https://arbetet.se/2026/07/23/fembarnsmamman-laila-lever-pa-15-000-i-manaden-inte-rad-med-tandlakare/
SNYFT SNYFT SNYFT. På bilderna i artikeln så ser man snusdosor och energidryck, kanske därför hon har dåliga tänder?
Stackars ungdjävlar som inte valt föräldrar... Hoppas hon nu att folk ska vilja ta kontakt med henne för att skicka swish?
Citat:
Laila Wennerholm får ut mellan 23 000 och 25 000 kronor i månaden i aktivitetsstöd och olika bidrag. I den summan är precis allt inräknat, även exempelvis underhållsstöd från barnens pappor samt barnbidrag. Hennes bostadsbidrag sänktes nyligen från 5 200 till 4 800 kronor.
Citat:
Efter hyran på 12 500 kronor återstår omkring 15 000 kronor till fem personer. Det ska täcka precis alla basala utgifter. Det blir alltså en budget på 3 000 kronor i månaden per person för att betala samtliga räkningar, kläder, skor, all mat, resor med kollektivtrafik, aktiviteter och så vidare.
Citat:
För att inte få en smäll i slutet av varje månad sprider Laila Wennerholm ut inbetalningar av räkningar. All mat handlar hon antingen hos storgrossisten Intermat i Hässleholm eller på rea och erbjudan på Willys. Men hon har ingen egen bil och att åka kollektivt varje gång skulle kosta för mycket.
Citat:
Inom vänkretsen går kläder runt mellan barn i olika åldrar. Övrigt köper hon på Marketplace. Och så finns kyrkan. Där får Laila Wennerholm en matkasse varje vecka
Citat:
Inom yrkeslivet har hon en bakgrund som undersköterska. Hon älskade det, men jobbade för mycket och gick in i väggen. Dessutom undersöker läkarna just nu om hon har diabetes.
– Och så får jag lägga mycket energi på att hålla min mentala hälsa i schack.
– Och så får jag lägga mycket energi på att hålla min mentala hälsa i schack.
Citat:
I januari började plötsligt hennes framtänder gå av. Så nu har hon bara halva stumpar i överkäken. Hon fick panik, men har förstått att det kan vara tecken både på diabetes och på biverkningar av mediciner. Hon skäms, undviker numera att skratta med öppen mun.
– Men jag har helt enkelt inte råd att gå till tandläkaren.
– Men jag har helt enkelt inte råd att gå till tandläkaren.
SNYFT SNYFT SNYFT. På bilderna i artikeln så ser man snusdosor och energidryck, kanske därför hon har dåliga tänder?
Stackars ungdjävlar som inte valt föräldrar... Hoppas hon nu att folk ska vilja ta kontakt med henne för att skicka swish?