Citat:
Ursprungligen postat av
saksi
Jag läser in oro bakom dina ord, och jag har respekt för det. Jag ber att få återkomma med svar efter fler skeenden har ägt rum. Jag vill varken säga för mycket eller för litet.
När det kommer till relationsbiten så stämmer det skulle jag säga. Till viss del förändras man ju alltid med varandra, men det finns kompromisslösa delar som kommer att få visa sig hålla eller ej. Men det är ju så det är med relationer. Hälsosamma i alla fall, skulle jag säga.
Ja, du läser rätt, jag blir orolig. Det beror på det jag utläser och kombinationen av att du har nämnt ett tidigare självmordsförsök, att du har
”förlikat dig med hur du kommer att gå”, att det finns något du känner att du måste göra men inte vill beskriva, och att du nu vill återkomma efter att fler
”skeenden” har ägt rum.
Du behöver inte berätta allt men jag tycker inte att det är rimligt att vänta på fler skeenden innan detta klargörs. Är du i fara att skada dig själv eller någon annan, eller planerar du något sådant nu eller inom den närmaste tiden?
Om svaret är ja, kanske eller att du inte kan svara tydligt nej, behöver du kontakta psykiatrisk akutmottagning eller 112 nu, och helst även någon som kan vara fysiskt hos dig. Jag kan lyssna här eller på PM, men kan inte bära ansvaret för din säkerhet genom en forumtråd.