2026-07-26, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Ts vill ha tips om billigt animaliskt protein. Jag har tipsat om kycklinglever för under 40 sek/kilot.
OCH?
Alla i hela tråden har tipsat TS om billigt protein, jag med...
Jag föreslog, blodpudding, Kvarg, fisk som han fiskar själv osv.

Men du fortsätter tjafsa massa off topic såklart, för du är van att få sista ordet.
Citera
2026-07-26, 23:19
Medlem
Raudsepps avatar
Citat:
Var köper du det för det priset?

Mitt lokala Stora Coop
Citera
2026-07-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Det har bokstavligen inget att göra med vad han sa.
Att oxkött är enbart i lagret är väldigt vanligt pga stöldrisk.
Han pratade ju om att fläskkött var ovanligt etc. Är du ok?
där jag bor är i ett invandrat område så då blir det inte så mycket fläskkött, det säljer inte.
Så sa han i det ursprungliga inlägget.
Såå, vad tjafsar du om?
Citera
2026-07-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Men herregud, är du efterbliven, skrolla ned en bit sa jag ju!
LÄNK:
https://www.willys.se/produkt/Tonfisk-Vatten-Finfordelad-101355565_ST
Försök snacka dig ur det faktumet...
Faktiskt lite kul, och din första länk gick till en sajt som sa 115 sek/kilo. Jag bad om att få lägsta pris, och då fanns inte den här tonfisken som du nu länkar till.

Jag har inga som helst problem med att ge dig rätt i att man kan köpa tonfisk för 75 sek/kilo. Men det är ändå typ dubbelt så dyrt som kycklinglever.
Citera
2026-07-26, 23:25
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
där jag bor är i ett invandrat område så då blir det inte så mycket fläskkött, det säljer inte.
Så sa han i det ursprungliga inlägget.
Såå, vad tjafsar du om?
Ja och då började du nämna hur nötkött är inlåst pga stöldrisk.
Citera
2026-07-26, 23:25
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Svenskar har en aversion mot inälvor så dessa brukar nästan vara gratis. Kycklinglever 20kr/kg. tex. Mycket protein, inga ben. Köttfärs brukar vara bankat med brosk. Eftersom kroppen inte kan ta upp brosk så får du lägga till 10-20% på kilopriset i "svinn". Dyrt med andra ord.

Är du riktigt djärv så går du till ett slakteri och frågar om spill till din hund. Det finns många "fula" delar som svenskar aldrig skulle köpa. Entrecote och file är ju allt man kan äta, vet du. Grisfötter åts förr, men idag hamnar de i soptunnan.

När jag bodde i min förra stad köpte jag mycket inälvsmat. Det var mer tradition där än något annat ställe jag bott på. Men kan tänka mig att i nutid har det minskat även där. Det fanns ofta grishjärta, grislever, nötlever, kycklinghjärtan och kycklinglever. I helt vanliga små affärer. Ska jag ha sådant nu så får jag vallfärda till andra sidan stan till en stor Ica Kvantum som har allt. Kycklinglever där kostar 65 kr kilot. Så du har nog en magisk affär. Finns även lite inälvsmat i min arablivs, men mest då sådant jag inte har lagat förr, t ex mage. Sedan säljer de även ibland hjärna, men nu senast när jag var sugen att testa hade de inte det. Tror dessa var från får. De hade även klövar i frysen. Det kan jag säga att jag inte har en aning om vad man gör med.

Förr fanns det ojämna stycken kött, fläskben och allt möjligt bra. Men allt verkar standardiserat med vakuumförpackning. Alla ser likadana ut. Samma storlek. Det som var bra förr var att det fanns olika storlekar på köttet så man tog den förpackning som passade bäst. Nu diffar de på några gram.

Har nog inte ätit entrecote och filé i nutid. Tycker bäst om fläskkarré, men finns bara svindyr där jag bor. Enda som brukar vara nedsatt är ytterfilé. Och det är ju inte en riktig filé, det är ju mörad kotlettrad.

Citat:
Ts vill ha tips om billigt animaliskt protein. Jag har tipsat om kycklinglever för under 40 sek/kilot.

En till som har en magisk affär.
Senast redigerad av zombie-nation 2026-07-26 kl. 23:28.
Citera
2026-07-26, 23:30
Medlem
Citat:
OCH?
Alla i hela tråden har tipsat TS om billigt protein, jag med...
Jag föreslog, blodpudding, Kvarg, fisk som han fiskar själv osv.

Men du fortsätter tjafsa massa off topic såklart, för du är van att få sista ordet.
Och du tror fortfarande att tonfisk på burk är billigt protein. Gör så.
Citera
2026-07-26, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp
Mitt lokala Stora Coop
Säljer de verkligen nöthjärta som lagervara och till det priset. Helt otroligt, men bra.
Citera
2026-07-26, 23:34
Medlem
Citat:
Jaa, om det inte finns fläskkött i butiken, vad för kött säljer dom då tror du, orangutangkött?
Nä, nötkött, såklart.

Då var min tanke att påpeka att dyra bitar som oxfile, det måste man fråga efter numera, pga stölder.
Citera
2026-07-26, 23:35
Medlem
Citat:
Meen...du är inte speciellt smart, eller hur?
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-07-26 kl. 23:40.
Citera
2026-07-26, 23:39
Medlem
Citat:
Och du tror fortfarande att tonfisk på burk är billigt protein. Gör så.
Du får prata för din plånbok.
Men för min lön så är tonfisk superbilligt protein.

Annars sa jag, billigaste proteinkällan för fattiga, socialfall är soppkön.
Men då sa han nä tack, han har ett arbete...
Citera
2026-07-26, 23:46
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Meen...du är inte speciellt smart, eller hur?
Ju mer du skriver desto mer tänker jag att du är en såndär lustig person, som verkligen har svårt att förstå saker men som tror att det är andra som inte förstår.

Jag tänker dock inte försöka förklara det ytterligare för dig utan jag tror de e bättre vi lämnar det hela här. Det är trots allt inte så viktigt i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in