2026-07-25, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Låsspray hjälper inte om problemet är att nyckeln är böjd. Om du vågar kan du försöka att böja tillbaka den själv, med risken för att den går av.

Jag tror, att om du kontaktar AXA och skickar tillbaka dina två böjda nycklar med alla nummer, så kommer de nog hjälpa dig med nya.
Att nycklarna är böjda beror nog på att TS aldrig har använt låsspray. Om låset går trögt så bör man använda låsspray innan nyckeln blir böjd.
Citera
2026-07-25, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Att nycklarna är böjda beror nog på att TS aldrig har använt låsspray. Om låset går trögt så bör man använda låsspray innan nyckeln blir böjd.
Om man inte kan låsa upp för att nycklarna är trasiga. Hur tänker du då dig att låsspray ska kunna lösa problemet?
Citera
2026-07-25, 14:20
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Om nyckeln bara är "något böjd", så bör det gå att räta ut den med ett skruvstycke, eller ett par välriktade hammarslag.
Citera
2026-07-25, 15:29
Medlem
Hur gick det, fick du upp låset med hjälp av våra råd i tråden?
Citera
2026-07-25, 16:15
Medlem
Citat:
Om man inte kan låsa upp för att nycklarna är trasiga. Hur tänker du då dig att låsspray ska kunna lösa problemet?
Hur tänker du nu? Låsolja används i förebyggande syfte för att undvika problemet med trasiga nycklar.
Citera
2026-07-25, 16:26
Medlem
Citat:
Hur tänker du nu? Låsolja används i förebyggande syfte för att undvika problemet med trasiga nycklar.
Aha. Så med kåsolja kan man få upp alla alla lås utan nyckel
Citera
2026-07-25, 16:29
Medlem
Citat:
Aha. Så med kåsolja kan man få upp alla alla lås utan nyckel
Där bländade du mig med din Autism. Hur vore det om du läste mitt förra inlägg några tusen gånger innan du svarar igen?

Mitt inlägg igen ifall du inte förstår vad jag menar.
Citera
2026-07-25, 16:53
Medlem
Citat:
Där bländade du mig med din Autism. Hur vore det om du läste mitt förra inlägg några tusen gånger innan du svarar igen?

Mitt inlägg igen ifall du inte förstår vad jag menar.
Du kan alltså inte få upp dit lås, och du tänker att alla som kommer med lösningar är autister 0ch inte värda att lyssna på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in