2026-07-25, 10:13
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Den borde du definitivt ge en chans!!
Den är ganska olik ettan.
Ska ta och göra det vid nåt tillfälle. Jag får se till att inte lägga mig bekvämt så att jag somnar som vanligt 🫣🤭
Citera
2026-07-25, 11:27
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Jag kan iallafall konstatera att TS inte är gay men antagligen har hans fru lite för mycket makt över honom.

Är inte Hathaway 65 år snart? Gamla tanter över 30 brukar smygas ut bakvägen i Hollywood.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-25 kl. 11:37.
Citera
2026-07-25, 11:35
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag kan iallafall konstatera att TS inte är gay men antagligen har hans fru lite för mycket makt över honom.

Är inte Hathaway 65 år snart? Gamla tanter brukar smygas ut bakvägen i Hollywood.
'Snart'. Bara 22 år kvar.
Citera
2026-07-25, 11:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
En enkel titt på imdb, med det låga betyget 6.4 för en ny dyr film, visar att ts har rätt.
Citat:
https://www.imdb.com/title/tt33612209/reviews/?featured=rw11538196&ref_=tt_ururv_c_2
The Tragic and Unnecessary Sequel
The Devil Wears Prada 2: A Sequel Nobody Asked For

The Devil Wears Prada 2 feels less like a genuine continuation of a beloved story and more like a carefully engineered publicity exercise designed to capitalise on nostalgia. Rather than building upon the characters and themes that made the original memorable, it simply rehashes them with less charm, less wit, and significantly less purpose.
Jag behöver inte ens se den för att ha sett den. Hollywood har senaste 10 åren gjort så många tomma filmer som är karbonkopior på gamla succeer att jag vet upplägget. Detta beror på att Hollywood blivit fegt, eller att inga intelligenta kunniga finns kvar i Hollywood. Sannolikt är det pengarna som styr och tyvärr kan de inte göra bra film. De kan bara räkna ut hur de ska få dig att sätta dig i biostolen.

Om denna drar in sina kostnader så kommer nr 3 nästa år med samma innehåll. Samt en film om Gucci och en om Hermes med samma innehåll.

Inte konstigt att hälften av biobiljetterna sänkts till 99 kr i Stockholm.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-25 kl. 11:46.
Citera
2026-07-25, 11:51
Medlem
Jag har inte sett filmen, men denna konstnär fick sitt genomslag pga filmen hon heter Sienna Spiro.

https://www.youtube.com/watch?v=EZOiy1-cnxM

Och det är good shit!

https://www.youtube.com/watch?v=dZjAtTc9DBQ&list=RDdZjAtTc9DBQ&start_radio =1
Senast redigerad av Grobil 2026-07-25 kl. 11:55.
Citera
2026-07-25, 12:59
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
"Hathaway supports abortion rights movements, gun control and immigrant rights.[231][232][233] She has criticized President Donald Trump for his administration's anti-immigration policies.[234] Hathaway is also a supporter of LGBT rights, and has donated money to organizations which support the legalization of same-sex marriage.[235][236] She has spoken out on issues such as homophobia, school bullying, transphobia and white privilege, writing in an Instagram post that black people "fear for their lives daily in America and have done so for generations".[237]" fuck me.

"he became a vegan in early 2012, but began eating fish again in 2014.[253][254][255] She quit drinking alcohol in October 2018 and has described herself as sober.[256][257][258]"

cant make this shit up.

"Hathaway married actor and businessman Adam Shulman in a traditional Jewish ceremony in Big Sur on September 29, 2012.[259] The couple sold their wedding photograph and donated the proceeds to the same-sex marriage advocacy group"

herrejävlar.

Vilken jävla mardröm, den där "människan" finns nog inte längre utan är helt uppslukad av satan. Titeln är nog en blinkning till hennes egen själ.
Citera
2026-07-25, 15:57
Medlem
Room531s avatar
'
Citat:
The Devil Wears Prada 2 is an absolute smash hit, grossing over $690.3 million worldwide against a $100 million production budget. Not only is it one of the highest-grossing films of the year, but it also became the biggest opening for a female-led comedy-drama in cinematic history"
absolute smash hit 🤣

Har varken sett denna eller första och avstår, men...

Små tydligt med floppar som vägs upp med en massa fake-recensioner "absolUtE SmAssh Hit!" i tidningar och trollarmen från skaparna osv som röstar 10/10 på imdb i mängder för att få upp snittet medan filmer går på bio.

Du nämnde Odyssey, tror de gjort likande på den. Sett bitvis i två omgångar nu, tycker den inte är speciellt bra alls än så länge men med 8/10 på imdb. har nog 1.5 timme kvar på den om jag ser klart...
Citera
2026-07-25, 20:51
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Har just kollat 1,5 timme av devil wear prada 2 och det är fan det sämsta jag sett på flera år, stängde av med en halvtimme kvar.

Vill minnas att ettan var någorlunda sevärd, men detta är otroligt dåligt. Fattar inte ens hur man kan sälja in sina här filmer när manuset är så kasst?

"The Devil Wears Prada 2 is an absolute smash hit, grossing over $690.3 million worldwide against a $100 million production budget. Not only is it one of the highest-grossing films of the year, but it also became the biggest opening for a female-led comedy-drama in cinematic history"

Otroligt. Men det är som alltid, filmer som drar in mycket pengar säger inget om kvaliteten.

Handlingen i korthet:

- Jättemunnen Anne Hathaway (som är en av världens sämsta och mest irriterande skådespelare) får sparken men blir då anställd på en modetidning som heter Runway (som ska vara typ Vogue) där jobbar häxan Meryl Streep som hela första filmen handlade om att dom inte kommer överrens.
Men även denna tidning får problem så hon riskerar sparken igen.

Det händer ingenting på 1,5 timme. Inte en enda rolig scen. Tydligen ska vi bry oss om huruvida denna modetidning klarar av att gå över till 'digitala medier'

Övriga skådisar: en tjock bög som sitter i receptionen (folk tror det räcker med att ha med en bög, men om alla bögar bara är tjocka och glada så gör man knappast homosexuella en tjänst man skapar bara nya stereotyper), sen har vi nån indier, kennath branagh spelar nån cuck som är gift med meryl strep (77 år är hon!) bla bla

alltså vilket jävla skit

otroligt.

hahah hathway är med i oddyssey också.. otroligt vem fan låter den där kossan vara med i film efter film. ja idioten christoper nolan förstås, tydligen var hon med i inception också.

"Hathaway supports abortion rights movements, gun control and immigrant rights.[231][232][233] She has criticized President Donald Trump for his administration's anti-immigration policies.[234] Hathaway is also a supporter of LGBT rights, and has donated money to organizations which support the legalization of same-sex marriage.[235][236] She has spoken out on issues such as homophobia, school bullying, transphobia and white privilege, writing in an Instagram post that black people "fear for their lives daily in America and have done so for generations".[237]" fuck me.

"he became a vegan in early 2012, but began eating fish again in 2014.[253][254][255] She quit drinking alcohol in October 2018 and has described herself as sober.[256][257][258]"

cant make this shit up.

"Hathaway married actor and businessman Adam Shulman in a traditional Jewish ceremony in Big Sur on September 29, 2012.[259] The couple sold their wedding photograph and donated the proceeds to the same-sex marriage advocacy group"

herrejävlar.
Men varför kollar du på filmer med henne om du stör dig så otroligt mycket på vem hon donerar pengar till eller vad hon äter och dricker? Jag väljer bort skådisar för jag blir arg bara jag ser deras örfilsvänliga jävla ansikten som man bara vill slå sönder, så slipper jag kolla på The Devil Wears Prada 2 och sitta och koka och puttra i min egen ilska i flera timmar efteråt.
Citera
2026-07-25, 20:53
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
'

absolute smash hit 🤣

Har varken sett denna eller första och avstår, men...

Små tydligt med floppar som vägs upp med en massa fake-recensioner "absolUtE SmAssh Hit!" i tidningar och trollarmen från skaparna osv som röstar 10/10 på imdb i mängder för att få upp snittet medan filmer går på bio.

Du nämnde Odyssey, tror de gjort likande på den. Sett bitvis i två omgångar nu, tycker den inte är speciellt bra alls än så länge men med 8/10 på imdb. har nog 1.5 timme kvar på den om jag ser klart...
Alltså de pratar ju om pengar. Det är en ekonomisk smash hit om den drar in hundratals miljoner dollar, oavsett om den är bra eller inte.
Citera
2026-07-25, 21:00
Medlem
Citat:
"Det här är inte bara en välbalanserad och ovanligt relevant uppföljare, utan en film som vill rädda journalistiken från infantila miljardärer (Theroux spelar en som döpt sin rymdraket till Ikaros) och managementkonsulter.
- Maria Brander, Expressen"

en uppenbar idiot som ger den 4 av 5 (!) och anser att den dumma kossan i filmen som skriver om mode är "journalist"

ja hon ser sig förmodligen också som journalist, när hon sitter på en pressvisning och ser den här dyngan.

"Mode- och kostymmässigt är det större och mer än i ettan, och samtidigt som Miranda himlar åt kroppspositivism och saker man inte får säga är bilderna och dialogen fulla av olika sorters kroppar, mångfald och en medvetenhet om nya tider.
- Emma Gray Munthe, Aftonbladet"

och detta är tydligen något bra, enligt ännu ett pucko, men att en fet bög ska vara med som "skojig utfyllnad" det reagerar hon inte på.

huvudaken är att det är mångfald i filmen! då sitter fyran av fem möjliga där.

sveriges radio har dock en recensent som begriper:

"Djävulen bär Prada 2" är en rom-com utan rom och com
- Ellen Cavallin, Sveriges Radio

liksom denna:

En stjärnspäckad rollista räcker inte för att rädda den förfärligt sömniga uppföljaren "Djävulen bär Prada 2".
- Kasia Syty, Upsala Nya Tidning

Redan ettan var ju totalvidrigt usel. Sista hollywoodfilmen jag försökte se.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in