2026-07-24, 11:50
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Då kan man lika bra hälla brännvinet direkt i kaffebryggaren och brygga kaffet på det viset istället för med vatten! Det borde då bli "Gök-kaffe"!
Ja det står dig fritt att testa 😆
2026-07-24, 11:52
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Häx bladning
Man blandade all sprit man hade,vin,likör,vodka osv i en 50cl eller 1L cola flaska. Inte skit gott men det funkade och man vart jävligt full
Ja men häxa är ju knappast regionalt utan det blandades av fjortisar runt om hela sverige när en annan var ung
2026-07-24, 11:56
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Julle-mulle och Pulle-mulle, jul- respektive påskmust blandat med gin. Oväntad succé. Vet ej exakt ursprung, men norra delarna av landet.
Här är någon som förstått vad tråden handlar om.

Julle mulle och pulle mulle en lokal drink/grogg som dracks i norra delarna av landet.

Det är såndant här jag eftersöker fast drinkarna/groggarna kan komma var som helst ifrån.
2026-07-24, 12:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hade en kompis som körde gin och mjölk, var faktiskt helt ok.
Detta var inte krisdricka på efterfesten när allt virke var slut utan han beställde det även på baren.

Uppland var landskapet.
2026-07-24, 12:43
Medlem
Imnshos avatar
Fjällbäck - hälften hembränt och hälften kranvatten.
2026-07-24, 12:51
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Fjällbäck - hälften hembränt och hälften kranvatten.

Påminner lite om grogg jag blev bjuden på i Hedekas om jag inte minns fel för många herrans år sedan. Jag vet inte om det var något lokalt eller om det existerar på fler ställen.

Silvergrogg - hb som blandades med uppkokt vatten och sedan så löste man upp ett par skedar strösocker i det hela så kort och gott hb+sockerlag
2026-07-24, 12:54
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Ja det står dig fritt att testa 😆

Nej fy fan, har aldrig gillat kaffe ihop med alkohol!
2026-07-24, 12:55
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Nej fy fan, har aldrig gillat kaffe ihop med alkohol!
Irish coffe är skitgott
2026-07-24, 12:56
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Irish coffe är skitgott

Gillar faktiskt inte det heller, men smaken är som baken! Kommer ihåg "Hotshot" från 80 och 90-talet, det var kaffe i den också. Nej, inget för denne svensken!
2026-07-24, 12:59
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Gillar faktiskt inte det heller, men smaken är som baken! Kommer ihåg "Hotshot" från 80 och 90-talet, det var kaffe i den också. Nej, inget för denne svensken!

Ja fan hot shot galliano minns man.

Kaffe med en skvätt jägermeister i funkar fint det med och skall man ha nått sötare så funkar kaffe karlsson.
2026-07-24, 13:26
Medlem
Eurodiscos avatar
Citat:
Nä det har jag inte , jag har inte ens dassboken så tyvärr ledsen att göra dig besviken där.

Uddevalling hörde jag om ifrån äldre generationer som påstod sig dricka detta.
Den heter nog bara uddevallning lokalt. Min morfar som bodde i västerås berättade om den "diriken" för 40 årsedan men då var det en femöring i botten kallades kaffe med kask
2026-07-24, 13:27
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Den heter nog bara uddevallning lokalt. Min morfar som bodde i västerås berättade om den "diriken" för 40 årsedan men då var det en femöring i botten kallades kaffe med kask
Ja antaligen är det så

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in