Enda sättet idag att se sina raderade inlägg är om man sparar ner sp-koden i URI löpande i ett index som sedan jämför med find_posts_by_user.php?
Vid träff = Ej raderat
Om index inte hittar match så är det raderat.
För du kommer nämligen åt dina raderade inlägg. Av någon anledning har man valt att inte indexera raderade inlägg, trots att forumet tillåter att man ser sina raderade inlägg om du har en direktlänk till inlägget.
Den som har varning med koppling till ett inlägg kan prova det redan idag. Exempelvis syns
(FB) Flickvän hotar att själv välja WT namn till son för mig och antagligen för moderatorer också. Men inte för andra användare.
Så jag ställer mig bakom förslaget med tillägget att man borde kunna klicka in sig på "mina raderade inlägg". Det är bara en databassökning på befintlig kod och lite fix i frontend. Så är det klart. Att få en notis om det skulle göra RF obsolet. För då slipper moderatorerna motivera, och om användaren undrar (i de fall det inte är uppenbart) så kan den höra av sig. För jag tror inte raderingsförklaring används i den utsträckning det borde i och med den overhead som en manuell hantering skapar.
Om inte annat så kan användaren se vilken typ av inlägg som raderas och kanske få möjlighet till att reflektera över hur man väljer att skriva i diverse trådar. Så en notis är en bonus. Men felet ligger i användarens insyn. Fixa användares insyn över raderade inlägg först. Lägg på notis därefter. Fullt rimlig förbättring.