Citat:
Ursprungligen postat av
ImNotGuilty
Alltså, man backar in när det är trångt, för att det är oerhört mycket smidigare.
Så att du istället backar ut för att ”det är mer plats” där ute är ju helt bakvänt.
Folk som inte kan köra bil frontar in på en p-plats, finns flera anledningar såklart men ni vet inte bättre och planerar inte er körning, tänker inte på nästa steg alltså.
Det finns bilar med laddluckan fram för övrigt, dem är för er som inte kan köra bil, men ändå köper ni andra bilar som ni inte kan komma åt laddaren med.
Jag gissar förövrigt på att du och dina grannar är akademiker, kör hellre än bra.
Jag är en så pass duktig bilförare att jag inte har problem att köra in med fronten. Jag gör det för att det är smidigt.
Jo de flesta grannar är akademiker, var har du fått ditt akademikerförakt ifrån? Eller för den delen dina övriga, faktiskt rätt imbecilla, slutsatser. Jag kontrar med att det kan inte vara så många av bilkonstruktörerna som är akademiker. 😁
För mig är det i princip noll risk att backa ut då den lilla vägen jag backar ut på är väldigt lågt trafikerad. De få som kör där har förstånd nog att hålla en väldigt låg hastighet.