2026-07-27, 00:01
Medlem
Nora Lindahl tog hem 200m på finska mästerskapen i Jyväskylä. Hon sprang på tiden 22.94.
Citera
2026-07-27, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Nora Lindahl tog hem 200m på finska mästerskapen i Jyväskylä. Hon sprang på tiden 22.94.
I långa tights då det var kallt och regnigt.
Citera
2026-07-27, 09:26
Medlem
Ja vad ska man säga. Det har varit flera dagar av trevligt idrottsutövande. Personligen älskar jag friidrott. Vet inte när det är dags för nästa idrottsevanemang på tv?
Citera
2026-07-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Ja vad ska man säga. Det har varit flera dagar av trevligt idrottsutövande. Personligen älskar jag friidrott. Vet inte när det är dags för nästa idrottsevanemang på tv?

JSM 22 år + USM 16-17 år 31 juli - 2 augusti avgörs i Sollentuna i helgen. En uppsjö talanger som Melwin Holm, Oliver Sandberg, Leo Göransson, Elias Kapell, Leo Zikovic, Eliah Andersson, Edvin Sidwall, George Cederqvist, Kalle Löf, Sigge Bergentz, Patricia Kamga, Malin Garbell, Elna Wester, Moa Granat, Eyja Gautadóttir, Juliette Debaecker, Olivia Ståhl, Sarah Berkani och Ayla Hallberg mfl är anmälda. Några meriterade namn som lyser med sin frånvaro är Erik Erlandsson, Engla Nilsson, William Asker och Kajsa Roth. Friidrottskanalen sänder. JVM avgörs den 5–9 augusti i Eugene, Oregon. Eurovision Sport sänder tävlingen. Dessa tävlingarna får nog ses som nästa höjdpunkter i friidrottsväg iaf. Därefter väntar såklart EM i Birmingham från den 10-16 augusti.
Senast redigerad av kretinsky7 2026-07-27 kl. 09:50.
Citera
2026-07-27, 10:47
Medlem
Citat:
JSM 22 år + USM 16-17 år 31 juli - 2 augusti avgörs i Sollentuna i helgen. En uppsjö talanger som Melwin Holm, Oliver Sandberg, Leo Göransson, Elias Kapell, Leo Zikovic, Eliah Andersson, Edvin Sidwall, George Cederqvist, Kalle Löf, Sigge Bergentz, Patricia Kamga, Malin Garbell, Elna Wester, Moa Granat, Eyja Gautadóttir, Juliette Debaecker, Olivia Ståhl, Sarah Berkani och Ayla Hallberg mfl är anmälda. Några meriterade namn som lyser med sin frånvaro är Erik Erlandsson, Engla Nilsson, William Asker och Kajsa Roth. Friidrottskanalen sänder. JVM avgörs den 5–9 augusti i Eugene, Oregon. Eurovision Sport sänder tävlingen. Dessa tävlingarna får nog ses som nästa höjdpunkter i friidrottsväg iaf. Därefter väntar såklart EM i Birmingham från den 10-16 augusti.
Tack för sammanställningen. Har tyvärr inte friidrottskanalen. 79 kr/månad. 649 kr/år. Vill se friidrott på tvn. Gillar gratissändningar. Har förvisso bara en 32a att titta på men bättre än datorskärm.
Citera
2026-07-27, 21:40
Medlem
Citat:
Sammantaget känns det som att framförallt ungtupparna som tävlar i Eugene vid JVM övertygar stort. Jamilia, Filippa Engström, Olivia Pihl, Johanna Sundén, Elin Lindberg, Carmen Cernjul, Evelina Olsson, Beate Pott, Liam Belo da Silva och Ludvig Ellgren har alla imponerat.

Ella Alvelin Malm bör nämnas här. En av de högst rankade i JVM truppen
Citera
2026-07-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conta12

Och även Axel Rogö
Citera
2026-07-27, 21:49
Medlem
Citat:

Nej. Jag talade alltså enbart om JVM-deltagare som övertygade stort vid SM.
Citera
2026-07-27, 21:54
Medlem
Citat:
Nej. Jag talade alltså enbart om JVM-deltagare som övertygade stort vid SM.

Ja men då måste nog Rogö va med där också med sina 5,29
Citera
2026-07-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ja men då måste nog Rogö va med där också med sina 5,29

Läs när jag skrev inlägget, det skrevs i lördags och Rogö hoppade i söndags.
Citera
2026-07-27, 22:00
Medlem
Citat:
Läs när jag skrev inlägget, det skrevs i lördags och Rogö hoppade i söndags.
Ah ok ser det nu! Ge mig en total sammanställning efter SM då över vilka i JVM truppen du tycker stuckit ut efter helgen?
Citera
2026-07-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ah ok ser det nu! Ge mig en total sammanställning efter SM då över vilka i JVM truppen du tycker stuckit ut efter helgen?

Johanna Sundén och Olivia Pihl var de som överraskade mest positivt på mig iaf. Fanns många andra som övertygade, som Cernjul, Jamilia, Liam Belo da Silva och Evelina Olsson, men deras kapacitet var ju kristallklar sedan tidigare. Och Nino Kusljic var en annan som överraskade positivt, men han blev ju inte uttagen till JVM-truppen, även om han klarade kvalgränsen efter deadline.
Senast redigerad av kretinsky7 2026-07-27 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in