Citat:
Ursprungligen postat av
anders197503
Svårt att snabbt halvera världens befolkning istället.
Inte särskilt trångt om man jämför globalt. Men visst ska man undvika ohälsosam trängsel, genom bättre planering.
Absolut viktigt att behålla grönytor för folk. Tur att vi har gott om grönyta i Sverige.
Mycket viktigt ja.
Cykelbanor är effektivt i många fall.
Som jag själv sa, man måste planera.
Var ser du mina applåder? Ingenstans. Jag redovisar bara ett nyckeltal.
Med applåder menar jag en allmänt positiv inriktning givetvis, inte att du klistrat in applåd-emoijer överallt.
Och jag ska inte kommentera varje rad men tex det där med grönområden som du beskriver som viktigt, det är din allmäna inställning bara ( som vi delar såklart) men jag pratar inte om det utan om vad som sker i samhället och där har vi förtätning, mer och mer asfalt och betong och färre grönområden och träd, och vad vi än tycker om det, så sker det. Hela tiden. Och makthavarna drar sig inte för att skövla ( se tex pålsundet stockholm) om cyklarna ska fram. Ny lyckades folket stoppa just det haveriet, men det kommer ju nya hela tiden, och det ger iaf mig en rätt tydlig vink om var vi är på väg. Och där ingår inte gröna oaser och stora träd.
Du kan inte "heja på" förtätningen och tro att den ska ske och samtidigt inkludera den omtanken om våra städer, av den enkla anledningen att det inte skett än. Vad får dig att tro att den blir en omsvängning?? Vill du ha det ena får du avstå från annat, helt enkelt.