagbladet. Sådana här grejer kan väl ses som ett lackmustest på vilka underliggande motiv de som styr har, vartåt de vill driva utvecklingen och om de vill oss väl eller i princip vill bekämpa oss genom ombud i form av politiker och den finansiella eliten i Sverige som måste göra som våra string pullers säger (annars kan det bli tråkigheter typ när HQ Bank blev av med bankoktrojen p g a att ägarna sett till att det blev ett nej i folkomröstningen om euron).
Edit:
Men kanske kommer det att gå snabbare trots allt, i stil med vad infidel gissar?
https://www.zerohedge.com/news/2026-08-18/bond-hell-breaking-loose-or-ahead-schedule
Om inte Fed börjar med Quantitative Easing (köpa långränte-obligationer) igen när långräntorna stiger så blir det väl en kollaps eller stor kris i det västliga finansiella systemet. Och börjar man inte med QE igen så är det väl en högst medveten krasch.
Kom ihåg att våra string pullers bestämmer när korthuset skall rasa ihop. Och att de också kontrollerar våra politiker och mainstream-medier.
Senast redigerad av Tarningen 2026-08-18 kl. 20:39.
Senast redigerad av Tarningen 2026-08-18 kl. 20:39.