2026-07-25, 12:14
Medlem
Ichwills avatar
Eftersom folk röstar på 7-Klövern så bör vi ta in åtminstone 50 - 60 miljoner, tycker jag.

Eftersom svensken är så jävla hjärntvättade och röstar för sin egen undergång, så låt naturen ha sin gång.
Ta bort Sveriges gränser och låt alla skräpmänniskor komma hit och göra vad dom vill, det är ju så 7-Klöverpartierna resonerar.
Citera
2026-07-25, 12:17
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Svårt att snabbt halvera världens befolkning istället.

Inte särskilt trångt om man jämför globalt. Men visst ska man undvika ohälsosam trängsel, genom bättre planering.

Absolut viktigt att behålla grönytor för folk. Tur att vi har gott om grönyta i Sverige.

Mycket viktigt ja.

Cykelbanor är effektivt i många fall.

Som jag själv sa, man måste planera.

Var ser du mina applåder? Ingenstans. Jag redovisar bara ett nyckeltal.

Med applåder menar jag en allmänt positiv inriktning givetvis, inte att du klistrat in applåd-emoijer överallt.
Och jag ska inte kommentera varje rad men tex det där med grönområden som du beskriver som viktigt, det är din allmäna inställning bara ( som vi delar såklart) men jag pratar inte om det utan om vad som sker i samhället och där har vi förtätning, mer och mer asfalt och betong och färre grönområden och träd, och vad vi än tycker om det, så sker det. Hela tiden. Och makthavarna drar sig inte för att skövla ( se tex pålsundet stockholm) om cyklarna ska fram. Ny lyckades folket stoppa just det haveriet, men det kommer ju nya hela tiden, och det ger iaf mig en rätt tydlig vink om var vi är på väg. Och där ingår inte gröna oaser och stora träd.
Du kan inte "heja på" förtätningen och tro att den ska ske och samtidigt inkludera den omtanken om våra städer, av den enkla anledningen att det inte skett än. Vad får dig att tro att den blir en omsvängning?? Vill du ha det ena får du avstå från annat, helt enkelt.
Citera
2026-07-25, 16:56
Medlem
Eftersom målet är utrotning så kommer det fortsätta, ju mer invandring ju sämre förutsättningar för svenskar att bilda familj. Allt blir dyrare och mindre svenskt hela tiden. Enorma områden blir oattraktiva och de svenska områdena blir svindyra.
Citera
2026-07-26, 08:27
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Eftersom målet är utrotning så kommer det fortsätta, ju mer invandring ju sämre förutsättningar för svenskar att bilda familj. Allt blir dyrare och mindre svenskt hela tiden. Enorma områden blir oattraktiva och de svenska områdena blir svindyra.

Utrotning- av vilka och av vilket skäl?
Citera
2026-07-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seelsorge
Det finns ingen gräns. Sverige har så oerhört mycket plats. Låt de som vill få komma hit.
vi har bokstavligen en bostads och jobb kris
Citera
2026-07-26, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LDSguy
vi har bokstavligen en bostads och jobb kris

Mer människor betyder att fler bostäder måste byggas = jobb till alla. A win win situation för Sverige.
Citera
2026-07-26, 22:56
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Invällningen kommer fortsätta tills ursprungsbefolkningen är utplånad eller förpassade till ett litet reservat.
Småhatarna som äger media, politiker och bankerna vill ha det så.

Invandringen kommer att fortsätta tills inbördeskriget börjar. Så har det alltid varit.
Citera
2026-07-27, 10:42
Medlem
psaks avatar
Ska man få det till något positivt så har Tidö kanske inte minskat den årliga invandringsnivån så mycket (vad gäller sydasiater åtminstone) men de har i alla fall skiftat klimatet en aning så att det är något lättare att knysta om återvandring. Dvs det är lättare att gå längre åt det hållet i framtiden jämfört med klimatet om miljöpartisterna suttit med och styrt.

Annars är frågan intressant utformad - TS själv säger 'detta för att SD bromsat invandringen', fast 'bromsat' betyder ju fortfarande att det verkligen inte kommer att stanna vid 10.6 miljoner invånare. Tvärtom fortsätter det ju.
Många tyckte vi tagit in för många redan på 90-talet.

Det är helt enkelt en luring man fått det till i nutid: hur många fler ska vi ta emot ska enligt en del tolkas som hur hög takt. 'Vi tar inte emot lika många som de senaste åren...' så ska man tycka att det är bra med det.
Citera
2026-07-28, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Politikerna är livrädda för att få rasistkortet och lär pumpa in ”flyktingar” in i det sista tills stadskassan är tom.

Parlamentsval i år. Rika kan påverka val av att rösta SD eller AfS.
Citera
2026-07-28, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weather
Hur många till kommer Sverige att ta emot?

1000 eller max 7000 per år?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in